Sølvi sine coryer og litt til :) (side 39)

Åh så herlig! I takt med at jeg har fått det mer og mer travelt i det siste, har jeg også fått mer og mer sansen for å la egg bare sitte, og håpe at noen klarer seg :p Spesielt på arter der jeg allerede har fått frem kull. Så er det jo litt mer spesielt med evt. førstegangslekere, selvsagt!
Jo det er deilig å kunne la naturen gå sin gang av og til og .Men klart ,hvis man ikke har hatt oppdrett på en cory før så gjør en kanskje litt ekstra
Men siden jeg har hatt så mye tull med noen av mine i den siste tiden og det snart er ferietid ,så orker jeg bare ikke begynne å styre altfor mye om dagen. Tar sjansen på at det går bra .
Ble ikke noe av disse eggene danne gangen.Det var nok bare en hunne som var nødt til å "trykke" ut noen egg
Jaja ,blir vel flere sjanser og på bedre passende tid.

Ellers så har 5 green lasere og 6 sp.black ungdommer flyttet hjemmenifra i dag. Litt trist at de nå begynner å forlate barndomshjemmet sitt .Men disse kom til mennesker jeg kjenner og vet vil ta godt vare på de ,så det hjelper veldig på .

Har jo noen igjen ennå så koser meg med de enn så lenge
Coryer med
Hei Sølvi. Takk for sist.. Vi har ett spørsmål vi lurte på om du kansje kan svare oss på. Noen av Aeneus Coryene våre ser det ut som har brukket haleroten, men det ser ikke ut til å plage de i det heletatt. Er det "normalt" at enkelte i ett yngelkull får denne skavanken, eller har de blitt skadd av ett eller annet? Håper du kan hjelpe oss å finne ut av dette, da vi syns synd på de skjønne små! Hils din mann fra oss da, så sees vi vel etterhvert
PS.. Har du Green Lazer og de nydelige fløyelsaktige svarte klare for salg etterhvert?? Jannicke håper det byr seg en mulighet til å få kjøpt noen av de svarte spesiellt, da hun har ønsket seg sånne siden hun så dine for første gang!!

God sommer, MVH. Øyfiskene Jannicke og Jørgen

Takk i likeså.

Nå var dere jammel litt for sent ute når det gjelder de grønne og svarte coryene. Har nettopp hatt 5 stk. av hver ute for salg og disse ble hentet på søndag.

Prøvde å finne mailadressen/telefonnr. deres for å gi beskjed siden jeg vet dere ikke har tilgang til nett. Men fant den ingensteder
Men det kommer nok flere til salgs så da får dere være om dere da

Litt vanskelig å si hva det kan være ,et bilde hadde hjulpet på. Er det yngel eller voksne fisk det dreier sog om ? Har de sammenklemte finner også ?

Skal hilse tilbake fra Johnny og ønsker dere også en riktig gor sommer.
Hei igjen Sølvi. Har kikket lit på "krokhalecoryene" nå, og de har ikke sammenklemte finner. Men de har en helt snodig kroppsfasong.. Det er 3 av 10 stk. som ser helt rare ut, og de andre helt normale! Skal prøve å få tatt ett bilde så vi kan vise deg. Må bare vente til i ettermiddag når Jannicke har kommet hjem, for det er hun som er den datakyndige her i huset!
Kan forresten sende deg tlf.nr våre pr. sms, så får du kansje fatt i oss hvis det skulle blir noen små for salg igjen
PS.. Det er voksene fisker det er snakk om. De er sikkert 2-3 år gamle!
Ok. da har jeg fått bilde på mobilen men det var litt vanskelig å se skikkelig. Har disse vært sånn hele tiden eller er det noe som har kommet senere ?
Tror de har vært sånn helt siden vi kjøpte de. Trodde først at en av de hadde skadet seg i akv. vårt, men når vi kikket litt nærmere så vi at det var 3 stk med samme "skavank".. Jannicke glemte selvfølgelig digitalkameraet på jobb, så vi må nok utsette fotograferingen til i morgen desverre.
OK ,det er jo ikke så uvanlig at guppyer har knekk på halen, men coryer som har det er litt uvanlig tror jeg .Med mindre det er sykdom som gjør det selvfølgelig .Men det virker jo som de har hatt det lenge ,så da er det neppe det .
Tror nok ikke det har kommet av sykdom. Har ikke hatt sykdom i noen av karene våre de siste 6-7 årene, og disse Coryene har vi vel hatt i snart ett års tid. Den som ser merkeligst ut lurer jeg på om er full av egg, for den/hun er rund som ei kule! Men siden de bor sammen med endel "eggtyver" ser vi desverre ikke om det blir lagt noe egg Skal prøve å få tatt noen bra bilder av de, så kansje det går an å finne ut om det er medfødt eller skader!
Hvis dere får til et skikkeleig bilde så tror jeg det er lurest å legge det ut på forumet for å få flest mulig svar.
Tror ikke at jeg klarer å finne ut av dette, men hadde vært veldig interessant å se hvordan de ser ut iallefall.
Må bare legge ut noen bilder av CW023 ,de er så utrolig flotte .
Hev oppi karet bare 1 stk. mallepille og da ble de kamp om maten
Her er både ungfisk og voksen fisk
Hadde tenkt å legge ut bilder på forumet ja. Men ville høre med deg først, siden du er den eneste eksperten på Coryer vi kjenner Det var forresten noen kjempefine bilder du har lagt ut av CW-023!! Det er virkelig noen nydelige småtroll
Håper det er noen som kan gi oss en forklaring på hvorfor de er som de er, de tre "krokhalecoryene" vi har. Det er forresten Corydoras aeneus det er snakk om, i tilfelle jeg har glemt å si det..
Hadde tenkt å legge ut bilder på forumet ja. Men ville høre med deg først, siden du er den eneste eksperten på Coryer vi kjenner Det var forresten noen kjempefine bilder du har lagt ut av CW-023!! Det er virkelig noen nydelige småtroll
Håper det er noen som kan gi oss en forklaring på hvorfor de er som de er, de tre "krokhalecoryene" vi har. Det er forresten Corydoras aeneus det er snakk om, i tilfelle jeg har glemt å si det

Ekspert og ekspert , det er jeg nok ikke ,men litt erfaring blir det jo etterhvert og så må en jo prøve jo å hjelpe så godt en kan

Håper og at noen kan gi dere et godt svar på dette problemet.

Takk for tilbakemeldingen på CW023 ène ,blir mer og mer begeistret for disse og barna har vokst utrolig fort til cory å være
Hei igjen Sølvi. Nå har Jannicke tatt med ett skikkelig kamera fra jobben, så i morgen skal vi nok få tatt noen bilder sv "krokhalecoryene" våre. Men vi lurte på en ting... Du har vel ikke tilfeldigvis en sånn isoporkasse til bruk for sending av fisk, som du ikke har bruk for lenger? Det er en ung gutt på sørvestlandet som skal ha noen Ancistrus yngel av oss skjønner du, men vi har ikke noe transport kasse vi kan pakke de i for å sende. Ville vært helt supert om du hadde hatt en Eller om du vet hvor vi kan få skaffet oss en eller to..
Mvh. Jannicke og Jørgen
Har dessverre ikke flere enn jeg trenger selv for øyeblikket
Men hør på troyas eller en annen zoobutikk (Midtun fks) ,de pleier å ha isoporkasser en kan få kjøpe for en billig penge
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Moen
Reklame for plussmedlemskap