Peru 07 (side 4)

Jørn Kåsa
Disse er ikke fullvoksende og jeg ser at den svarte streken er på vei ut i halen.Holder en knapp på Narcissus. Jørn

Jeg gir meg ikke
Jeg er 100 % sikker på at det ikke er en Narcissus, rett og slett pga ansiktet. Såvidt jeg greier å se på bildene du la ved, er det ikke en langsnutet Corydoras. Jeg har forsøkt å få tak i Narcissus og har studert bilder av den mange ganger.

Her er et bilde som tydelig viser det veldig spesielle snutepartiet på Narcissus. Det går ikke an å ta feil, de som var avbildet i tråden her har ikke dette. Narcissus har neserygg som er buet innover, mens Arcuatus har buen utover, slik dine har.

Jeg må si meg enig med Mona: det er c. arcuatus. Men utrolig lekre arcuatus Sikle, sikle...

Den sorte stripa du nevner som går videre ut i halen, har også arcuatusene - ihvertfall mine

Mona: hvis du noen sinne finner et sted som har narcissus, så gi meg beskjed. Det er en cory som også står høyt på ønskelista mi.
Her er forresten et bilde som jeg synes er svært så likt coryene dine.
Disse står registrert som corydoras cf. arcuatus.
Som jeg skriver litt lenger oppe så er jeg nok enig med dere damer, men så er det noe med at Jørn ser dem "in real life" og da vil ikke jeg påstå at dette er Arcuatus, selv om det frister ;0)

Corydoras arcuatus sin mørke stripe går tvers over ansiktet og gjennom øyet og ut i snuten. Se f.eks. dette bildet på Planetcatfish som viser det spesielt tydelig.

Corydoras narcissus sin stripe går ikke gjennom øyet slik.
Studer stripen og øyet på disse bildene hos PlanetCatfish, der ser man hva jeg mener.

Sånn, da har jeg "mast ferdig" i denne saken
mona o
Corydoras arcuatus sin mørke stripe går tvers over ansiktet og [I]gjennom øyet og ut i snuten[/I]. Se f.eks. [URLBLOCK1]som viser det spesielt tydelig. Corydoras narcissus sin stripe går ikke gjennom øyet slik. [URLBLOCK2], der ser man hva jeg mener. Sånn, da har jeg "mast ferdig" i denne saken;-)

Ikke enig.Så vit jeg kan se er de mindre langnesa en de fleste langneser.
Tegningene gjennom øyet varierer fra inndivid til inndivid.

Jørn
Jørn Kåsa
Ikke enig.Så vit jeg kan se er de mindre langnesa en de fleste langneser. Tegningene gjennom øyet varierer fra inndivid til inndivid.

Du har rett i det med øyetegningene.

Men siden du sitter med fiskene og ser dem "live", og vi bare har sett et enkelt bilde, så vil jeg ikke stå hardnakket på min påstand. Men jeg har en magefølelse her....

Hva med flere bilder, Jørn?
Tarapoto.
Ser ut til at vi kommer til å ta noen dager i Tarapoto for å fange maller.
Det er et drømmested,spesielt for Panaquer.

Jørn
Tarapoto er interassant. Vet du hvilke elver dere skal besøke eller?

Bilde1: Panaque albomaculatus
Bilde2: Acanthicus adonis
Bilde3: Acanthicus adonis Store. Kan tydelig se at de mister prikkene med alderen.

E
Erlend.
Hva kan vi forvente å finne av maller rundt Tarapoto Erlend?

PS:Takk for gruppen med L-134 og gruppen med L- 046.

Jørn
Maller fra Erlend.
Legger ut et par bilder av maller fra Erlend,selv om det er utenfor tråden.

L - 134
L - 046
Panaques Maculus

F:Terje P

Jørn
Tarapoto.
Tarapoto ligger ved foten av Andesfjellene.I motsettning til Iquitos går det en rekke veier i flere rettninger.De fleste veier går i dalsøkkene langsmed elvene og det er derfor lett og besøke en rekke elver på noen få dager.
Jeg har ikke satt meg inn i vilke maller vi kan forvente å finne,men må gjøre det.Vet ivertfall at det finnes flere forsjellige Panaquer der.
Er det noen som har innformasjon så kom med den.

Jørn
Erlend D Bertelsen
Tarapoto er interassant. Vet du hvilke elver dere skal besøke eller? E

Rio Huallaga.
Rio Huallabamba.
Rio Saposa.
Rio Mayo.
Rio Biabo.
Rio Paranapura.

I tilleg er det en masse små elver jeg ikke vet navnet på.

Jørn
Hei Jørn.

Jeg har vært bortreist, så derfor sent svar.

Dette er noe av det du kommer til å finne i disse elvene. Rio Huallaga er jo den største. Det er grantert mange andre arter også.

Ancistrini sp. (L350)
Panaque sp. (L351)
Panaque sp. (L329)
Chaetostoma sp. (L335)
Chaetostoma marmorescens
Chaetostoma taczanowskii
Ancistrus sp. (L349)
Chaetostoma sp. (L348)

E.
Tarapoto.
Tusen takk for utfyllende svar Erlend.

F:Thor

Jørn
Tarapoto.
Da er det bekreftet fra Francisco.4 dager i Tarapoto er arrangert,med lokalkjente fiskere,leie av bil,hotell og fly tur retur Iquitos.
Francisco er i Singapor på Aquarama 2007,men har arangert det derfra.
(der skulle vi vert)
Går det som jeg håper blir auksjonen 30/9 årets happening.
Har noen info om Tarapoto så legg det ut.
F:Thor+Henrik+Jørn
Ronny med fotokaret.
Thor,Ronny og Morten drar det lille garnet.
Rio Nanay møter Rio Marangong og blir Rio Amazonas.
Jørn
åååh... det ser jo så ufattelig nydelig ut der... ikke bare med fisk osv men selve stedene... så utrolig.. lite turister

Gleder meg til GAK auksjonen i september!!!!

P.S Jørn.. lyst på besøk igjen til helga? slå på tråden om du gidder så snakkes vi
ååå jeg skulle ønke jeg kunne tatt en sånn tur det må ha vert kjemmpe fint

nydelige bilder og fisker
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap