Hvilken fiskeart står øverst på din ønskeliste ?? (side 4)

Inaktiv bruker
stor stim med Puntius denisonii (torpedo barbe)
Sissel
[QUOTE=dev]Jeg tror den nyoppdagede flekkete [i]Sewellia[/i]en står øverst på min liste. (ikke [i]Sewellia Lineolata[/i]) Kommer så snart fjellbekken min er klar :) :) [IMG]http://akvaforum.no/images/fish/sewellia_lineolata_01.jpg[/IMG]

Jeg har 3 slike men ikke ant hva de het før jeg så bildet nå.
Etter å ha søkt den opp i fiskebasen så jeg at de skal gå i et kar på minst 100 l, mens mine går i en 58 liter. Ooops!!!

Har to kar til: 83 l med 2 sommerfuglciklider, 14 kardinaltetra, 3 ancistruser og 3 viftereker og et nystartet kar på 240 l uten fisk.
Burde jeg flytet om litt på sewelliane og ancistrusene???

De fleste fjellbekksmerlinger (Beaufortia sp., Sewellia sp. Gastromyzon sp. med flere) går fint i en 60-70 liter, men de trives best i et spesialakvarie. De liker nemlig litt kjølig vann (vanligvis under 24 grader), og masse strøm. Først da får du se hvor tøffe dem egentlig er

loaches.com har en bra artikkel om du vil se litt nærmere på dem:
http://www.loaches.com/hillstream_loaches.html
Altumer-som jeg håper jeg får om en mnd tid
Til Ken Myrseth
Ken Myrseth
Altumer-som jeg håper jeg får om en mnd tid:)

De har to stykker inne på Buster Zoo i Ski ...!
Ekte Altum (ikke scalare, men den ekte!).
Pris 398.- (ungfisk, men ikke knøttsmå heller)

Trodde ikke mine egne øyne, men det svømte faktisk to stykker rundt i et kar der. Ikke ofte de har såpass spennende fisk i den butikken der! Det går stort sett i platy, neontetra og guppyer
Hvilken farger er det på disse ;o)
Etter at den ene L200'n min helt uten vidre takket for seg å døde så må det vel være et par L200'r som står øverst hos meg..
Tar og henter frem denne tråden jeg

Øverst på min ønskeliste må være Oscar. De er garantert de tøffeste fiskene noensinne
Plussmedlem
En gruppe med L046, helt klart.. Må ha det, bare må ha det. Nydelige..
Corydoras tukano er øverst på min ønskeliste, tett fulgt av Nannostomus mortenthaleri (tetra).
3 stk (1 hann + 2 hunner) VF guppy er jeg veldig "keen" på å få. vet noen hvor jeg kan finne dette i Bærum, Evntuelt Oslo?
Inaktiv bruker
Noen kamerater til min Ctenopoma acutirostre hadde absolutt vært på sin plass. På første bilde har den selskap av sitt eget speilbilde.
må bli en eller annen sneglehus-leker tenker jeg. har tenkt mye i det siste på å starte opp et sneglehus-leker akvarie. må bare sjekkeut hvilke som er mulige å skaffe i norge og som er enkle for en nybegynner
På toppen av min ønskeliste er Potamotrygon motoro

Får meg akvarium på 460liter om et par uker som skal huse en slik flott en. I alle fall i en stund til jeg får meg et større akvarium. bare synd at de koster 1500kr stk. :/ Satse på at jeg vinner i lotto, eller så er sannsynligheten liten for at jeg får en snart. Moro å være en student...
Jeg har mange fisker på ønskelista, og det er vanskelig å prioritere dem.

Kulefisker:
Striped burrfish, Chilomycterus schoepfii: Dette er en fisk jeg verken har plass til eller mulighet til å ta imot pr. i dag. Det er ei saltvannskule, og jeg har ikke noe kar med saltvann ennå. Dessuten trenger den et kar med brukbar størrelse, og det eneste karet jeg har som er stort nok, er opptatt av discus. Men en dag skal jeg ha denne fisken. Det er drømmekula over alle.

Congo puffer, Tetraodon miurus: Fortrinnsvis en rød en. Dette er en fisk jeg kommer til å slå klørne i så snart jeg ser en.

Corydoras:
Corydoras narcissus
Corydoras haraldschultzi
Brochis multiradiatus (jeg hadde en gruppe som døde, dessverre)
Brochis britskii
Corydoras sp. green lazer.

L-maller:
L-102 (Hypancistrus inspector)
L-201 (Hypancistrus contradens)
L-200 (Hemiancistrus subviridis)
Farlowella amazonum
L-25

Og sist, men ikke minst, denne godbiten. Egentlig er det flere av denne genusen som er siklemateriale.

Det ble visst en heller lang liste dette, og ikke bare én yndlingsfisk. Forøvrig er ønskelista lengre enn dette (lang, svært lang), men dette er toppen av lista (i hvert fall blant de jeg kan komme på)
Øverst på min liste er det Pygmépansermalle som snart kommer i et kar.

Har egentlig ikke så mangen andre fisker som jeg ønsker, annet en mangen flere SAE. Kunne tenkt meg enten viktoriaciklider eller tropheus i et passe kar. ellers så har jeg og lyst på gullfisk til å ha i hagedam.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap