- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Apistogrammet (side 38)
Apistogrammet (side 38)
Postet 23.12.12 kl 22:35
Jupp! Elsker alle ledd i Apistogrammeriet... og yngler og yngelpleie er helt klart en av dem Leif! Gleden av å se huene i Ap. rositae-karet har voktet "reviret" sitt ovenfor hverandre, å se din Ap. baenschi F1-hue av passe yngelen, å se div yngler vokse opp, å se maktkamper og Apisto-dansen... herlig!!! Etter å ha hatt en mega-strafferunde etter at torv-putevaret røyk, så var dette en betraktlig mer hyggelig greie he he he
Postet 23.12.12 kl 23:15
Postet 24.12.12 kl 08:38
S i m e nEt sjeldent syn i karet til [I]Apistogramma sp. "Winkelfleck"[/I] dark form, VF (San Pablo de Loreto) er den mindre hannen... [I]"I stay away from trouble, you know"![/I]
Når jeg så denne tenkte jeg med en gang på Sp. "Swarzkehl". Samme formen, men denne var noe mer fargerik. Meget vakker Simen, meget vakker
Postet 24.12.12 kl 10:04
Postet 26.12.12 kl 21:30
Postet 27.12.12 kl 00:49
Gleder meg til å se resultatet ditt Finn Erik, det er et solid prosjekt du har startet opp med!! Da er det bare å korte ned tiden her på AF, så godt det lar seg gjøre he he he
Ser det har blitt litt mer discus-aktivitet her også, så det er jo helt perfekt. Kommer nok til å ta seg enda mer opp når Nikonisten er rede
Hos meg er det litt mer egglegging & yngler enn vanlig, men ellers er det alltid noe nytt som skjer. I Ap. Rositae-kartet er det nå to huer som går med yngel, og til stadighet kommer i konfrontasjon med yngelflokken under seg. De ser ut som oppblåste kulefisker, uten at de har gått til angrep så langt. Undrer meg om ynglene har klart å holde rede på hvilken haug de hører til... Utrulig artig disse A. Rositae'ne!!!
S
Ser det har blitt litt mer discus-aktivitet her også, så det er jo helt perfekt. Kommer nok til å ta seg enda mer opp når Nikonisten er rede
Hos meg er det litt mer egglegging & yngler enn vanlig, men ellers er det alltid noe nytt som skjer. I Ap. Rositae-kartet er det nå to huer som går med yngel, og til stadighet kommer i konfrontasjon med yngelflokken under seg. De ser ut som oppblåste kulefisker, uten at de har gått til angrep så langt. Undrer meg om ynglene har klart å holde rede på hvilken haug de hører til... Utrulig artig disse A. Rositae'ne!!!
S
Postet 27.12.12 kl 08:51
Forundringenes dager er enda ikke over i Ap. rositae-karet. Nok en dag med enkelte stillingskriger med huene med yngler! Hannen er akseptert i begge leirene, og vokter og jager de andre hannene i karet. Men jaggu meg fikk han seg en saftig karamell av hua til venstre. Han står høyt oppe mot vannskorpa med hua til høyre midt i karet. Når venstre-hua oppdager dem, går hun opp – og regelrett biter hannen over ryggfinnen. Han prøver å komme seg bort, men hun har jerngrep på han. Etter ca. 5 sekunder slipper hun taket. Han seiler rolig av gårde, mens huene blir stående igjen og blåse seg opp… for en thriller!!!
Postet 28.12.12 kl 21:25
Hos Ap. panduro ser det ut som den ene ungdommen er ei hue. Gjetninga er pga den er gul i fargen… kan sneakers anlegge gul-farge for å holde seg unna trøbbel tro? Hannen ble forøvrig småbiti og dulta på av sin hue på morgenen i dag. I ettermiddag var det han som sto for jaginga… Good ol’ bølla
Rekkefølge: Ungdom, hue og han.
Rekkefølge: Ungdom, hue og han.
Postet 28.12.12 kl 21:31
Postet 28.12.12 kl 21:56
Postet 28.12.12 kl 22:01
Som vanlig kvalitets bilder fra deg Simen. Rositae er jo utrolig flotte og om jeg ikke stopper å sikle får du en regning på en ny laptop =)
Ikke noe nytt i kjelleren i dag, til en forandring. Men har i alle fall fått kjøpt inn flere mygglarve poser til diamantene nede. Må vel bestille mer artemia også.
Alacrina hua som har "løpetid" ser ikke ut til å få lurt til seg hannen. Huascar eggene ser ut til ikke å være befruktet, men venter noen dager for å være helt trygg
ha fortsatt en hyggelig helg Simen
Ikke noe nytt i kjelleren i dag, til en forandring. Men har i alle fall fått kjøpt inn flere mygglarve poser til diamantene nede. Må vel bestille mer artemia også.
Alacrina hua som har "løpetid" ser ikke ut til å få lurt til seg hannen. Huascar eggene ser ut til ikke å være befruktet, men venter noen dager for å være helt trygg
ha fortsatt en hyggelig helg Simen
Postet 28.12.12 kl 22:38
Ingenting som dagens diamant-gruver Leif! Her er det action så det holder om dagen he he he. Når det gjelder fotograferingen, har jeg begynt å bruke innstillingen "M" på kameraet med blitz. Da blei det straks litt mer orden på sakene.
Så bare jeg får tatt en innvendig/utvendig vask på rutene, så skal det bli enda mer moro . God helg til deg også!
Så bare jeg får tatt en innvendig/utvendig vask på rutene, så skal det bli enda mer moro . God helg til deg også!
Postet 28.12.12 kl 23:12
Postet 29.12.12 kl 00:32
Postet 29.12.12 kl 00:35
Postet 31.12.12 kl 16:23
Postet 31.12.12 kl 16:52
Postet 31.12.12 kl 17:11
Postet 31.12.12 kl 17:40
Godt nyttår til deg også Linda
Det har vært action i Apistoerit så langt i år! Spennende observasjoner tok overhånd, så fylling av 325 literen til torvfiltrering... ble nok oppi 350-360liter he he he. Takk og lov for sluk i gulvet . No worries, no trouble!
Er litt spent på Ap. sp. "Papagei"- hannen som puster litt fort... Er igang med tiltak, håper det gjør nytta. Et par andre kar kjører jeg en oppfetnings-kur. Og ellers er det et himla liv i alle kar... FANTASTISK 8D
S
Det har vært action i Apistoerit så langt i år! Spennende observasjoner tok overhånd, så fylling av 325 literen til torvfiltrering... ble nok oppi 350-360liter he he he. Takk og lov for sluk i gulvet . No worries, no trouble!
Er litt spent på Ap. sp. "Papagei"- hannen som puster litt fort... Er igang med tiltak, håper det gjør nytta. Et par andre kar kjører jeg en oppfetnings-kur. Og ellers er det et himla liv i alle kar... FANTASTISK 8D
S
Postet 02.01.13 kl 23:00