Å NEI! Hva skjedde nå da i harmonien? (side 4)

Har aldri hatt bare en praktbotia, men startet med to flotte krabater på rett under 15cm. Dette var fisk som gjemte seg såpass i butikken, at jeg fikk de for en billig penge (også hos Harjoo).
Disse to var pælevenner, aldri noe særlig med tull. Litt krangel om hvem som var vakrest, men aldri noe skading.

Har etter dette hatt både 3 og 5 i grupper, og ser egentlig ikke noe forskjell i adferden mellom antallene. De tre jeg har nå, er kanskje litt mer frempå, halene til tetraene er såååå fristende :p Men de har tilgode å få tatt seg ei tugge.

Stemmer at det er ålen med bartene som gnager i seg småfisk Hvor mage hundre\ tusen småfisk\ yngel han har satt til livs, vet jeg ikke, men det er vel kanskje like greit.
Spesielt snill er han ikke, var han som banka vett, og livskitten ut av dama si. Skinnet kan rett å slett bedra :p
Så sjarmerende!

Både botiaene og ålen! Banka livskiten ut av dama si.. hehe... ikke noe samlivsterapi inni bildet?
Tror du eller noen andre her at botiaen, som jeg kalte Tommy igår, vil bli gladere hvis han får en annen å jåle seg for?
Vil disse to da kommunisere, svømme sammen, eller vise NOEN form for erkjennelse av den andre, eller vil de bare ikke bry seg om hverandre?
For jeg har absolutt nok fisk allerede!

Idag var Tommy veldig fotogen forresten... han poserte fint, men fikk ikke fokusert så bra..
æsj, nå tok jeg opp feil bilde!
Tommy - da hænsam fish
Her er fotogene Tommy! =) Ute av fokus ja..
Hos meg er i alle fall praktbotiaene mer eller mindre uadskillelige, kun den ene kan noen ganger være en enstøing.
Med enstøing, mener jeg at han har funnet seg en sprekk i ei rot, der han akkurat greier å skvise seg inn. Her pleier han å legge seg å hvile, i dager av gangen

Jeg vil tro at Tommy vil sette pris på noen venner, men vent det av til du er helt sikker på at behandlingen av karet er over, og at bakteriekulturen har fått opparbeidet seg. Det siste du trenger, er å overbelaste filteret nå!

Tror selv at fiskene komuniserer en del, selv om vi ikke akkurat ser snakkebobler ut fra kjeften dems
Praktbotiaene "prater" i alle fall med hverandre når de er uenige, de klikker noe voldsomt med kjevene
Ja!
Han Tommy klikke tilgomed når han tygger meg på fingrene, vet ikke om det er fordi han ikke kan tygge uten den lyden eller om han er sur på meg.. (?)

Ja, du har helt rett i at now is not the time!
Ser ut til at de e friskmeldt, men vente et eller to døgn til før jeg putter i karbonfilter (som jeg ikke kan noen med), og så senere mitt eget.. eller noe lignende!

Hmm, noe mystisk har skjedd med en kardinal! Da fiskene sto opp i morrest, hadde den ene kardinalen mistet øvre og nedre kant å halefinna si, mistenkte straks Tommy...
Hva annet kan det være om natta? En platy, yngel, kuhliål eller en otto?
Tror ikke det... (?)
Tilfeldig bekjentskap
© Weflen
Reklame for plussmedlemskap