Liv's vannverden (side 39)

For et par herlige bilder Snakk om å bli tatt på fersken. Og litt lettere pjuskete også. Et par uhell til så vil hun enten ha funnet ut at det lønner seg å holde seg på avstand - eller at vann egentlig er litt kult, så ligger hun å dupper i akvarievannet hele dagen Hehe
Tenker Tjorven syns det er skikkelig dårlig gjort av muttern å fjerne det lokket - dette trikset har hun jo gjort mange ganger før med stort hell.

Men skal love det var en som var rask å komme seg ut igjen.
haha, hvilket kar var det hu plumpa oppi da? tenker fisken blei like skræmt som katta :p
180 liter Afrika De fikk seg nok en støkk ja, særlig killien som holder til i vannskorpa i akkurat det hjørnet. 2-seteren min i stua er nå omdøpt til stupetårnet.
var jo en passelig størrelse på et badebasseng det
Hehe helt passe det Rene bassenget for en liten pus. Nå har det akkurat vært en jente her og hente esha exit. Fikk hvitprikk stakkar og så rett før jul da. Satser på at mine holder seg friske, ikke hatt sykdom siden i vår. Men kommer nok til å bestille for å ha stående.
ja, jeg har esha 2000 og exit stående, selv om jeg ikke har hatt behov for det. men den dagen du har behov for det, er det veldig kjipt å ikke ha tilgang. vurderer å skaffe andre medisiner som det er kjekt å ha som man kanskje ikke får tak i sånn på dagen og.

de pusebildene får det til å krible i meg, kan knapt vente på å flytte ut, jeg vil ha en kosepus igjen.. trodde nesten jeg skulle få angst for ny katt etter at min ble avlivet, men jeg ble visst bare mer ivrig... :p
Var sånn her og. Måtte bearbeide litt, men så måtte jeg bare ha katt igjen Huff, ja... tror jeg skal bestille med en gang. Dårlig karma å ikke ha stående tenker jeg. Murphys lover og alt det der....
Snart ferdig med "julevasken" her. Har skylt godt alle filtrene mine så de ikke skal gå tett i jula og nå snart ferdig med vannbytte i alle kar. Fjerna litt stygge blader på plantene og fjerna andemat (slik at katten bedre skulle få komme til svømmebassenget sitt )

Snart klar for juleferie med god samvittighet. Masse yngel over alt, men får satse på at de klarer seg i godt innkjørte akvarier. Kommer hjem allerede 2. juledag så det blir bare 3 dager. Sikkert bare bra for karene, jeg overforer nok litt tid tider. Det er ulempen med sandsnegler, merker ikke at en overforer.

Hmm.... å ikke merke at en overforer er vel forsåvidt positivt.

Sukk, oppdaget akkurat at den rosa kampfisken min med røde prikker i 128 literen er død. Aner ikke hva som har skjedd med den, ser ikke ut som n oen er syke der. Jaja... da slipper jeg i alle fall å selge den nydelige kampfisk hannen jeg har oppdrettet selv. Setter den over der i kveld sammen med den knallrøde hunnen. Får følge litt med i starten siden hunnen der nok er større enn han.
I dag var yngelen som gikk med thomasi mamman borte. Godt jeg fikk fiska over noen. De lever og vokser fint i yngelnettet. Geniale de nettene, bestilt meg et par nye fra tropefisk. Blir spennende å se hvordan det går med yngelen i jula her, men heldigvis ikke så mange dagene jeg blir borte om gangen.
Her var det bare velstand å komme hjem til etter juleferien. Channoides yngelen klarer seg kjempefint i yngelnettet - hatt en stor mosedott å kose seg i, og thomasi yngelen likedan i sitt yngelnett. Røde kurvciklidene har wigglers, så langt har de ikke kommet før med dette paret. Ellers ser alle friske og raske ut. Sikkert bare hatt godt av et par matfrie dager.

Ellers svømmer Viejita mamman rundt med kull 3, har solgt 2 av kull 1 mens 1 går igjen i karet, har sett 2-3 overlevende fra kull 2 - men ikke sett dem nå etter ferien - får ta en lengre titt i morgen. Ellers er det 3. kull med Ancistrus nå, så mye yngel i det karet gitt!!

Ellers en liten advarsel til andre katteeiere. Hadde jomfruturen med nye kattebagen til Tjorven, og allerede på første tur fant hun ut hvordan hun kan komme seg ut. Vi testa flere ganger og hun brukte i snitt 1-2 minutter på å bryte seg ut. Livsfarlig! Tenk om det hadde skjedd på Oslo S eller andre skumle steder Har vært av gårde i dag og fått bytta. Husker ikke merket på den, men glidelåsene i lukningen på toppen gikk ikke sammen, så Tjorven stanga bare et par ganger i "taket" i bagen og dermed fikk hun glidelåsen på glid og var bare å trykke seg gjennom. Snakk om dårlig produkt testing!!!
ja de dyra skjønner fort hvordan de skal komme seg ut. en liten anelse om at dette greier de, så er det gjort. katter er jo ikke akkurat dumme heller
Ikke akkurat dumme nei derfor ekstra skremmende at de ikke har testa produktet med katter i. Antar de langt fleste katter kjapt ville lært seg trikset.
Oppdaget akkurat et helt fantastisk reir dvergguramien min har bygget. Samlet døde planterester og laget et skikkelig "fuglereir" som flyter i vannskorpa midt i flyteplantene mine
Kjønnsskifte
Dette har jeg aldri opplevd før. Mer enn 2 mnd etter hannen min døde og flere måneder siden jeg kjøpte en Borellii hunn til pga denne og hannen min ikke så ut til å finne kjemien så viser det seg at det er en hann. Finnene vokser og har blitt spisse, selve fisken vokser og den får mer blåfarge. Utrolig hvis svake hanner kan kamuflere seg så godt at du har dem i nesten et halvt år før du skjønner at det er en han og ikke en hun.
Stemningsrapport fra 180 literen
1. Hadde tenkt å få festa litt trollhassel i bunnen på et vis og så få alle flyteplantene fast i grenene, men de bare fløt opp. Så fant jeg i grunnen ut at det faktisk var litt fint med små grener flytende med planter rundt. Smykketetraene er mildt sagt i ekstase over "nyinnredningen"

2. Stolte foreldre passer wigglersene sine (og en smule penselalger på den rota gitt)

3. Mine flotte store sterbiser Fantastisk lite sky cory!!

Stemningsrapport ii
1. Sjakkis hannen i stripete variant, dessverre bestemte han seg for å gjemme seg inni planta da jeg henta kameraet. Han står mye fast foran et blad på en sverdplante, mon tro om noe er på gang. Det hadde vært fantastisk morsomt med lek på disse, ikke av de enkleste å få i lek.

2. Hunnen viser seg frem.

3. Coryer og sjakkis!
Herlig!
Måtte bare laste opp et av de morsomste høytidshilsener jeg har fått
hehe, en klassiker den der :p kan jo skjønne det, noen steder er det jo litt vel mange høytider med dertil kommerst mas
Tilfeldig bekjentskap
© Christina Øverland
Reklame for plussmedlemskap