Diskriminering av store våte jenter.... (side 4)

Inaktiv bruker
MC Darup
"There are two kinds of people. Those who eat chocolate. And the other bastards" Dawn French


hehehehehehehehehehhehe
Nei, jeg har ikke sett denne diskusjonen som noen lei, diskusjon, Benedicte. Jeg klarer å forholde meg til den jeg er, og svarene mine var ikke spesiellt rettet mot deg, så du trenger ikke føle noe skyld av noe slag....
Uten dine innlegg, så ville det heller ikke vært noen mot-inlegg.

Men jeg håper du forstår at jeg ikke mente det seriøst at jeg ble diskriminert i utgangspunktet... Men diskusjonen tok jo litt av, så da dukket jo flere ting opp. Du er ikke alene om å "åpne kjeften" før tanken er gjennomtenkt... ;P

Benedicte Virtuoso
[QUOTE=MC Darup] "There are two kinds of people. Those who eat chocolate. And the other bastards" Dawn French


hehehehehehehehehehhehe

Jah... Den var god
Inaktiv bruker
Aggi
Nei, jeg har ikke sett denne diskusjonen som noen lei, diskusjon, Benedicte. Jeg klarer å forholde meg til den jeg er, og svarene mine var ikke spesiellt rettet mot deg, så du trenger ikke føle noe skyld av noe slag.... Uten dine innlegg, så ville det heller ikke vært noen mot-inlegg. Men jeg håper du forstår at jeg ikke mente det seriøst at jeg ble diskriminert i utgangspunktet... Men diskusjonen tok jo litt av, så da dukket jo flere ting opp. Du er ikke alene om å "åpne kjeften" før tanken er gjennomtenkt... ;P


Ja, jeg skjønner det nå, skjønner at jeg overdrev litt, men min reaksjon var ikke ment negativt, men mer som en slags tanke om hvor mye urettferdig man vil oppleve i samfunnet uansett.

Hehe, det er bra du koser deg, selv elsker jeg sjokolade, kaker, godteri og alle slags søtsaker, er ikke så avhengig av junk food og sånt, men kan ikke klare meg uten sjokolade:P
Aggi
Jeg må nok spørre hva du egentlig mener med dette? Dette er jo total ansvarsforskyvning, og er en misforståelse som er med på å underbygge mobbing. Tenker spesielt på mobbing der barn og unge er involvert.


Jeg er nok bare en realist. Mobbing har mye med utstråling å gjøre, og når jeg var yngre og enda mer sjenert så var det mange som prøvde seg. Jeg har vel alltid hatt litt greie på å se an folk og greid å bruke humor eller humor og frekk tone der det trengtes, og ofte mer blitt bekjent av de som prøvde seg. Har aldri tydd til never.

Mobbere vil bruke hva som helst de kan om noen for å heve seg selv og sin egen selvfølelse. Og i min erfaring går det derfor mest utover de som er nerdete, annerledes, overvektige eller tydelig ikke fornøyde med seg selv på en slags måte. De som bare ga f... var ofte med i de "kule" gjengene, eller mer "nerdete" gjengene som heller ikke ble plaga så mye. De får nok høre det de også, men uhøflige kommentarer kan man bli kvitt på måten mona nevner i de fleste tilfeller. Noen må faktisk høre at de er uhøflige og frekke.

Det forsvarer ikke mobbing, og jeg sier ikke det er din feil du må fikse det selv. Men det er ofte lettere å løse sitt eget problem enn å løse grunnen til problemet i hele samfunnet. Hvis man da ser det fra mobberen sin side så får man ofte innblikk i hvorfor man blir mobba. Det er ingen som mobber en overvektig fyr som banker skiten ut av deg, bare for å illustrere at mobbing i seg selv har lite med vekt å gjøre :P

Men det kan du forsåvidt være grusomt uenig i om du vil. Jeg skal ihvertfall ikke ha unger som syns synd på seg selv. De må mates med selvtillit fra børjan.
MC Darup
"There are two kinds of people. Those who eat chocolate. And the other bastards" Dawn French


Selv spiser jeg nesten aldri sjokolade, av den enkle grunn at jeg ikke synes det er noe spesielt godt.
Melk med Nesquick derimot

Men i går kjøpte jeg en bøtte, og da mener jeg bøtte, med sjokolademix.
Jeg spiste en god del og gav bort resten.
Den ene typen smakte så himmelsk at jeg i dag kjøpte en ny bøtte bare med denne. Nå er bøtta halvtom, og jeg er helfull.
Kanskje jeg har mensen?
biXen
Men det kan du forsåvidt være grusomt uenig i om du vil. Jeg skal ihvertfall ikke ha unger som syns synd på seg selv. De må mates med selvtillit fra børjan.


Skjønner hva du mener her, bixen.

Jeg ble heldigvis ikke mobbet som liten, bortsett fra en og annen som forsøkte seg med kommentarer som "Du ser ut som en flis"
Jeg er eneste jenta i en søskenflokk på fire, og har hatt 3 brødre å bryne meg på i barndommen. Man blir ingen pusling av sånt! Så å forsvare meg og ta igjen, høylydt, det er jeg flasket opp på. Det var ikke noe problem da jeg var barn. Kanskje det hjalp at jeg hadde mange venner også, og min beste venninne gikk i klassen min. He-he, jeg husker hun var flink til å bokse (!). Hun avleverte glatt en strak høyre om noen prøvde seg på meg *knis*
Men stor i kjeften har jeg alltid vært, og barndommen min gikk derfor smertefritt.

Det er først og fremst da jeg ble voksen, og da andre voksne som har vært verst og mest pågående med kommentarer. Er ikke det rart? Voksne mennesker!
Sitat; "problembarna som ikke kommer seg stort videre uansett" Sitat slutt.

Enkelte påstander faller på sin egen urimlighet.
Jeg har ikke tenkt å kaste meg inn i noen debatt rundt slike egosentrismiske påstander. (egosentrisme; det motsatte av empati)
Men får jeg be, personer med slike meninger og holdninger, gå i seg selv og se på sine verdier i forhold til respekt for andre mennesker og mennesklig likeverd.
Tykk eller tynn, sykdom eller adferdsproblemer.
Nestekjærlighet og solidaritet burde være grunnsteiner i vår kultur.
Jeg håper og tror at enkelte påstander og synspunkter som er satt frem i denne tråden, skyldes umodenhet og slurv, og at det kan være vanskelig å få frem hva man står for i et skriftelig forum.

mvh
Du har helt rett i at unger trenger selvtillitt, Bixen, men jeg synes ikke det det er ok eller normalt at unger blir mobbet uansett om mobberen har en grunn eller ikke.

Jeg tolker det andre du sier som om det er greit at unger blir mobbet hvis de ikke viser styrke og forsvarer seg. Jeg unner ingen barn å bli mobbbet, uansett skavank.

Mange mennesker har holdninger som gjenspeiler at det er ok å hakke på de som er outsidere... Tenk litt nå. Skal man virkelig støtte et syn der man måler folk og klasker stjerne eller armbind på de som faller utenfor målene, slik som nazistene gjorde? Kanskje et dårlig eksempel fra min side, men jeg ser likevel klare likhetstrekk.

I mitt tilfelle begynte unger å hakke på meg uten grunn. Jeg var ikke tykk den gang de begynte. Jeg var akkurat som andre unger. Jeg syntes ikke synd på meg selv, heller, for jeg visste ikke om at det ikke skulle være slik. Jeg bet tennene sammen og overlevde. Hvorfor mobbingen begynte, aner jeg ikke. Jeg vet bare at det ikke var særlig heldig. Jeg unner ikke noen å bli mobbet selv om de er aldri så svake eller sterke.

Jeg er sterk nå, som voksen, og tar ikke imot bullshit fra noen.


Jeg blir ikke mobbet i dag, heldigvis. Det er veldig mange år siden nå. Men jeg gidder ikke late som om jeg prøver å bli lik som alle andre. Det overlater jeg til dem som ikke våger å være noe annet... ;P

(Er enig med deg Lillian. Du la inn innlegget ditt mens jeg skrev...)

Må forresten oggså legge til at de som lar sine unger mene at det er greit å hakke på, eller mobbe andre, uansett grunn, de gjør ungene sine en bjørnetjeneste. Det er ikke bevist at unger som mobber får et bedre liv enn de som blir mobbet. Det er trist at foreldre har usunne holdninger som de fører videre til sine barn. For resultatet kan bli at deres eget barn blir skadet av det.
Donald
[QUOTE=MC Darup] "There are two kinds of people. Those who eat chocolate. And the other bastards" Dawn French


Selv spiser jeg nesten aldri sjokolade, av den enkle grunn at jeg ikke synes det er noe spesielt godt.
Melk med Nesquick derimot

Men i går kjøpte jeg en bøtte, og da mener jeg bøtte, med sjokolademix.
Jeg spiste en god del og gav bort resten.
Den ene typen smakte så himmelsk at jeg i dag kjøpte en ny bøtte bare med denne. Nå er bøtta halvtom, og jeg er helfull.
Kanskje jeg har mensen?

ha- ha, du spiser sjokolade ;P

Ja, du er nok premenstruell
Aggi
Jeg tolker det andre du sier som om det er greit at unger blir mobbet hvis de ikke viser styrke og forsvarer seg. Jeg unner ingen barn å bli mobbbet, uansett skavank. Mange mennesker har holdninger som gjenspeiler at det er ok å hakke på de som er outsidere... Tenk litt nå. Skal man virkelig støtte et syn der man måler folk og klasker stjerne eller armbind på de som faller utenfor målene, slik som nazistene gjorde? Kanskje et dårlig eksempel fra min side, men jeg ser likevel klare likhetstrekk.


Det handler vel litt om å misforstå meg rett. Jeg mener ingen har rett til å se ned på andre pga. slike overfladiske ting, men det er dessverre noen ganger slik det er i denne verden, folk tråkker på andre for å komme seg opp. Vi er enige i at det er feil. Forskjellen er at jeg gidder ikke si, å så synd, sønnen min blir mobbet, noen må gjøre noe med det. Det er klart de må det, men man kan ikke stole på det. Man må ta tak i det selv.

Mitt poeng da er bare at for min del, og de rundt meg, så må det løses med sterk vilje og selvtillit. Man kan ikke vente på at samfunnet skal løse noe som er et dypere problem, som mange andre ting. Man må ta tak i det og løse det, men det kan såklart være et sant h... for mange barn OG voksne. Heldigvis har vi ikke USA tilstander, hvor du er en taper om du skulle feile på akkurat DEN prøven i DET semesteret på skolen. Men man må riste av seg slikt som skjer på skolen likefullt, det er jo oftest pga. folk ikke kjenner deg at man blir tråkka på.

Jeg har to eldre brødre, så det har vært mye krangling oppigjennom, men han ene var litt rocka og kjente mange, så jeg har jo unngått litt tilfeldig juling pga. folk visste hvem han var også oppigjennom åra :P
Inaktiv bruker
Aggi
Du har helt rett i at unger trenger selvtillitt, Bixen, men jeg synes ikke det det er ok eller normalt at unger blir mobbet uansett om mobberen har en grunn eller ikke. Jeg tolker det andre du sier som om det er greit at unger blir mobbet hvis de ikke viser styrke og forsvarer seg. Jeg unner ingen barn å bli mobbbet, uansett skavank. Mange mennesker har holdninger som gjenspeiler at det er ok å hakke på de som er outsidere... Tenk litt nå. Skal man virkelig støtte et syn der man måler folk og klasker stjerne eller armbind på de som faller utenfor målene, slik som nazistene gjorde? Kanskje et dårlig eksempel fra min side, men jeg ser likevel klare likhetstrekk. I mitt tilfelle begynte unger å hakke på meg uten grunn. Jeg var ikke tykk den gang de begynte. Jeg var akkurat som andre unger. Jeg syntes ikke synd på meg selv, heller, for jeg visste ikke om at det ikke skulle være slik. Jeg bet tennene sammen og overlevde. Hvorfor mobbingen begynte, aner jeg ikke. Jeg vet bare at det ikke var særlig heldig. Jeg unner ikke noen å bli mobbet selv om de er aldri så svake eller sterke. Jeg er sterk nå, som voksen, og tar ikke imot bullshit fra noen. Jeg blir ikke mobbet i dag, heldigvis. Det er veldig mange år siden nå. Men jeg gidder ikke late som om jeg prøver å bli lik som alle andre. Det overlater jeg til dem som ikke våger å være noe annet... ;P (Er enig med deg Lillian. Du la inn innlegget ditt mens jeg skrev...) Må forresten oggså legge til at de som lar sine unger mene at det er greit å hakke på, eller mobbe andre, uansett grunn, de gjør ungene sine en bjørnetjeneste. Det er ikke bevist at unger som mobber får et bedre liv enn de som blir mobbet. Det er trist at foreldre har usunne holdninger som de fører videre til sine barn. For resultatet kan bli at deres eget barn blir skadet av det.


Alt dette er jeg helt enig i, som ungdomsskoleelev opplevde jeg selv en del ubehageligheter, men de fleste var greie mot meg. Unntakene avr egentlig de elevene som var minst likt på hele skolen, ikke fordi de var outsidere eller nerder, men rett og slett fordi de mobbet og viste stoor usikkerhet med seg selv på denne måten.

Så du som sier at du skal la barna dine vokse opp med selvsikkerhet hele veien, tror du det er noen foreldre som vil at barna skal ha dårlig selvtillit? Det er faktisk ikke så uvanlig at foreldre overøser barna sine med komplimenter og all slags kommentarer og snakk for å bygge opp selvsikkerheten deres, men likevel er det overraskende mange som har dårlig selvtillit en periode eller fler i livet, spesielt ungdomstiden pleier å være vanskelig. Så man får heller håpe på at barna til slutt lærer seg at det lønner seg å være sterke og ha tro på seg selv, og kan forholde seg til alle urettferdigheter som vil oppstå, og det var vel akkurat dette jeg mente å starte hele denne diskusjonen med, selvom jeg skjønner at en del av dere misforsto. Man burde forstå at man ikke skal ta seg nær av alt ting, det er vanskelig, men det kan være med på å ødelegge deg til slutt.
Inaktiv bruker
Lillian Ulriksen
Sitat; "problembarna som ikke kommer seg stort videre uansett" Sitat slutt. Enkelte påstander faller på sin egen urimlighet. Jeg har ikke tenkt å kaste meg inn i noen debatt rundt slike egosentrismiske påstander. (egosentrisme; det motsatte av empati) Men får jeg be, personer med slike meninger og holdninger, gå i seg selv og se på sine verdier i forhold til respekt for andre mennesker og mennesklig likeverd. Tykk eller tynn, sykdom eller adferdsproblemer. Nestekjærlighet og solidaritet burde være grunnsteiner i vår kultur. Jeg håper og tror at enkelte påstander og synspunkter som er satt frem i denne tråden, skyldes umodenhet og slurv, og at det kan være vanskelig å få frem hva man står for i et skriftelig forum. mvh


Du ser kanskje på dette som en lite empatisk kommentar, og jeg kan jo forstå det. Men på skolen i dag er det slik at undervisningen blir tilrettelagt for elever som har veldig lite kunnskaper i et fag, og dette er som oftest en veldig liten del av en skoleklasse. Dette kan være frustrerende for elever som har store talenter i enkelte fag, man kjeder seg, og får ikke utnyttet kunnskapene og talentene sine. Det jeg mente da jeg sa dette med at problembarn ikke kommer seg videre, var ikke at de ikke kan skjerpe seg og bli noe stort av dem, det var dumt at jeg sa det på den måten, og det unnskylder jeg. Men jeg kan jo gi et eksempel på en gang jeg var på skolen, og følte at jeg ble urettferdig behadlet, ikke fordi jeg var noe problembarn eller ikke hadde gjort leksene mine, men tvert imot. Vi var en klasse på rundt 20, vi hadde matte, som er mitt sterke fag, og det var bare jeg og et par andre som hadde gjort leksene, som vi var gitt beskjed på forhånd om at vi skulle gjennomgå i denne timen. Da læreren fant ut at nesten ingen hadde gjort leksa, rakk jeg opp hånda for å få forklart en av mine løsninger, han spurte meg hva jeg lurte på, jeg sa at jeg ville svare, og han kjefta på meg fordi jeg ikke tok hensyn til de andre elevene som ennå ikke hadde fått muligheten til å rekke opp hånda og gi et svar, fordi de ikke hadde gjort leksene sine.

Og jeg satt der resten av timen, uten å ha noenting å gjøre, jeg kjeda meg, og slike ting blir man ikke særlig motivert av. Det jeg mente er at elever som ikke kan særlig matte eller ikke interesserer seg for det, kanskje heller burde satse på andre fag de kan, og la de som kan matte og vil kunne det, slippe til, i og med at de som ikke liker matte antakeligvis aldri kommer til å ha bruk for det mest avanserte og vanskelige i matten, og heller aldri virkelig vil ønske å lære det....
Armer
Hmmmm, artig lesing denne. Takker for at Holger skaffer alle størrelser til de som vil ha. Selv sliter jeg med at hullene til armene er for små. Kan noen lage en til meg med større hull til armene(xl)? Og ja jeg vet at dette er selvforskyldt!
Armer
He-he Jeg må le egentlig av hele tråden. Er det ikke det ene, så er det det andre. Passer ikke her og passer ikke der, disse t-skjortene

I dag morges, da jeg hjalp 7-åringen på med jakke og sko før han skulle til skolen, klappet han meg på overarmen og sa:
"Mamma, du har pipestilk-armer, du!"

Jeg vil ha t-skjorter for folk med pipestilker!!



Inaktiv bruker
Rambo
Hmmmm, artig lesing denne. Takker for at Holger skaffer alle størrelser til de som vil ha. Selv sliter jeg med at hullene til armene er for små. Kan noen lage en til meg med større hull til armene(xl)? Og ja jeg vet at dette er selvforskyldt!


hehehehehehe
Nå har jeg lest gjennom hele denne utrolig artige tråden og jeg må si - mange av dere er flinke til å komme med gode argumenter og kloke ord! Virkelig gøy å lese den...
Benedicte Virtuoso
Så du som sier at du skal la barna dine vokse opp med selvsikkerhet hele veien, tror du det er noen foreldre som vil at barna skal ha dårlig selvtillit? Det er faktisk ikke så uvanlig at foreldre overøser barna sine med komplimenter og all slags kommentarer og snakk for å bygge opp selvsikkerheten deres, men likevel er det overraskende mange som har dårlig selvtillit en periode eller fler i livet, spesielt ungdomstiden pleier å være vanskelig.


Nå vet jeg ikke om du kan reflektere så veldig over dette i og med at du faktisk er i tenårene. Men å gi barna selvtillit og selvsikkerhet har lite å gjøre med å si til dem at de er glade i dem og at de er flinke. Det tar jeg som en selvfølge :P Selvtilliten til et barn eller en ungdom blir ofte et speilbilde av foreldrene sin egen selvfølelse. Det har jeg vært og er selv et eksempel av, og har blitt vant med det på godt og vondt som alle andre.

Var denne tråden om t-skjorter ja... :P
Inaktiv bruker
Jeg er om et halvt år å regne som voksen, og har vært i tenårene i 5 år, er kanskje ikke så lenge til jeg blir mamma selv heller, så jeg kan vel si endel. De fleste barn ser opp til sine foreldre, og de fleste voksne viser vel endel selvtillit foran sine barn, så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Mine foreldre har god selvtillit, kanskje av den enkle grunn at de vokste opp i et helt annet miljø enn meg, eller rett og slett at de har levd lengre, tror de fleste tenåringer går gjennom en periode med usikkerhet og dårlig selvtillit, og for dem med de mest traumatiske opplevelsene fra barndommen og ungdomstiden, og sterkeste reaksjoner, svakeste håndteringer, kan dette kanskje bli bragt med videre i livet.. jeg er ikke sikker på hva grunnen til sånt kan være jeg, men grunnen for det er ikke at jeg er yngre enn mange andre her, jeg tror egentlig ikke noen kan si noe om akkurat hvorfor noen mennekser har det mindre bra med seg selv, i og med at ikke så mange av oss har de samme opplevelsene uansett
Rambo
Hmmmm, artig lesing denne. Takker for at Holger skaffer alle størrelser til de som vil ha. Selv sliter jeg med at hullene til armene er for små. Kan noen lage en til meg med større hull til armene(xl)? Og ja jeg vet at dette er selvforskyldt!


He he he... Kanskje vi kan be Holger om å finne fram symaskina, sånn at vi får t-skjortene akkurat sånn vi vil ha dem? ... Og får fremhevet alle våre fordeler ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap