Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 38)

Heidi Ingdal
1. her er en veldig knall blå eple....har aldri hatt så skarp blåfarge noen gang. 2. En veldig lys rosa uten striper..... 3. Rosa med striper....og litt gult i seg...


Disse må være av de peneste eplene jeg har sett!
Her er noen bilder av håndmating av kjempe eplene mine. De små som også er neste generasjon begynner også å komme opp til kanten for å få mat....Det er såvidt de klarer å bite over stiksen jeg gir de..he he
1. Her har en gjeng med diverse posthorn samlet seg til sosialt samvær....
2. En nydelig gul sulle....
3. En tankefull orange sulle.....
Her er bilder av røde posthorn. Det er nesten ingen som er helt hundre prosent like i fargene. Selv om de er født og paret av de samme fargene så blir det nyanseforskjeller likevel. Noen blir lysere og noen mørkere...Disse går alle i samme kar men det er tydelig fargeforskjeller...
Det er det samme med de blå. De som fødes av de blå nå ser ut som de blir lilla....men det er for at skallet er veldig gjennomsiktig når de er små og kroppen på de er lilla så da ser de ut som de blir lilla alle sammen.
1. Her ser det ut som en rosa eple henger i det ene følehornet sitt....den blå posthornet gjør alt den kan for å hjelpe....
2. Her er en med mørkere for...
3. Dette er en som har lilla fot og farger ut senere.
1. Her er noen nyfødte som gikk rett opp på et catappablad. Her er det masse prikker men de får ikke prikker når de blir større ...prikkene er fargepigment eller indikasjon på at de får striper. De lilla kan du skimte fargene på og de vil bli lilla med striper. De helt lyse har prikker ...enten så blir de hvite med striper eller de får farge som ikke er synlig enda. Det blir spennende å se. nusselige er de i alle fall....
2. Her er en som har fått knall orange farge men ser ut som den vokser seg lysere....
3. En nusselig liten sulle som ligger og hviler i fred og ro...de liker å holde sammen sullene så har litt dårlig samvittighet når jeg plukker ut de små fra de store kara....så lurer på om jeg skal ha noen voksne oppi karene til de små så de har noen å legge seg inntill....ser litt ensom ut den lille tassen her.....det må vi gjøre noe med......)
Skal man få tatt bilder av så mange farger som mulig på sneglene så er det bare å legge ut kokt gulrot i karet. Det er kjempepopulært og jeg slipper å plukke snegler for å prøve å samle dem og når jeg omsider har fått ordnet kameraet til å ta bilde så er sneglene forsvunnet til alle kanter. Mange flotte farger ...minner meg om tyggiskuler som du får kjøpt på nille....
Her er flere posthorn bilder...den blå har en liten blindpassasjer som ser ut til å nyte utsikten ....hvem trenger juletrepynt når man har posthornsnegler???!! he he hah a
Pottifar er mer aktiv enn jeg har sett han på lenge....og det er jeg kjempeglad for ...her er tre bilder av Pottifar - de to siste er han barnevakt for to hvite små epler..flink til å passe på ja...goguten te mora si....)
1. Her er det to som har samme farge på nesa...blå..
2. og 3.. Klatrer man opp må man også klatre ned...balansen helt i orden ....
Oj, så fin og hvit denne hvite sneglen i midten var! Eller er det bare pga kontrasten til de andre med mørkere farger som gjør det? Uansett var den veldig pen, omtrent perlehvit

[External Image]
1. Her er en lilla eple som samtaler med Pottifar....pottifar lytter....
2. 0g 3. Dette er en av de gamleste sullene jeg har. Fikk tak i den samtidig med Pottifar...så den har også vært hos meg et år...nydelig farge på den...skulle hatt noen småttiser av denne fargen men det har jeg ikke fått...Trodde denne var stor jeg men den er ikke noe i forhold til de jeg fikk tak i sist.
mona o
Oj, så fin og hvit denne hvite sneglen i midten var! Eller er det bare pga kontrasten til de andre med mørkere farger som gjør det? Uansett var den veldig pen, omtrent perlehvit :) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/thumbs/14787_091025024210_2.jpg[/IMG]

Takker Mona . Ja jeg har noen som er så hvite at det er vanskelig å ta bilde av de. De er helt snøhvite og de luker jeg ut for å få frem skikkelig hvite snegler. Man ser fort om de blir ordentlige hvite eller om de blir gulhvite. Jeg kjøpte hvite selv hvor 16 stk ble gule og 4 hvite.....Det var nedtur så heldigvis så var de 4 hvite av begge kjønn......hvite snegler er bare helt nydelig å se på...
1. Her er en lilla som prøver å vaske snurren sin men rekker ikke helt frem med pusseskinnet.....
2. Her er to blåneser i gang med flørting.....
3. Her er de i gang med å sikre fremtidige generasjoner med blåneser....
1. Her er to gode venner ute på tur....
2. Dette er en som var med i de nye gule sullene som kom...den har en nydelig dyp gulfarge....
3. Her er tiger og sebra på samme lag....
Her er tre poso bilder. Sjekk de nydelige fargene som de har på kroppene. Har to stk som er helt svarte og de er bare helt nydelige.
1. her er to nydelige orange suller ....
2. Her går de i et med gulrota...ser de nesten ikke for de er så orange begge to...
3. Her er den lille nyfødte orange sullen min....så nydelig vettu at jeg får ikke sett nok på den lille....
Alle babysullene til Pottifar har vokst veldig etter at de kom i karet sammen med de andre....de er mye mer synlige også nå av en eller annen grunn...
Må bare ha flere bilder...
1. her er det en som leter etter noe godt i sanden....det er skikkelig sving på nesa deres når de leter etter noe godt...
2. ÅÅÅÅ her er det sullekos mellom en av de nye og en av Pottifars små....så koselig vettu...
3. Denne er så komisk ...vet ikke hva den minner meg om men den får meg glad når jeg ser på den....
Bilde 1: "..men klinkekulene mine får du aldri.." Det skal mer til enn noen sjarmerende blikk, for at denne sullen låner bort klinkekula si. Mulig en psykiatrisk vurdering er på sin plass, for å sjekke om den har "alle klinkekulene sine i orden".

Bilde 2: Ansiktet viser tydelig det første fotografiske bevis på at suller også kan smittes med svineinfluensa.
1. Her er en av gigantsullene mine. Denne lilla ved siden av er godt over 1 cm stor så den er diger.
2. Her er en nudelig blå og hvit eple....
3. Dette er bamsemums en helsvart poso sulle og den er bare helt nydelig å se på. Helt knall blå øyne har den. Har to stykker og den ene heter Bamse og den andre heter Mums..he he .
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap