Tropheus Bilder (side 4)

Den snille Kristian har lovt å ta med ca. 30 Kasakalawe til meg. Det er F1 fisker. Jeg tør nesten ikke å satse på WF siden det er første gang jeg prøve meg på Tropheus. F1 er litt bedre utrustet til å tåle menneskelig feil.
ja det er sant det men ikke si det høyt. Jeg får jo viltfanget...og ser ikke på meg selvsom en tropheus ekspert akkurat. Nå ble jeg litt mer nervøs en spent hehe...neida vi får satse på at det går bra med oss begge
Lykke til hvertfall. Ligg ut bilder,det skal jeg. Kanskje vi treffes,jeg skal jo til kristian på søndag.
Det hadde vært kjempe hyggelig det. Men jeg skal dit på lørdag. Han har ikke plass til alle bestillingene. Kanskje Kristian skal holde en liten Troffetreff. Jeg er fast bestemt på å engasjere meg i Tropheus så jeg si ikke nei om anledning byr seg. Tropheus er noe mystisk vesen som ingen kan med hånd på hjerte og si at de kjenner fisken hel ut. De er så følsomt for endring i miljø og flokken. Du er kanskje den heldige som får ferdig dressert og sortert fisker. Men allikevel er det ingen garanti for at de ikke slår seg vrangt en vakkert dag. Du tror du kjenner dem inntil en dag det motsatte skjer.

Har fått tak i noe bilde av Kasakalawe for å bygge opp forventninger...
nyyydelig
ja det er noen spes med tropheus!!
Treff kunne han godt ha hatt ja hehe,men blir litt lang kjøretur for meg da. Nå skal jeg tilfeldigvis til hamar i dåp så da passet det bra denne gangen
Hilsen fra Kristian H.
Fikk en SMS fra Kristian kl. 15:30. Han og fiskene er på vei hjem. De ligger litt etter skjema så dere som venter på fisk kan regne med litt forsinkelse.

Ja Vibsi. Kasakalawe er en nydelig fisk. Kristian nevnte også at foreldrene til mine F1 er også knallfine. Hadde jeg litt mer penger så. Jeg gleder meg! Karet har stått nesten 2 måneder og venter på dem. Ph: 8,3 Gh: 10 og Kh: 15
Mine nye barn
Endelig så ble karet fylt med fisk. Etter en lang biltur har 30 stk. Kasakalawe funnet veien til et nytt hjem. Tusen takk til Kristian og Roger. Fiskene virker friske og raske. En del har begynt å farge ut med resten er fortsatt i original yngelsfarge: rose med svarte stripper på. De svømmer rundt, gjem seg når jeg kommer for deretter titter ut fra et hjørne. Her er det noe bilde av dem.
Så godt og se at fiskene trives og har det bra! Har endelig fått sovet av meg turen og venter nå på at vibsn skal komme og hente livuaene. Tror kansje jeg nekter og gi slipp på dem! Kommer tilbake senere med bilder fra mine nye grupper!
Tropheus sp.red "lunangwa"

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]


Tropheus sp.Ikola
[External Image]

[External Image]
badat
Har fått tak i noe bilde av Kasakalawe for å bygge opp forventninger...


Foreldrene til din kasakalawer er en helt annen divisjon en de bildene du viste! Du kan bare glede deg.. Håper det forsatt går bra med dem!
Matlyst?
Kjøp en boks 250 ml med Tetra Pro Veg. crisp i dag. Finknuste dem litt før jeg gav til fiskene. Ingen kom ut, kun noe få som tok maten i et hjørne, resten er inne i hulene der jeg ikke kunne se dem. Resten av maten lå og fløtt på sandbunn. De hadde ikke fått mat minst 2 dager. Det er heller ingen tegn til sysdom. De hakker og jager hverandre som ellers. Hva krever dem av maten da mann tror. Rekecocktail?
badat
Kjøp en boks 250 ml med Tetra Pro Veg. crisp i dag. Finknuste dem litt før jeg gav til fiskene. Ingen kom ut, kun noe få som tok maten i et hjørne, resten er inne i hulene der jeg ikke kunne se dem. Resten av maten lå og fløtt på sandbunn. De hadde ikke fått mat minst 2 dager. Det er heller ingen tegn til sysdom. De hakker og jager hverandre som ellers. Hva krever dem av maten da mann tror. Rekecocktail?


Har du sett på maten en stund? Rører de den ikke i det heletatt, også over tid? De har nok fått artemia hos oppdretteren vil jeg tro, eller spirulina tabs.. Skal prøve og finne ut av det.. Det som går ann er og gni maten inn med litt artemia hvis du har..
Kasakalawene dine fikk rekemix og artemia.. Hiv deg i bilen og kjør ned til dyrego oslo city.. Der har de frossen artemia, husk og kjøp av typen Golden gate.. Den er det renest. De klekket faktisk ut fra frossen tilstand i saltvannsakvariet mitt..

Roger mener du burde prøve spirulina flakfor.. Det har de også på dyrego, av merke Elos.. Den er dyr, men kjøp en liten boks, koster vel rund 100lappen, det holder til du får de til og spise tetraen..

Funker ikke noen av de to planene, så får vi ta til kraftigere skyts!

Morro med troffer!!?

Kjøpte forresten med meg 20 Ps. Demasoni i svergie.. Og dere som trodde tropheus var hissige)
Jeg ble lurt
De tok ikke maten i første omgang. Jeg ventet en stund og tok en titt på gradestokken, den viste 21 grader. Herre min hatt, vi hadde en liten uhell i dag tidlig med en vannslange, og av en eller en annen grunn har varmekolben koblet ut. Tempen viser 25,3 grader nå og det er full fart i karet. Jeg hev inn litt Tetra veg. crisp. og de forsvant like fort som jeg kastet dem inn. Nå tror jeg det vil gå bra. De er sterke som raken. Kjente det da jeg tok dem ut av pose med hånd. Nå for dem som rakett i karet. Takk for omtanke Kristian. Nå kan du roe deg ned.
badat
De tok ikke maten i første omgang. Jeg ventet en stund og tok en titt på gradestokken, den viste 21 grader. Herre min hatt, vi hadde en liten uhell i dag tidlig med en vannslange, og av en eller en annen grunn har varmekolben koblet ut. Tempen viser 25,3 grader nå og det er full fart i karet. Jeg hev inn litt Tetra veg. crisp. og de forsvant like fort som jeg kastet dem inn. Nå tror jeg det vil gå bra. De er sterke som raken. Kjente det da jeg tok dem ut av pose med hånd. Nå for dem som rakett i karet. Takk for omtanke Kristian. Nå kan du roe deg ned.


Det var godt og høre! Det er som regel en grunn når noe er galt.. Neste gang ville jeg ha økt tempraturen litt saktere.. Bare for og være på den sikre siden.., men de små tåler mye! Kom med noen bilder av hele karet da!
Her er bevis
Tok noe bilde i stad men ingen med hele kar. Måtte løpe ned en tur for å gjøre det. Men her er dem. De har fått mat 2 ganger. Jeg tror det er nok for i dag. Skal prøve å gi litt mer i morgen.
Huffa meg
For en elendig fotograf. Skal kjøpe meg et skikkelig kamera når jeg har bedre råd. Det går ikke an å vise Tropheus i slike uverdig forfatning. Det med tempen skal jeg husker neste gang. Trodde nesten det går ikke an å handle i panikk når det gjelder meg. Grunnen må være at fisken heter Tropheus.
Ser bra ut det der! Godt at det er litt stein som fisken kan søke tilflukt til..
Ja, det holder nok for i dag.. Lite lite mat de første to ukene...
Gratla badat og Vibsi, flott at det er noen som står skikkelig på for at vi andre også kan skaffe oss det vi ønsker oss.
Legger med noen bilder av Ilangi og tyggende sp Red Moliro.
Har også en tyggende Ilangi på 5 dagen, men får ikke tatt noe godt bilde av henne.
Ser nå at jeg faktisk har fått med Ilangien som tygger.
stigger
Gratla badat og Vibsi, flott at det er noen som står skikkelig på for at vi andre også kan skaffe oss det vi ønsker oss. Legger med noen bilder av Ilangi og tyggende sp Red Moliro. Har også en tyggende Ilangi på 5 dagen, men får ikke tatt noe godt bilde av henne. Ser nå at jeg faktisk har fått med Ilangien som tygger.


Ilangi'ene dine har flotte fargekombinasjon Stig. Skikkelig fine fisker du har. De kom fra Roger er ikke det? Du får snart yngel du da. Gratulerer så mye. Pass godt på dem. kanskje jeg skal ha dem senere. Jeg er under etableringsfasen vet du.
Vil du kjøpe Tropheus Sp. Kachese
Hei!
Jeg skal til København om 2 uker. Jeg har kontakt med en dansk oppretter som selger en gruppe på 50-60 Tropheus Sp. red Kachese. Gruppen består av VF forreldrere og F1 ungfisker. Han har også andre arter men jeg kan ikke ta med så mange fisker og det er Kachese jeg er interessert i. Er det flere som har samme interessert så kan vi dele denne Kachese gruppen. Han vil ha 200 DK for VF og 100 DK for F1. Klikk på linken for å se fisketypen:
http://www.tropheus.pl/gielda/3162.jsp
Pen fisk ikke sant?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap