- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Hvilken fisk er styggest. (side 4)
Hvilken fisk er styggest. (side 4)
Andreas BjørvikJeg vil si det at modifisert gullfisk. Eks bubble eye er ganske så stygge. Det er ikke noe som havner i min akvarie om jeg så fikk betalt for det. for min del liker jeg ikke gullfisk i det hele tatt.
Enig, så enig. Gullfisk vil du aldri, aldri finne hjemme hos meg.
Av en eller annen merkelig grunn, så får jeg alltid lyst på en knappenål når jeg ser disse fiskene med blærer under øynene (eller hvor nå de sitter). Og jeg som hater grusomhet mot dyr, uansett hvor små de måtte være (får til og med dårlig samvittighet av å slå mygg, snakk om å ha blitt blautfisk)! Men det klør litt i fingrene. Får også lyst til å klemme væsken ut av blærene, som om det var ei kvise. Det minner meg egentlig litt om gnagsår. Hvis jeg hadde hatt en sånn i akvariet mitt, ville jeg gått med en konstant følelse av at jeg hadde syk fisk.
*Skammer meg over mine syndige lyster*
Postet 13.01.07 kl 01:48
Postet 13.01.07 kl 06:25
ONDSKAPSFULLT!!
Tore Bornkesselher har vi jo bissare Flower Horn, men siste mote er parrot fisk med tatoverte chinese tegn eller ditt eget navn og så en Gurami type er tattovert skal sende bilder ettervert de jeg har er for store får ikke lastet dem opp det må vere blant det styggeste?
Ikke bare blant det styggeste, men av det mest ondskapsfulle mennesket kan gjøre mot dyreverden for å hygge seg selv.
VÅKN OPP FOLKENS!! DETTE SKJER I DIN DYRE/FISKE BUTIKK!!
Postet 13.01.07 kl 06:36
Endret: 13.01.07 kl 06:42
Postet 13.01.07 kl 15:10
Tore Bornkesselher har vi jo bissare Flower Horn, men siste mote er parrot fisk med tatoverte chinese tegn eller ditt eget navn og så en Gurami type er tattovert skal sende bilder ettervert de jeg har er for store får ikke lastet dem opp det må vere blant det styggeste?
Noe så grusomt! Og, ja, grusomt, både med tanke på hva mennesker gjør mot fisken, og grusomt i meningen stygt!
Postet 13.01.07 kl 15:14
Postet 13.01.07 kl 15:41
Endret: 13.01.07 kl 15:42
Jeg har ikke sagt hva jeg synes er styggest, men uten tvil er det fisker som er ødelagte av mennesker.
Gullfisker som ikke kan svømme, guppyer med for mye slør til å kunne formere seg.. fisker i neonfarver osv osv.
Ved de aller fleste andre fisker kan jeg finne en sjarme, en fasinasjon.. men med slike fisker får jeg bare vondt i meg.
Postet 13.01.07 kl 17:11
MC DarupJeg har ikke sagt hva jeg synes er styggest, men uten tvil er det fisker som er ødelagte av mennesker. Gullfisker som ikke kan svømme, guppyer med for mye slør til å kunne formere seg.. fisker i neonfarver osv osv. Ved de aller fleste andre fisker kan jeg finne en sjarme, en fasinasjon.. men med slike fisker får jeg bare vondt i meg.
Jeg er så enig!! Blir så forbanna på dyreplageri! Hensynsløst og jævlig!
Postet 13.01.07 kl 17:28
Det er en fordel med å ikke gå og legge seg om natta: man får se de fiskene man normalt ikke ser.
Det er en ulempe med å ikke gå og legge seg om natta: man får se de fiskene man normalt ikke ser...
For en 2 måneders tid siden, gjørde jeg det man ikke skal gjøre: jeg så ei pen og morsom malle, og jeg kjøpte den uten å vite noe om den.
Jeg putta den i 180-literen, og siden har jeg nesten ikke sett den. Jeg trodde faktisk at den hadde tatt kvelden. Men, det er jo nettopp det maller ikke gjør - de tar dagen i stedet... Nå før jeg skulle gå og legge meg, putta jeg noen malletabletter nedi akvariet mitt, og da ble det liv i leiren. Alle nattaktive maller dukket opp, og blant dem et monster fra mine ekleste mareritt. Tenkt at jeg kaller ei malle ekkel??? Vel, jeg fikk såpass sjokk at jeg nesten føler at jeg må gå i dusjen for å vaske av meg ubehaget. Ta en titt på denne:
Søt liten sak, ikke sant? Må ikke en malleelsker bli litt småforelsket i en sånn, som på toppen av det hele svømmer oppned? Hah! Bare vent noen måneder! De vokser noe helt "#¤"¤@£@. Jeg har aldri før hatt en fisk som har vokst noe så vanvittig fort. Og jeg kan love dere at den definitivt ikke er så søt når den blir større. Man kan bli mørkredd av mindre! Store, ekle øyne (som ikke akkurat er søte hundeøyne), stor bred munn, og den ser rett og slett ut som en spøkelsesfisk. Det eneste sjarmerende på denne fisken er de vanvittig lane følehornene (eller hva det nå kalles). Så om dette er den styggeste fisken jeg har sett, det tviler jeg sterkt på. Men det er defintivt den ekleste fisken jeg har eid! Til og med eklere en mine falske FF.
Jeg har jo i etterkant skjønt at disse blir digre, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Men, tror dere jeg lærer av den grunn?
Det er en ulempe med å ikke gå og legge seg om natta: man får se de fiskene man normalt ikke ser...
For en 2 måneders tid siden, gjørde jeg det man ikke skal gjøre: jeg så ei pen og morsom malle, og jeg kjøpte den uten å vite noe om den.
Jeg putta den i 180-literen, og siden har jeg nesten ikke sett den. Jeg trodde faktisk at den hadde tatt kvelden. Men, det er jo nettopp det maller ikke gjør - de tar dagen i stedet... Nå før jeg skulle gå og legge meg, putta jeg noen malletabletter nedi akvariet mitt, og da ble det liv i leiren. Alle nattaktive maller dukket opp, og blant dem et monster fra mine ekleste mareritt. Tenkt at jeg kaller ei malle ekkel??? Vel, jeg fikk såpass sjokk at jeg nesten føler at jeg må gå i dusjen for å vaske av meg ubehaget. Ta en titt på denne:
Søt liten sak, ikke sant? Må ikke en malleelsker bli litt småforelsket i en sånn, som på toppen av det hele svømmer oppned? Hah! Bare vent noen måneder! De vokser noe helt "#¤"¤@£@. Jeg har aldri før hatt en fisk som har vokst noe så vanvittig fort. Og jeg kan love dere at den definitivt ikke er så søt når den blir større. Man kan bli mørkredd av mindre! Store, ekle øyne (som ikke akkurat er søte hundeøyne), stor bred munn, og den ser rett og slett ut som en spøkelsesfisk. Det eneste sjarmerende på denne fisken er de vanvittig lane følehornene (eller hva det nå kalles). Så om dette er den styggeste fisken jeg har sett, det tviler jeg sterkt på. Men det er defintivt den ekleste fisken jeg har eid! Til og med eklere en mine falske FF.
Jeg har jo i etterkant skjønt at disse blir digre, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Men, tror dere jeg lærer av den grunn?
Postet 20.01.07 kl 07:31
Postet 20.01.07 kl 16:17
Endret: 20.01.07 kl 16:17
Dette er noe av det grusomste jeg har sett! Fiskene er jo helt deformerte og ser mildt sakt jævelige ut...Spesielt de to nederste bildene!
Hva vi mennesker kan finne på å gjøre, er helt utrolig!
Hva vi mennesker kan finne på å gjøre, er helt utrolig!
Postet 26.04.07 kl 00:13
Postet 26.04.07 kl 11:10
mona oAlle åler er stygge. Sånn som den ekle øreålen og sånne ting. De er mildt sagt avskyelige etter min mening og jeg kunne aldri tenkt meg å ha en ål i akvariet! (sorry til alle dere som har ål....men smaken er forskjellig:-)
Syntes du khulii-åler er stygge?
De er kjempe fasinerende,kule og morsomme
Postet 30.04.07 kl 08:43
Postet 30.04.07 kl 20:14
Postet 30.04.07 kl 20:40
Endret: 01.05.07 kl 07:14
Gry[QUOTE=Arne Kristian]Jeg er tilbøyelig til å heie på de som sier at bubble-eye varianten av gullfisk er noe av det styggeste som finnes. Symbolet på menneskets syklige trang til å beherske naturen.
Helt enig her. Naturen lager merkelige skapninger, men jeg finner som regel noe flott over dem uansett. Når mennesker er inne i bildet og avler frem de merkeligste ting derimot..... Need I say more? Nå snakker jeg fremdeles om fisk, ikke menneske-avkom *ler*
henger meg på her jeg, de fleste naturlige fisker er fine! men mennesker er noen slemme skaninger som ødelegger de! stakkars gullfisk(f.eks.)!! at man kan gjøre noe sånnt... kanskje ikke med vilje?:P hehe...
Postet 30.04.07 kl 20:51
Postet 30.04.07 kl 21:03
Endret: 01.05.07 kl 07:12
Palettciklider!
Æsj! Fatter ikke hva folk ser i dem, helt blodig seriøst. :p
Postet 30.04.07 kl 22:02
Det var jo ingen øyne på den fisken jo!!!D-:
SÅNNE fisker er IKKE stygge, disse er det SYND i!!!!!
*
hehe...Har palettciklider, mente det var de peneste fiskene noen sinne før,
men nå er jeg sååå lei av dem!!!
Finnes det mer "brukte" fisk??
x)
Trodde liksom jeg var så fliink som hadde drettet disse, nei uff, disse er faktisk ganske ondskapsfulle
i det rette selskap og!;-S
*
men SEBRACIKLIDER er DEFFINITIVT de ONDESTE fiskene på JORDAS OVERFLATE!!!
Disse ondskapsfulle fiskene burde ikke finnes i akvarium med andre fisk, dreper tilogmed sine egne!!;-S
Tar øynene til andre fisk, dreper sine egne, lager full forvirring og kaos..er det noe rart jeg forakter disse?!:-S
*
Den styggeste..vet ikke, syns egentlig alle fisker er enten interessante eller pene!
Men synes derigmot at "vanligformede" tetra er kjeeedlige!!
Disse som har sånn form som 3-åringer tegner fisk vet du?;P
SÅNNE fisker er IKKE stygge, disse er det SYND i!!!!!
*
hehe...Har palettciklider, mente det var de peneste fiskene noen sinne før,
men nå er jeg sååå lei av dem!!!
Finnes det mer "brukte" fisk??
x)
Trodde liksom jeg var så fliink som hadde drettet disse, nei uff, disse er faktisk ganske ondskapsfulle
i det rette selskap og!;-S
*
men SEBRACIKLIDER er DEFFINITIVT de ONDESTE fiskene på JORDAS OVERFLATE!!!
Disse ondskapsfulle fiskene burde ikke finnes i akvarium med andre fisk, dreper tilogmed sine egne!!;-S
Tar øynene til andre fisk, dreper sine egne, lager full forvirring og kaos..er det noe rart jeg forakter disse?!:-S
*
Den styggeste..vet ikke, syns egentlig alle fisker er enten interessante eller pene!
Men synes derigmot at "vanligformede" tetra er kjeeedlige!!
Disse som har sånn form som 3-åringer tegner fisk vet du?;P
Postet 03.05.07 kl 15:52
Endret: 03.05.07 kl 15:53
Haslana and fishesDet var jo ingen øyne på den fisken jo!!!D-: SÅNNE fisker er IKKE stygge, disse er det SYND i!!!:-(!!
Det er mulig at det er "synd" på denne fisken, men husk på at blind hulefisk har fått tilbakedanne sine øyene over meget mange generasjoner gjennom genetiks seleksjon.
Det ikke er hensiktsmessig å ha øyene er det ikke er noe lys.
Postet 03.05.07 kl 16:39