Tropheus Bilder (side 39)

Vibsi
[QUOTE=saffen]åssen kan man vite at det er tsjekkia fisk det er snakk om da?

Enkelt. De snakker som regel tsjekkisk

Hoho!
Vibsi
[QUOTE=saffen]åssen kan man vite at det er tsjekkia fisk det er snakk om da?

Enkelt. De snakker som regel tsjekkisk

HAHAHA morsom du gitt tjihi

får dem vel kanksje til neste helg.

Kjørt igang det nye karte på 250 l no så håper det ordner seg til da ja.
Tsjekkia er nå største konkurrent til tyskland når det gjelder levering av fisk til nordisk marked. Når det gjelder VF så importerer begge også fra bl.a. ACA. Ellers så har de også mye opprett fisker. Prismessig så liger alle omtrent på samme nivå. Det de kan vinne på er fraktprisen som er den desidert mest brysom kostnaden.
Bare tenk på en pakke med levende fisk på ca. 11 kg. som jeg sendte fra Oslo til Bergen koster 1300 kroner. Ikke rart at VF fisk fra Afrika er dyrt.

På tide med litt bilder. Gjett hva de forskjellige artsnavn!
badat
Tsjekkia er nå største konkurrent til tyskland når det gjelder levering av fisk til nordisk marked. Når det gjelder VF så importerer begge også fra bl.a. ACA. Ellers så har de også mye opprett fisker. Prismessig så liger alle omtrent på samme nivå. Det de kan vinne på er fraktprisen som er den desidert mest brysom kostnaden. Bare tenk på en pakke med levende fisk på ca. 11 kg. som jeg sendte fra Oslo til Bergen koster 1300 kroner. Ikke rart at VF fisk fra Afrika er dyrt. På tide med litt bilder. Gjett hva de forskjellige artsnavn!

såpass dyrt nok det ja fra oslo til begen da. men 11 kg med fisk var det med vann og da eller???

ser vel for meg at alt er billigere ute i den store verden da. bare her i molbolandet norge at alt skal være så himmla dyrt da. så om man sender større kvantum av noe så blir jo også fraktkostnaden fordelt på flere enheter og da så slutt summen behøver ikke være så avskrekkende pr enhet da.
Ja... jeg mente med vann og pakke.
Fraktpris baserer på vekt. Men det blir billigere hvis det er større pakke tror jeg.
Jeg har sett at dere ønsker Duboisi. Men grunnet jeg ikke har svart er nettop avstanden Oslo-Bergen. Nå er Duboisiene mine lovt bort. Men som du ser så har jeg flere spennede arter. Ellers så Kristian og Roger har også flere på lager. Hvis dere allierer med Vibeke og Erik så kan dere dra sammen en tur.
badat
Ja... jeg mente med vann og pakke. Fraktpris baserer på vekt. Men det blir billigere hvis det er større pakke tror jeg. Jeg har sett at dere ønsker Duboisi. Men grunnet jeg ikke har svart er nettop avstanden Oslo-Bergen. Nå er Duboisiene mine lovt bort. Men som du ser så har jeg flere spennede arter. Ellers så Kristian og Roger har også flere på lager. Hvis dere allierer med Vibeke og Erik så kan dere dra sammen en tur.

hehe ja vi prøver etter beste evne og utnytte vibsi og evolution sitt kontakt nett til det ytterste hehe, liten tvil om at de to har ett bredt bekjennt skap rundt omkring i norges land. og slikt må jo nesten utnyttes på det groveste da hehe.iallefall så lenge de tillater det da. ikke vondt ment vibsi.
Det er tyskland som tar inn vf fisk, ikke tsjekkia.. Tsjekkierene reiser til tyskland Men de er noen djevler på oppdrett! Så og si all viltfanget fisk fra tanganyika som skal til europa lander på stuttgart..

Når det gjelder priser på tropheus på det norske privatmarkedet ligger vi helt likt som nabolandene. For lavt mener jeg. Folk betaler ikke nok for tropheus.. Jeg har ikke solgt en eneste gruppe uten tap til nå.. Hobbyen er dyr, men noen ganger må jeg klype meg selv i armen når jeg tenker på hvor mye jeg har brukt..

Jeg syns ikke vi er så veldig molbo her i norge jeg.. Hvis man sammenligner inntekten vår mot hva vi betaler for ting og tang, så er det meste mye billigere hos oss en hos naboene våre
badat
På tide med litt bilder. Gjett hva de forskjellige artsnavn!

1.Duboisi -Bemba,maswa eller halembe tenker jeg..
2.Chipimbi eller moliro
3.Kipili
jaja siste gang vi gidd å hjelpe dere.....(svært så morsom jeg var idag hahaha )
hahaha tuller Syns jo bare det er gøy vi med flere troffe interesserte her i bergens området!! Blir litt langt å reise til oslo hver gang vi skal treffe andre likesinnede fiskefreaker hehe
Men har tenkt oss en tur over fjellet når været blir bedre på fjellet.
For å hente hestenesene hos Kristian og red cheeks hos roger rabbit
Og evt de hestenesene Roger tar med til dere? Har dere bestemt dere om dere vil ha?

Jeg har sett prisliste til tjekkisene. Den ligner akkurat på min, derfor. Men ellers så er det mye opprett fisker derfra ja. De fleste akvariebutikker her i landet får fisk derfra. Grunnet rimeligere i fraktpris og dermed billigere fisk.

Her er svaret på det enne bilde: Tropheus Moliro. De tilhørte en gang Roger.
badat
Jeg har sett prisliste til tjekkisene. Den ligner akkurat på min, derfor. Men ellers så er det mye opprett fisker derfra ja. De fleste akvariebutikker her i landet får fisk derfra. Grunnet rimeligere i fraktpris og dermed billigere fisk. Her er svaret på det enne bilde: Tropheus Moliro. De tilhørte en gang Roger.

Grattis med nye fisk da badaten! Hvem kjøpte de dem av?
Vibsi
jaja siste gang vi gidd å hjelpe dere.....(svært så morsom jeg var idag hahaha :)) hahaha tuller :) Syns jo bare det er gøy vi med flere troffe interesserte her i bergens området!! Blir litt langt å reise til oslo hver gang vi skal treffe andre likesinnede fiskefreaker hehe :) Men har tenkt oss en tur over fjellet når været blir bedre på fjellet. For å hente hestenesene hos Kristian og red cheeks hos roger rabbit :) Og evt de hestenesene Roger tar med til dere? Har dere bestemt dere om dere vil ha?

eehmm ja sa jeg ikke det til deg??? men har vel da til den tid fått nok ett kar til da men tror kanksje vi bare setter noen hestneser i det store karet. blir vel kanskje litt trangt med 15 duobsier i 250 karet og noen hestnesser eller?

men sa vel 5-6 stk til deg??

btw har mistet mobilen min så kan ikke nåes for øyeblikket på det nr du har vibsi. bruker jobb mobilen så lenge. får det andre nr oppe og gå igjne snart da.

[QUOTE=Kristian Hennig
Grattis med nye fisk da badaten! Hvem kjøpte de dem av?

Fikk av en som har kjøpt dem fra Roger for noen år tilbake.

Her er neste svar: Tropheus Brichardi Kipilli
Merk dere de blåe øyne. De heter derfor også blåøye Tropheus.
har opprettet troffe karet på mine kar no. bare til og titte innom og komentere da
Så jo veldig bra ut det! Fint kar og fine fisk
hehe, kunne ikke vært mer enig!
Vibsi
her er jo et flott tropheus kar til dere saffen og lene84 :) http://nettakvariet.no/annonser/showproduct.php?product=14989&cat=4

hehe er et i åsane ogsåsamme str og samme pris.Meeen tror ikke gulvet tåler vekten
hvordan går det med yngelsamlingen roger? Gleder oss
Vibsi
hvordan går det med yngelsamlingen roger? Gleder oss:)

Hva du er på jakt etter nå da V.?

Løsning på tredje bilde: Tropheus Duboisi Karilani fra Brichard's anlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap