Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 39)

1. Renslighet er en dyd....her vaskes og pusses det dagen lang....ser ut som en liten hundehvalp som ligger og vasker seg...
2. Jeg bruker blenda sensitiv...
3. Her er en liten lilla eple som har pyntet seg med et lilla andematblad. Er så fin at...
1. her er en liten gul sulle som strever med å holde følge med sandsneglen som traver forbi....
2. Her er en som blir fargerik etterhvert....
3. En grønn eple med lilla farts striper ...som plutselig forsvant....
Så fine bilder
blir i godt humør av teksten til bildene dine, får meg til å smile ^^
1. mumse gomle nam nam gomle
2. Her er en kjempe eple på vei opp på fjellet....
3. ÅÅ en liten nyfødt orange sulle som tenker " å må jeg gå over hele denne greia her" ...det er langt det....
1. en orange sulle som spekulerer veldig på en bitte liten blå posthorn snegle....
2. Her er det en som er i farta...
3. Bamsemums har også tenner ....mumsetenner...
Så mange tøffe bilder! De sullene er jo bare helt fantastiske "ansikter" på!

Jeg må få kjøpt meg nye batterier til kameraet mitt så kommer det noen bilder av posthornene som nettopp flyttet inn. De er kjempepene, små røde fargeklatter som beveger seg overraskende raskt rundt i akvariet.
1. Her er et snodig ansikt til en av tigersneglene mine...de er så rare når de først viser seg frem....
2. Her er en av mine store blå posthorn som kvelva rundt en dag og har store vansker med å komme seg opp i rett posisjon igjen...
3. Endelig et bilde av en av de nydelige damsneglene mine....de er så flotte og se på..og så raske på labben...og for noen skikkelige hissigpropper de er ...
1. her er en snegle som ikke er blitt fotografert så veldig mye...skivesnegler..de er jo fine de også men de blir ikke så veldig store her hos meg....den største jeg har hatt var vel 0,5 cm i diameter...
2. Dette er en leveriktesnegle som heller ikke blir så veldig mange av her ....vil så gjerne ha de men de vil liksom ikke helt...de er så kule og de kan fly...og de er også skikkelige hissigpropper. Jeg ertet en av de med en tannpirker en dag og du verden som den begynte å svinge på skallet...det var nesten så jeg så det lynte av den vettu...fikk den skikkelig sint...det var ikke pent gjort men de er så rare når de blir sinte. Tenkte den ville fly men det gjorde den ikke den dro avgårde så det luktet svidd vann etterpå....
3. Nok en Bamsemums og den er sååå pen og jeg får lyst til å nusse den på nesen....
1. en morsom sandsnegle....trening gir livet menig...
2. Storfamilien på tur...ser rimelig hektisk ut.
3. To flotte blå posthorn....
1. Her er det Mums som prøver å få Bamse våken...kan du ikke våkne da???
2. Jaa kom igjen da din tregost....våkne...like før...
3 Her er Bamse og Mums våkne begge to...
når sleglen suger seg fast på hverandre, parer de seg da? og hvordan kan man se forksjell på gutt å jente?..

og hvodan kan jeg forhindre at skallet blir mykt? 2 av snelgene mine lider av mykt skall.. (har bare rund 10 stk)

hvor ofte vil disse få unger? det er altså snakk om eplesnegler
1. Her ser du hvordan de sitter på hverandre når de parer.
2. og 3. Her er en hannsnegle. Hvis du ser under sneglas høyre side så ser du en penislignenede sak som ligger oppunder skallet på snegla. Denne vil variere i størrelse alt etter hvor gammel snegla er. Den lille tappen på sneglas venstre side er pusteorganet. Hadde dette vært en ho snegle så hadde denne "pølsa" på sneglas høyre side vært borte og du ville bare sett pusteorganet på venstre side. Du kan også legge snegla på ryggen i sanden og vente til den løfter opp kroppen , da vil du se under skallet og evt hvilket kjønn det er.
Hvis skallet på snegla er mykt så har du helt feil vannverdier. Ph bør være 7 eller mer og gh på 6-10 hvis ikke vil sneglas skall gå i oppløsning og snegla dø. Sørg for rette vannverdier og gi snegla mat som inneholder stoffer som styrker skallet. F.eks reke og krabbefor.
Eplesneglene legger egg når de er ca 4-5 cm store og de legger eggklaser under topplokket eller på glasset hvis du har senket vannstand. De legger ca en eggklase i uka når de er i denne fasen. En eggklase kan inneholde opp til 200 snegle babyer.
1. Her er en nydelig liten sulle igjen...
2. Se så store de er blitt....nærmer ser 1 cm nå...blånesene
3. Så er det de bamse lignende paggene...de er så gosslie ....
1. Her er det en lilla som koser seg med spirulina alger....sneglene elsker det og blir skikkelig blanke og fine i skallet av det.
2. Denne har bare så lekre farger. Her ser man vokse stripene godt. Noen får fargeforskjell og noen får slike tyne stiper i skallet. Stripene kommer bort etterhvert.
3. En av mine gamleste og fineste suller....liker den farge den har.
Her er Arnold goguten min.....han har også fått en liten Arnold også som er så søt vettu. Skulle ikke tru at det kan bli så velskapt...Men Arnold er skikkelig fin altså....
1. Her er en sebra eplesnegle med sine flotte farger.....
2. Her er det to pagger som har funnet tonen.....eller kanskje den ene syns den andre var skitten.....puss puss
3. Sånn går man ned fra en grein med flere på....da går man over hverandre...
1. Bamse leter etter Mums...har ikke sett den på lenge så lurer på om han er død..
2og 3. her er to gule suller med på letingen etter Mums....
Her er en eple som prøver å komme seg frem midt imellom en gresstuste. Den gir ikke opp selv om den må holde på til sola står opp.....
vet ikke helt hvordan den greide dette jeg. men den trang hjelp :p

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap