Vedrørende innlegg av tråder. (side 4)

Kjapp googling, så fant jeg det.
For å være helt usaklig og OT, så har de det styggeste layoutet/designer jeg har sett.
Det finnes vel i grunn ingen reelle konkurrenter til AF lenger, så du behøver ikke lete etter de andre sidene Kesol. Jeg kunne ramset opp mange årsaker til hvorfor, med det blir for dumt. Bare nyt at man kan diskutere litt på sidelinjen her, at det er rom for humor, og at vi har FISKEBASEN. Man skal jammen lete lenge etter mer informative sider enn fiskebasen og kunnskapsbasene her inne.
Mhm.
Fiskebasen er kjempegod.
Hvordan får man en dyrebutikk til å bruke fiskebasen, uten å virke frekk?
Kesol
Kjapp googling, så fant jeg det. For å være helt usaklig og OT, så har de det styggeste layoutet/designer jeg har sett.

Haha, der var du jammen rask, og ja, de har en forferdelig layout. Dersom man leter litt finner man hundrevis av forum med akkurat den layouten. Det er en standard layout som er "ferdig snekret". Kjedelig, og trist. Men nå trekker jeg meg ut av skittkastingen her. Jeg har jo forlengst fått frem poenget mitt :0)
Kesol
Fiskebasen er kjempegod. Hvordan får man en dyrebutikk til å bruke fiskebasen, uten å virke frekk?

Jeg bare tipser dem om sidene generelt jeg, og enten gidder de stikke innom her, eller så lar de være :0) Jeg forteller dem hvor masse informasjon, detaljer og arter de kan finne her inne, og jeg tror ikke noen har oppfattet det som frekt enda. De fleste er jo ivrige etter ny kunnskap.

Fiskebasen jo bra den, men jeg nevner oftest plantebasen.
Det er så utrolig bra å kunne se deres egne bilder av plantene deres, ikke bare tegningene fra Tropica

Skalldyr/ sneglebasen er jo også enestående.
MC Darup
Fiskebasen jo bra den, men jeg nevner oftest plantebasen. Det er så utrolig bra å kunne se deres egne bilder av plantene deres, ikke bare tegningene fra Tropica :)

Ja, apropos tegningene fra Tropica... tro hvorfor de absolutt holder fast ved tegninger, og ikke foto, av plantene sine??? Det er så merkelig, og det gir et dårligere inntrykk av hva plantene egentlig ser ut som, synes jeg. Noen som aner hvorfor? Det må da være kjappere og bedre og ta foto av plantene de dyrker frem, enn at noen skal sitte og tegne dem? En proff fotograf ville raskt kunne tatt noen praktfulle bilder for dem.

Har alltid lurt på hvorfor de holder fast ved disse tegningene sine...

Enig, Mona.

Men det har kanskje noe med slik "teknisk/ faglig tegninger"?

Det jeg liker med fotografiene i plantebasen er at planter kan se ulike ut, alt ettersom hvilket lys, næring og hvordan de er luket.
Veldig bra!
Tror de blir tegnet da de da kan få frem selv de minste forskjeller i "nervene" i blader og stilker. Noen ganger er det kun slike små detaljer som skiller en type fra en annen. Det er iallefall det jeg har fått som forklaring når jeg har irritert meg over sopp-bøker som kun har tegninger, og ikke foto (bøker over slike sopp man plukker i naturen for å spise vel å merke). Jeg kjøper nå uansett bøkene med foto jeg da.
Gry
Er man ute etter lavere takhøyde, utestenging over en lav lest, moderatorer som kommer med sure, skarpe kommentarer og sletter innlegg i hytt og pine, ja da finnes det et annet alternativ like borti cyber-gata her........ Takk og pris for den rommeligheten, og takhøyden "vi" har her.

Nå har jo mange av moderatorene her på AF også begynt å slette både innlegg og mine erfaringer om hvordan mans etter kampfisk i lek over en lav sko.

Skriv gjerne en artikkel og kampfisk i lek

Men det er forskjell på å få fisker i lek, og å få yngel til å vokse opp
Re:
Var ikke noen artikkel, snarere en irritasjon over hva pokker poenget med registrering av oppdrett er om det ikke er for å dele erfaringer.

Men jeg kunne godt tenkt meg å skrive en artikkel om kampfiskHOLD, om noen andre hjelper til. Vi er vel mange som er litt uenig i at det står minmum 60 liter på fiskebasen...? F. eks.

Skjønner hva du mener, men du skjønner nok sikkert at lek og oppdrett er to vidt forskjellige ting.
Jeg hadde lek og egglegging på feks mine compressa (en sjelden goby-art), men yngel der er nesten umulig å få til å leve opp. Hunnen legger ca 3000 egg, så det sier seg selv at yngel er skrekkelig små og de lever på algevann (!!)

Nok om det, håper du forstår opplegget ikke ikke surmuler

Alle medlemmer kan gå inn i profilen og skrive endringer, som evnt vil bli godkjent av moderatorer.
Kesol
Var ikke noen artikkel, snarere en irritasjon over hva pokker poenget med registrering av oppdrett er om det ikke er for å dele erfaringer.

Hvis jeg vil begynne med oppdrett på kampfisk og går og leser din erfaring hvor de ikke overlever i 4-6 uker, hva er da verdien av det? Suksess i oppdrettet er jo det viktigste. Skal du dele erfaringer så kan du lage en tråd om det, sånn som noen har gjort bla. med sommerfuglciklide lek.

Feil i fiskeprofilen fikser man ganske enkelt med å gjøre endringen selv, og argumentere godt for det i tvilstilfeller, så blir det opp til moderator.
biXen
[QUOTE=Kesol]Var ikke noen artikkel, snarere en irritasjon over hva pokker poenget med registrering av oppdrett er om det ikke er for å dele erfaringer.

Hvis jeg vil begynne med oppdrett på kampfisk og går og leser din erfaring hvor de ikke overlever i 4-6 uker, hva er da verdien av det? Suksess i oppdrettet er jo det viktigste. Skal du dele erfaringer så kan du lage en tråd om det, sånn som noen har gjort bla. med sommerfuglciklide lek.

Feil i fiskeprofilen fikser man ganske enkelt med å gjøre endringen selv, og argumentere godt for det i tvilstilfeller, så blir det opp til moderator.

Tja, men jeg hjalp deg jo sikkert med å legge til rette for lek. Hadde jo ikke vært kjempekult om du aldri forsto at kampfisk faktisk lager reder, eller at damen ble drept rett etter de hadde lagt egg.
I alle fiskeprofiler i fiskebasen finnes det mulighet til å legge inn informasjon om oppdrett av de aktuelle artene. Dette er noe alle registrerte brukere av AF kan gjøre Det passer ofte bedre der enn i selve "Oppdrettsregistreringen". Har man klart oppdrettet, fått fram yngel over den "kritiske" perioden, så registrerer man selvsagt dette i "Oppdrettsregistreringen" og gir litt info om det der. Selvsagt kan man gi info begge steder, men i "Oppdrettsregistreringen" kun hvis en har lykkes med oppdrettet.

Bjarne
I alle fiskeprofiler i fiskebasen finnes det mulighet til å legge inn informasjon om oppdrett av de aktuelle artene. Dette er noe alle registrerte brukere av AF kan gjøre :) Det passer ofte bedre der enn i selve "Oppdrettsregistreringen". Har man klart oppdrettet, fått fram yngel over den "kritiske" perioden, så registrerer man selvsagt dette i "Oppdrettsregistreringen" og gir litt info om det der. Selvsagt kan man gi info begge steder, men i "Oppdrettsregistreringen" [B]kun[/B] hvis en har lykkes med oppdrettet. :)

*grumle*
Kan akseptere det, men ikke like det. :p

Du har dessverre ikke noe valg
Re:
Jeg kan jo strengt tatt ikke like det (og holde kjeft om at jeg ikke liker det). :p

Har du en baa kveld?
Inaktiv bruker
Kesol

Du trenger jo absolutt ikke ha merket av oppdrett for å dele erfaringer.. Erfaringer deler du som oftest i forumet, og der er det jo uansett ikke noen som ser om du har registrert oppdrett eller ei
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap