- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Haugaland Akvarieklubb - 2006 (side 4)
Haugaland Akvarieklubb - 2006 (side 4)
Postet 04.09.06 kl 15:16
Karl Inge SJeg har altfor lite akvarier :-( Akvafreak: De Corydoras Aenusène du har med-er det voksne eksemplarer, og vet du evt kjønn på de? Og et litt dumt spm kanskje, men jeg har et Nigerianus-par jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med... vil ikke kvitte meg med de, de går i "rotekaret" foreløpig. Vil disse kunne gå i Afrika-biotopen min (70l, godt beplantet) med et voksent par ciklider av type Kienke, rød kurvcikide eller lignende? (Vet jo ikke hva jeg ender opp med enda :-)
Hvis det er killi du snakker om ("Nigerianus") så vil disse kunne gå i en Afrikabiotop. Har hatt mitt par sammen med andre arter og det har gått fint. Nå går de forøvrig i eget kar.
Det blir som nevnt ovenfor en 63 liter som hovedgevinst på hurtigloddsalget i dag + mange andre fine premier
Postet 04.09.06 kl 15:18
Har drettet Nigerianus i dette karet, så karet er fint innkjørt.... har riktignok fyllt på litt friskt vann i helgen mtp dagens handel, men ikke mye. (VAnnet har stått mer eller mindre "urørt" siste 4mnd).
Jeg tenkte mer på om karet var litt lite mtp hissige ciklider, men ser du nevner guppy som jagefisk et sted så da går det vel med killi også... de vil nok leke de også men det er ikke farlig om det ikke blir yngel, det kan jeg jo ordne når jeg vil egentlig.
Viktigste er at det blir optimale forhold for ciklidene, men vil ikke ha killi i samme karet dersom ciklidene virkelig blir "ufine".
Jeg tenkte mer på om karet var litt lite mtp hissige ciklider, men ser du nevner guppy som jagefisk et sted så da går det vel med killi også... de vil nok leke de også men det er ikke farlig om det ikke blir yngel, det kan jeg jo ordne når jeg vil egentlig.
Viktigste er at det blir optimale forhold for ciklidene, men vil ikke ha killi i samme karet dersom ciklidene virkelig blir "ufine".
Postet 04.09.06 kl 15:24
Karl Inge SJeg har altfor lite akvarier :-( Akvafreak: De Corydoras Aenusène du har med-er det voksne eksemplarer, og vet du evt kjønn på de?
Hei, Karl Inge !!
De Metallpansermallene er ikke helt utvokst ennå , men de har nå lekt i alle karene så de har gått i
La meg si de er halvvoksne Og kommer de i en større stim, noe jeg håper på vil de nok vokse seg større
For ikke å glemme er det 1 hunn og 3 hanner, antar jeg.
Ojoj, nå er det ikke lenge til auksjonen folkens !!
Jeg gleder meg noe innmari !!
Mvh Maren =))
Postet 04.09.06 kl 15:46
Karet er stort nok det til både killiene og evt. "Kienke". Denne cikliden er ikke særlige hissigere enn vanlig Palettciklide og jeg ser hos meg så yngler disse ciklidene nærmest like lett som sin mer berømte slektning.
Mao. så har du god plass i 70-literen så lenge du har godt med skjulesteder og gjerne endel flyteplanter
Mao. så har du god plass i 70-literen så lenge du har godt med skjulesteder og gjerne endel flyteplanter
Postet 04.09.06 kl 16:00
Postet 04.09.06 kl 16:16
Postet 04.09.06 kl 16:25
Postet 04.09.06 kl 16:59
eddiedahlda var fiskene i posene:) halfmoon parr betta pugnax leksparr (dette er flott voksen fisk) apistogramma agasiizii parr apistogramma enotus parr apistogramma macmasteri parr glødebånds tetra (voksene og ungfisk) også lurer jeg på om jeg skal auksjonere bort disse flotte l-333 malllene jeg har med til viggo:D:D:D:
Postet 04.09.06 kl 17:17
Postet 04.09.06 kl 22:09
Postet 04.09.06 kl 23:02
Vel endt auksjon
Javel, må si jeg er fornøyd med min første auksjon! Fikk solgt mine å fikk kjøpt det jeg ville ha... Apistogramma Agazzisii å Ap.Macmasteri...Når jeg fikk Macmasteriene i karet, la den ene seg på bunn å virket meget slapp, men fikk den oppi en Yngelboks til imorgen, håper den kommer seg..
For de som ikke var der.... kan trege... hehe
For de som ikke var der.... kan trege... hehe
Postet 04.09.06 kl 23:25
Så va auksjonen over !!
Ja, auksjonen gjekk som eg håpte, og eg fekk solgt alle dei 31 fiskane så eg hadde med meg Å bra va det, for nå har eg ikkje overfylte kar lengre !!
Ellers fikk vell de fleste med seg objekter hjem te ein rimelig pris
Nabojentå, Elise så va med meg hu fekk med seg grus og ein plante. Hu ska få seg akvarium nemlig, men det blir bare på ca 28 liter, og ikkje større
Eg ska hjelpe na å setta opp karet, og i tillegg ska hu få planter og noen killiyngel som eg har.
Eg fekk med meg følgande:
- 8 priapella intermedia. Eg hadde ei hu hima så trengte noen artsfrender
- Et parr Apistogramma Macmasteri.
- Ett parr Betta imbellis.
- Og dei dyre og ørsmå Kirsebærrekene.
Jaja, eg fekk iallefall med meg det eg ville ha
Eg va vell litt harde med den byingå mi , men når eg vil ha noe så ska eg ha det. Uansett pris
Glede meg te neste møte !!
PS !! Eg vil takka Mikkel så tok med seg Kirsebærrekene !!
Men du Mikkel har du varmekolbe og pumpe i det karet kor Kirsebærrekene går ??
Har du bare Javamose oppi karet deres ??
Maren =))
Ellers fikk vell de fleste med seg objekter hjem te ein rimelig pris
Nabojentå, Elise så va med meg hu fekk med seg grus og ein plante. Hu ska få seg akvarium nemlig, men det blir bare på ca 28 liter, og ikkje større
Eg ska hjelpe na å setta opp karet, og i tillegg ska hu få planter og noen killiyngel som eg har.
Eg fekk med meg følgande:
- 8 priapella intermedia. Eg hadde ei hu hima så trengte noen artsfrender
- Et parr Apistogramma Macmasteri.
- Ett parr Betta imbellis.
- Og dei dyre og ørsmå Kirsebærrekene.
Jaja, eg fekk iallefall med meg det eg ville ha
Eg va vell litt harde med den byingå mi , men når eg vil ha noe så ska eg ha det. Uansett pris
Glede meg te neste møte !!
PS !! Eg vil takka Mikkel så tok med seg Kirsebærrekene !!
Men du Mikkel har du varmekolbe og pumpe i det karet kor Kirsebærrekene går ??
Har du bare Javamose oppi karet deres ??
Maren =))
Postet 05.09.06 kl 00:05
Endret: 05.09.06 kl 00:10
Syns nesten folk byr for lite jeg Vi bruker jo mer på bensin og kaffe denne kvelden enn en pose med f.eks lekspar honninggurami, paradisfisk, endles guppyer+++
Unntaksvis fisk gikk for 100kr+ jeg hadde med meg 500kr og så for meg å måtte bruke ganske mye for å få de jeg hadde sett meg ut, men endte med 200kr for litt flere fisk enn planlagt!
Men dette er jo helt supert, ikke bare billig fisk-men endel fisk man ikke får i forretningene!
Unntaksvis fisk gikk for 100kr+ jeg hadde med meg 500kr og så for meg å måtte bruke ganske mye for å få de jeg hadde sett meg ut, men endte med 200kr for litt flere fisk enn planlagt!
Men dette er jo helt supert, ikke bare billig fisk-men endel fisk man ikke får i forretningene!
Postet 05.09.06 kl 00:08
Heisann ja
Hei, tror de fleste fikk det de ville ha... Var litt uheldig med Apistogramma Macmasteri jeg da, den ene lå død i yngelboksen idag... Var det lett å se forskjell på hunn og hann med dine maren? Må vel få tak i en ny partner senere, de går som gjester i selskapskarene for tiden, da 240l ikke er satt opp.
Postet 05.09.06 kl 09:47
TereriksHei, tror de fleste fikk det de ville ha... Var litt uheldig med Apistogramma Macmasteri jeg da, den ene lå død i yngelboksen idag... Var det lett å se forskjell på hunn og hann med dine maren? Må vel få tak i en ny partner senere, de går som gjester i selskapskarene for tiden, da 240l ikke er satt opp.
Hei, Tereriks !!
Huff, var den ene din også dø :'''(, det var faktisk hannen min :'''(
Jeg strevde med fiskene i går kveld, og da jeg skulle putte posen oppi 45 literen, lå hannen dø :'''(
Hannen min var større enn hunnen. Ja, det var lett å se kjønnsforskjellen hos mine
Du kan du ta et bildet av den Macen som fortsatt lever, så skal jeg si deg hvilket kjønn det er !!
Mvh Maren =))
Postet 05.09.06 kl 10:12
Postet 05.09.06 kl 10:37
Det er ei dame, tror eg.
Det er en hunn du har der tror eg.
Eg e litt usikker om det er en hann eller en hunn. Men eg helle mer mot ei hu enn ein hann
Faderen nå e eg usikker her
Eg legger ved linken til Ap. Mac. bildene eg så kan du sammenligne din mot dem på bildene
Eg håpe Eddiedahl titter innom denne tråden, for det var jo hun som solgte dem
Hun kan sikkert med sikrere ord enn meg se hvilket kjønn din e
Mvh Maren =))
Eg e litt usikker om det er en hann eller en hunn. Men eg helle mer mot ei hu enn ein hann
Faderen nå e eg usikker her
Eg legger ved linken til Ap. Mac. bildene eg så kan du sammenligne din mot dem på bildene
Eg håpe Eddiedahl titter innom denne tråden, for det var jo hun som solgte dem
Hun kan sikkert med sikrere ord enn meg se hvilket kjønn din e
Mvh Maren =))
Postet 05.09.06 kl 11:09
Postet 05.09.06 kl 11:12
Postet 05.09.06 kl 11:14