Bilder av din hagedam (side 4)
Aponogetonen må frøformeres.. Sikkert derfor den er litt dyr, men jeg skal prøve å lage noen nye planter..
Vet ikke om koi spiser denne.. Mine gjorde ikke det da de var mindre, men kanskje nå.
Ja Soragoiene vokser utrolig fort.. Og er like tamme som Shagoiene, hvis ikke tammere. Tror de vokste 12-15cm i fjor.
Vet ikke om koi spiser denne.. Mine gjorde ikke det da de var mindre, men kanskje nå.
Ja Soragoiene vokser utrolig fort.. Og er like tamme som Shagoiene, hvis ikke tammere. Tror de vokste 12-15cm i fjor.
Postet 30.04.09 kl 09:44
Postet 26.05.09 kl 00:08
Heisan
Eg holder på å lage hagedam.. Og eg såg at du hadde noen røtter fra sivet i dammen din.. så da lurte eg på om du har meir igjen...???
Postet 26.05.09 kl 01:40
Jan Gunnar EenEg holder på å lage hagedam.. Og eg såg at du hadde noen røtter fra sivet i dammen din.. så da lurte eg på om du har meir igjen...???
Litt usikker på hva du mente.. Ser jeg har røtter fra sivet i dammen? Siden jeg har siv, og de fleste planter har røtter.. Så er det røtter der ja
Lurte du på om jeg kan gi bort noen stiklinger?
Postet 26.05.09 kl 09:29
Postet 21.08.10 kl 18:35
Kløing kan være parasitter eller dårlig vannkvalitet. Det står en del om dette på sidene til Norsk hagedamforening. En forening du burde melde deg inn i
Postet 24.08.10 kl 12:25
Vår hagedam
Her kommer noen bilder av hagedammen vår.
De første bildene er av dammen i 2010 med gjerde slik at guttungen som er 1 år ikke skal plumpe rett uti. dette gjerdet er bare midlertidig til han blir litt større slik at han forstår faren ved å gå rett ut i dammen.
Det siste bildet var av dammen da vi bygde denne i 2008.
Synes selv den blir bedre og bedre etterhvert som den gror til, det tar endel år og mye arbeid for å få dekket til alle kantene og å få det til å se så naturlig ut som mulig...
Forsøker for andre år med gullfisk i dammen etter at de jeg hadde i fjor, døde etter problemer med sykdom jeg ikke ble kvitt. I år ser alt ut til å gå mye bedre og håper de vil overleve vinteren.
Begynner nå å nerme seg slutten på foringssesongen da vannet nermer seg 10 grader.
De første bildene er av dammen i 2010 med gjerde slik at guttungen som er 1 år ikke skal plumpe rett uti. dette gjerdet er bare midlertidig til han blir litt større slik at han forstår faren ved å gå rett ut i dammen.
Det siste bildet var av dammen da vi bygde denne i 2008.
Synes selv den blir bedre og bedre etterhvert som den gror til, det tar endel år og mye arbeid for å få dekket til alle kantene og å få det til å se så naturlig ut som mulig...
Forsøker for andre år med gullfisk i dammen etter at de jeg hadde i fjor, døde etter problemer med sykdom jeg ikke ble kvitt. I år ser alt ut til å gå mye bedre og håper de vil overleve vinteren.
Begynner nå å nerme seg slutten på foringssesongen da vannet nermer seg 10 grader.
Postet 18.09.10 kl 13:10
Postet 18.09.10 kl 15:55
Postet 21.09.10 kl 05:37