Mange bøtter vann.. (side 38)

hm, skal sjekke det. men innsuget står midt i karet, så med mindre en kuhlii har laget sandstorm (igjen) akkurat der er det vel liten sjangse. men akkurat nå er jeg så desperat at jeg prøver omtrent alle forslag! *løpe ut på badet med lokket*
niks... fremdeles skrapelyder og liten flow, denne gangen oppførte den seg ikke normalt ett halv minutt engang... blæ
Når impelleren har stoppa sånn hos meg har det vært mikroskopiske sandkorn som har kommet ned i selve magnethullet. Det går ann å rense med q-tips.
Sanne
problemet er løst :)

Men du må jo si hva det var! Vi (les: jeg) er nysgjerrige her!

EDIT:
Nå leste jeg det i den andre tråden... hehe
at bare lurte men prøvde i dag tetra diskusbits til venusene i dag, men er litt usikker på det, bare lurer på om du har prøvd det.
nei, har ikke noe diskusfor jeg. men, de er MATVRAK. de spiser alt, i uhorvelige menger i forhold til størrelsen. alt jeg har gitt dem går ned, fra kjedelig tørrfor til frossenfor i form av mygglarver og artemia.


og da var meloncoryene mine holdt av til i morgen. 49 kr stk, de hadde ca 5-6 igjen. men han som svarte på mailen sa de var av beskjeden størrelse. bare håper det ikke betyr beskjeden helse også, noe jeg nevnte. gjør ikke no om fisken er ung, bare den er frisk han sa og at han tvilte de ble solgt før jeg kom, men jeg har ikke mye lyst til å reise over 2 timer, for å finne ut noen hadde kjøpt dem en time før.

så fingra av fatet, de er mine :p


men, hverken tropefisk eller aquamanias har sent sakene idag. dumt, for jeg trenger de ekstra filtrene asap.. det jeg har er ikke nok =/

og med det, er det tid for mer vannbytter. og må bytte til kullfiltrering hos rekene.
Hvilken butikk skulle du kjøpe dem på?
og med "dem" mener du coryene? dyrego på oslo city :p
Hmm, der jeg skulle i morra tidlig det :P
ligg unna fisken min! :p
og der fikk jeg mail fra tropefisk, så da er filteret på vei. ikke ett sekund for tidlig. men jeg får ikke hentet det før onsdag, skal jo til oslo i morgen rett etter jobb.
har tenkt å fore opp venusene mine og diskusbits var noe de elsket, var redd for at de skulle overspise seg.
ikke no problem å fore dem opp, det greier de fint uansett hva du gir dem :p
har jo blitt det problemet med alger da, pluss at jeg kjøpte ei udugelig magnetalgeskrape
har faktisk minimalt med alger. utrolig nok, enda jeg har lyset på lenge, og forer nok litt mye... men har flyteplanter og andre hurtigvoksende planter + noen fisk som gnager på ruta :p

liker ikke magnetskraper, ett sandkorn inni der og du får fine skrapemerker :p
Har så og si ikke alger jeg heller, selv om jeg har hvitt lys på 10 timer hver dag. Men så bytter jeg vann ofte da, og har en skokk med ancistruser :P
lyset går på i 6-7 tia på morran og slukkes mellom 7 og 9 på kvelden på hverdager, varierer i helgene, alt ettersom når jeg våkner :p
her kommer noen bilder rekende

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap