Hvilken ciklide er din\deres favoritt?? (side 4)

Frk. Nilsen
Mona O, de ciklidene var bare utrolig vakre. Jeg ser jeg er på god vei til å bli en ren ciklide-eier slik som min far var da jeg vokste opp. Kanskje det ligger i blodet.

Ja, de er utrolig fine

Den hannen du så et bilde av tidligere i tråden, er dessverre avgått ved døden av alderdom.
Men hans sønn er for lengst voksen og er travelt opptatt med å produsere det ene ungekullet etter det andre. Han er om mulig enda flottere enn sin far. Kanskje fordi han har ungdommens spenst?

Presenterer her et bilde av kjekkasen Jeg tror han blir ett år gammel om en måned eller to.

Er han ikke helt fantastisk nydelig?

[External Image]
Jo det må jeg si Mona, den var nydelig den
Av ciclider er det mye jeg liker. Jeg er veldig glad i det meste av jordspisere.

Her er noen av dem jeg har:

Geophagus Altifrons
Satanoperca Daemon
Geophagus , ukjent

Frode

Scalarer/altumer og diskuser.
Frode Storheim
Geophagus Altifrons Satanoperca Daemon

Hei Frode og takk for sist. Du må sende bildene inn til fiskebasen. Har ikke fått redigert de jeg tok så de må nok vente til jeg kommer meg hjem.
Sommerfuglciklider så klart !
Geophagus
Veldig artig art med fisk. I går når jeg skulle mate tenkte jeg litt på andre ting og tok ikke ut fingrene etter at jeg hadde kastet noe mat i akvariet. Og da kom de alle sammen og spiste av fingrene mine. Ellers er det jo veldig fine, og mye liv i disse.
Må bare si meg enig med Frode!
For øyeblikket har jeg 6-7 ulike arter Geophagus - i tillegg til noen andre jordspisere.

Men - jeg må også si at jeg synes Hoplarchus psittacus er en utrolig flott fisk. Har en gjeng som vokser så det knaker om dagen og de blir bare flottere og flottere for hver uke synes jeg.
Den største hannen er drøyt 25 cm.

Bildene viser fra øverst til nederst:
Geophagus sp. "Areoes"
Geophagus sp. "argyrostictus" Aripuana
Geophagus taeniopareius
Veldig fine jo
Veldig fine de geophagus taeniopareiusene du har. Men det er vel ganske store? Mine er gule med flekk på siden, men eller bare rundt 6 cm.

Men skulle du ha flere geophagus til salgs siden er det jo bare og si ifra. De jeg kjøpte av deg sist blir jo stadig finere.

hmm , vanskelig

1. Parachromis friedrchsthalii
2. Thorichthys meeki (ildbuk)
3.parachromis dovii
4.Mikrogeophagus altispinosus (boliviansk s.fuglciclide)
5.Aequidens pulcher

denne lista varierer veldig men disse er jeg kommer på nuh hehe
Sebraciklider
Sebraciklider er de eneste ciklidene jeg har/har hatt, så de må jo bare være best!
Jeg liker de veldig godt uansett da, fine og morsomme når de er "sure".
golden
golden... ingen over ingen under..
kjekt å se at folk har så forskjellige meninger!
Det er vel egentlig den arten man føler man får best til, eller "den arten som yngla i går som blir ens favoritt. For mitt eget vedkommende er det nok Plasidochromis phenochillus "whitelips" Mdoka og Copadichromis mloto "Ivoryhead lupingu" som står mitt hjerte nærmest. etter disse kommer nok Aulonocara sp. Firefish og Protomelas taeniolatus. Til neste uke kan det være andre.....
Pettern
Det er vel egentlig den arten man føler man får best til, eller "den arten som yngla i går som blir ens favoritt. For mitt eget vedkommende er det nok Plasidochromis phenochillus "whitelips" Mdoka og Copadichromis mloto "Ivoryhead lupingu" som står mitt hjerte nærmest. etter disse kommer nok Aulonocara sp. Firefish og Protomelas taeniolatus. Til neste uke kan det være andre.....

hehe...ikke nødvendigvis da!

jeg får ikke til sommerfuglciklider(hverken å leve eller yngle) men disse er store favoritter for meg uansett!
Oscar!!=) makan til personlighet på de fiskene...
jeg har 2 jeg ikke klarer å velge over det er parachromis friedrichsthalii
og thorichthys meeki
mona o
[QUOTE=Frk. Nilsen]Mona O, de ciklidene var bare utrolig vakre. Jeg ser jeg er på god vei til å bli en ren ciklide-eier slik som min far var da jeg vokste opp. Kanskje det ligger i blodet.

Ja, de er utrolig fine

Den hannen du så et bilde av tidligere i tråden, er dessverre avgått ved døden av alderdom.
Men hans sønn er for lengst voksen og er travelt opptatt med å produsere det ene ungekullet etter det andre. Han er om mulig enda flottere enn sin far. Kanskje fordi han har ungdommens spenst?

Presenterer her et bilde av kjekkasen Jeg tror han blir ett år gammel om en måned eller to.

Er han ikke helt fantastisk nydelig?

[External Image]

Jo, helt fantastisk nydelig! Håper han gir deg mange flotte sunne avkom
Jeg har bare ett akvarium så har bare plass til palettciklidene mine som da havner på lista senere har jeg veldig lyst på sommerfuglciklider og kanskje kakadueciklider også
Inca Stone Fish er min favoritt ! ! !
Ciklide fra Peru som det er veldig artig å følge med på.
De kjenner deg igjen med en gang de ser deg + holder øye med deg hele tiden.

En fantastisk flott ciklide som stortrives i min 720 liter.

Så det må bare bli Inca Stone Fish, eller Tahuantinsuyoa Macantzatza, som den veldig lettvinnt kalles som er verdens flotteste ciklide.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap