Hvordan ser dine nystartede kar ut? (side 4)


Ok, da var det min tur : )
Først kommer 75 literen min :
1. Bilde: 1. oppsett ( før jeg fant akvaforum )
2. Bilde: 2. oppsett ( Har funnet akvaforum )
3. Bilde: 3. oppsett ( En liten stund etter 2. oppsett, ble et mørkt bilde )

Her syns jeg at det er stor forandring!

Mvh Cassandra
Det andre karet, 247,5 literen.
1.Bilde: 2 dagen.
2.Bilde: Litt fisker og flere planter,steiner og røtter.
2.Bilde: Slik det er nå.

Stor forandring også her !

Mvh Cassandra
Bengt Fossli: Denne var til deg innlegg 13
Javierblitthekta
Likte veldig godt den "fjellbakgrunnen" din! Regner med at et er en sånn en bakgrunn til å sette i? Hva heter den? Kjøpt hvor osv?
Rose U
Øh..Rødme litt. Dette står på et lærerrom, så det får co2 og næring når jeg er på jobb, men i sommerferie, høstferie, vinteferie, juleferie, påske..osv får dette karet lite eller ingenting. Jeg er innom noen ganger i løpet av 8 ukers sommerferie for å fore og skifte vann, men det får hverken co2 eller gjødsel i ferien.


Flott jobbkar!. Hvorfor skrur du av co2 en når du reiser fra det?. Det regnes jo som fy fy nr 1, men det ser jo ut som det går helt fint.
Jeg gir ikke akvariene gjødsel, og veldig skjeldne(til meg å være) vannskift i feriene. Sommerferien, er på 8 uker, med sporadisk foring og vannskifte.
Jeg slår av endel av lyset også.

Min erfaring er at ting går lettere galt\kommer i ubalanse når jeg tilfører ting uten tilsyn. I "gamledager" kunne man komme hjem til algesuppe, planter som hadde blitt utkonkurert av andre, eller med gule tynne blader på grunn av mangel på gjødning. Slikt tar det lang tid å rette opp.


Nå stopper plantene opp, og går på sparebluss, men de er sunne og levende, og uten diverse manngelsykdommer når jeg kommer tilbake. Mye lettere å få ting til å starte igjen, synes jeg.

Rose U
Oi! det var kjempestilig. Skal du ha noen planter der, og hvilke fisk skal du ha?

Tak Tak.
Skal ikke ha planter i karet.
Akvariet har kørt siden tidlig mars og er blitt krydret med fin fin grønnalger sprett lit rundt omkring.

Dette akvariet har nu blitt tatt over af de to mindste i huset ( 7-8 år) så det er blitt fullt opp med guppyer og sverddragere samt noen bitte bitte små yngler som stadig kommer frem men som like fort blir spist opp.

Filtreringen i dette karet er et 90 liters kar under fullt opp med bioballer og en masse beluftning.

Har laget til et overrenn i høyre side og returvannet kommer opp igen i venstre hjørne ved hjelp av en pumpe på 1000 l/t men med løfte høyde på 1,20 blir det ikke rare vannmengden som renner igjennom filteret. Så mye strømninger er det ikke i vannet.

Men det er ingenting å si på vannkvaliteten og vannet er ganske klart.
Så utrolig mange fine akvarier. Jeg sitter her og tørker haka

Mitt 100-liters er jo også relativt nystarta, så skal legge inn bildene jeg har på kameraet mitt når min intelligente samboer får fingen ut og får rydda opp bak i pc'en slik at jeg kan koble i ledningen

Men igjen...utrolig mange fine, kule, råe, bra akvarier.
Prøvde meg først i 2-3 måneder med forskjellige planter med vekslende hell, før alt ble røsket ut for nyplanting.

Karet har hele tiden gått med Co2 på egen sats, og har til tider hatt en helt vanvittig vekst.

Plantene på disse bildene er stort sett hurtig voksende stilkplanter.

Har til tross av hurtigvoksende planter, hatt min andel av algeproblemer.

1. 11.08.06 Bilde tatt ca 14 dager etter nyplanting.

2. 20.08.06

3. 19.12.06
Morten Kirkevåg
Prøvde meg først i 2-3 måneder med forskjellige planter med vekslende hell
Virkelig flott plantevekst du har i akvariet. Pen beplanting Co2 er gode greier til det formålet.
Hva har du til bakgrunn, sort sekk ?
Harald Herikstad
Hva har du til bakgrunn, sort sekk ?



Sort stoff (filt duk).
Rose U
Oi! det var kjempestilig. Skal du ha noen planter der, og hvilke fisk skal du ha?


Her noen nærbilder af fisk
Ser stadig yngel ved roten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap