Elins vannvittige vannverden (side 4)

Siste bilder av dem i dag hehe
Takk Jeg er skikkelig stolt av dem!
Selv om de ikke er noe sjeldene i handlen. Jeg har leita lenge da. Hehe. Disse sorte tegningene over ryggen er så utrolig flotte. Blir litt svimmel av glede når jeg sitter og ser på dem og det er vel det som teller
Elin Pedersen
Takk :) Jeg er skikkelig stolt av dem! Selv om de ikke er noe sjeldne i handelen. Jeg har leita lenge da. Hehe. Disse sorte tegningene over ryggen er så utrolig flotte. Blir litt svimmel av glede når jeg sitter og ser på dem og det er vel det som teller :D
Det er akkurat det som teller!! Jeg er svært kresen på hvilke arter jeg vil ha nå, men det betyr ikke at de skal være sjeldne (selv om det dessverre mange ganger er tilfelle), nei det betyr bare at de jeg faller for utseendemessig, de vil jeg ha!! Gleden over å endelig ha dem i hus er veldig, veldig god, så kos deg med dem!!
Heisann, du har jammen vært flittig til å skrive siden sist jeg var innom
Blir det noe reol på deg?
Jeg så at du har delt opp et av karene. Hvor tykk glassplate brukte du, og hvordan festet du den? Har planer om dette selv, men må vurdere hvilket kar det egner seg mest i...
Her skjer ting fort så da må jeg skrive fort? Hehe.

Jeg brukte dekkglasset til akvariet og har ingen anelse hvor tykt det er. Platen er nok heller litt provisortisk laget for jeg limte på to glassplater på selve skilleglassplaten slik at det ble en renne til å ha blåsvamp i mellom. Lagde en kile av blåsvamp. Dette gjorde jeg slik at jeg kunne presse skilleglasset mot akvarieveggen uten å lage riper eller knuse noe. Foran la jeg litt silikon på hver side av glassplaten for at den ikke skulle tippe og ellers er det vel sanden som holder den mest stabil. Er en tanke provisorisk dette så jeg vet ikke om jeg ville gjort det slik igjen.

Reol blir det mest sannsynlig om 3 uker
Ok Takker! Tenker du gleder deg til reolen

Jeg tenkte jeg kunne punktlime glasset på hver side, like bak rammekanten, slik at limet blir usynlig, og deretter lime langs bunnen.. Men siden det er til rekekar, så må det være tettsluttende, så det er mulig jeg også må lime i bakkanten. Har ikke lyst å begynne å kline til frontglasset :S
Jeg er helt yr av å gå å glede meg til å få reol!

Aceton, blåsvamp, silikon og tørkepapir er en akvarists bestevenn. Er ikke så bekymret for litt silikon på frontruta hehe. Ble ganske tettsluttende, men tror ikke det duger for reker den måten jeg gjorde det nei.

Nå har jeg blitt plussmedlem og tankene går mot plussavdelinger i klesforretninger. Sitter og kikker på magen, men det er ingen forskjell så langt :P

På tide med noen nye bilder av arcuatusene mine. Er helt forelska fremdeles og må innrømme at jeg grøsser på ryggen når de stopper opp og liksom ser på meg. De fikk litt mere lys nå som den andre 160 literen fikk nytt armatur:

Jeg har nemlig innvestert (med penger jeg ikke har lol) i et aqualine prestige t5 armatur til det ene 160 liters akvariet. Nå skal jeg se om det blir noen røde planter av de stakkars brune hehe. Tok bilder.
Ett til bilde av det nye armatur og kar

I det siste har de røde krystall rekene fått opp farten og det er en del små og medium rekebarn kommet frem. Kjempestas for meg. Legger ved noen bilder av det. Siden det har kommet medium rekebarn skriver jeg at jeg har oppdrett på dem likegodt og håper ikke noen kreperer av den grunn. Rekene altså hehe
Til sist noen bilder av mine flotte kakaduer. Lurer på om jeg må sette de fire ungdommene tilsalgs nå. Tar så lang tid før han jeg sa kunne få dem kan hente dem, og de forstyrrer "leksparet"

Første bildet er av alle yngel hannene. Neste av far og sønn og siste av hoa.
I dag tok jeg en nærmere kikk på aeneus'ene mine og så at det ikke var albino'ne som la egg. Så aldri noe tposisjon og bare en ho'e som la maange egg. De gamle eggene har alle hvit kjerne så da regner jeg med at hun skyter blankt
Elin Pedersen
da regner jeg med at hun skyter blankt :(
haha! *latterkrampe*
I dag har jeg lagt ut diverse fisker for [URL= http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=17889]salg[/URL]. Skal selge ett av leksparene med ancistrus.. Jeg tar det som er i 540 literen for der er begge svarte. Det andre paret som har palass i 63 literen har ei grå hoe. Jeg leita etter hannen oppi 63 literen og kunne ikke finne ham, så jeg løfta på skiferhula og så MASSE EGG. Hurra!

Så gøy! Jeg blir bare mer og mer glad i vanlig ancistrus jeg.
Gry
Jeg blir bare mer og mer glad i vanlig ancistrus jeg.

Jeg også. Jeg elsker ancistruser, selv om de er såkalt "vanlige". Jeg elsker personligheten deres, og ikke minst buskene på overleppa. Jo større, jo bedre Selvfølgelig er min egen Bartesnoppen favoritten. Ingen tvil om hvem som er sjefen i pestkaret mitt, nå som de 4 store har flyttet ut.
De er helt spesielle ja. Jeg liker dem i alle størrelser, men det er grense for hvor mange jeg kan ha hehehe.

Jeg har 7: 5 vanlige og 2 albino. Men Bartesnoppen har kontroll på dem alle
Etter alle kullene mine to lekspar har hatt og jeg som har spredt dem rundt må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet antall. Tør ikke engang å tippe!

Vet bare hvor mange som er i de karene det ikke er noen i ha ha.
Eggene som ble lagt den 20.sept er klekt! Vet jo ikke om det er vanlig aeneus eller albino varianten som har produsert da, men det er utrolig morro! Var så mange at jeg klarte ikke telle dem. Ynglene er helt hvite og farter rundt. Jeg foret dem for syns skyld med klekt artemia egg, så faktisk ut som de spiste.. Må stille spørsmålet om både aeneus albino og vannlige yngler er hvite eller om det er et tegn på at de er albino. Prøvde å ta bilde av ynglene, men det fløt artemia egg på overflaten også var de så små så jeg tror ikke det blir noe av. Dere kan kanskje se dem rett over vallisneria bladet. To stk.

Ellers brukte jeg en kjempelupe som jeg fant hos mamma til å kikke inni sterbai eggene og det beveget seg inni der! Kjempe morsomt å se. Klekker kanskje i morgen de da. Lupen/forstørrelsestingen var noe modern brukte til hennes hobby gamle mynter. Legger ved ett bilde av den
Her var det bilder ja! Er litt vanskelig å se hva slags type der er enda, så du får nok bare fortsette å fore oss med bilder i dagen fremover :0)

Slik lupe skal jeg og kjøpe meg, akkurat nå bruker jeg bare et lite forstørrelsesglass og det er litt knotete.
Tilfeldig bekjentskap
© Grrrotle
Reklame for plussmedlemskap