Hei!! Hva har skjedd med forumet? (side 4)

Det vet jeg, men der ligger jo alle trådene jeg har skrevet i... Jeg har over 2000 innlegg, men skulle gjerne ha mulighet kunnet sortert dem slik at jeg finner trådene jeg har startet...
Aggi
Det vet jeg, men der ligger jo alle trådene jeg har skrevet i... Jeg har over 2000 innlegg, men skulle gjerne ha mulighet kunnet sortert dem slik at jeg finner trådene jeg har [B]startet[/B]... ;)

Forstår meget godt dette Vi som skriver mye, får fort en lengre liste over innlegg en har skrevet enn hva godt er
Jeg er bare sjeleglad for at det ikke står antall innlegg skrevet under avataren vår.....
Ah, takk for forståelsen, Frank
Av og til så har man skrevet noe man lover å følge opp, og så glemmer man det... eller bare glemmer, og så hadde det vært kjekt å finne igjen litt opplysninger...
Gry
Jeg er bare sjeleglad for at det ikke står antall innlegg skrevet under avataren vår.....

Skriver under på den Får meg noen ganger litt hakeslepp når jeg er innom min egen profil - trolig den delen av AF jeg bruker minst
Og hva tror du jeg måtte gjøre med en gang jeg hadde skrevet det innlegget da? Jo da, rett inn så sjekke hvor mange jeg var oppe i nå. Fytti rakkeren!!
Gry
Og hva tror du jeg måtte gjøre med en gang jeg hadde skrevet det innlegget da? Jo da, rett inn så sjekke hvor mange jeg var oppe i nå. Fytti rakkeren!!

Hæ? Har jeg gått forbi deg? *Skammer meg*
Jeg gikk nok glipp av endel skriving (heldigvis) når jeg hadde eksamen, og begynte i ny jobb

Skulle vært en reset-knapp på den telleren der
Vel, vel, er vel ting en kan skamme seg mer over enn å være en aktiv AF-bruker (selvforsvar de luxe )
Det er ingenting å skamme seg over... Skammer meg mer over det faktum at forumet her får meg mer klistret til data'n enn til andre ting jeg heller burde gjøre... Har prøvd å ta meg sammen, og bare la det gå ut over tv-tid og annen dødtid

I dag har jeg vært ute og kost meg med naboer og kokte reker (nei, ikke kloreka som jeg nekrologet om i kaostråden) ... Og nei, spiste ikke naboene ;P Men så har det nå vært vær til det også, da -Til å kose seg ute, mener jeg...
Ja, herreli, vi kunne jo for eksempel brukt tiden vår på husarbeide, trimming eller sosialt samvær med venner og bekjente! Huff, nei, mye bedre å sitte her i vår fantastiske akvaverden. Spøk til side; koser meg og slapper skikkelig av her, og jeg har alltid vært glad i å være hjemme og er ikke så veldig sosial på kveldstid.
Hehe... Nå har jeg for eksempel klart å holde kjeft her inne i godt og vel en time i strekk... Heeelt utrolig ;P Nå er jeg stolt...
Men så var det noen som var innom for å bytte fisk (også en form for naturalia ;P) og da ble det masse fiskeprat også... Kjekt det...
De gule "lappene" i trådliste stor forbedring, sparer masse klikk Men dere har ikke en litt større skriftstørrelse, denne var knøttliten.
Kjetil L
De gule "lappene" i trådliste stor forbedring, sparer masse klikk :) Men dere har ikke en litt større skriftstørrelse, denne var knøttliten.


Skriftstørrelse kan du skifte selv i nettleseren din. IE er ikke alltid helt med på dette, anbefaler isåfall at du henter ned Firefox eller Opera, CTRL + tar opp skriftstørrelsen et hakk i Firefox. Når man lager nettsider kan man ikke ta hensyn til svaksynte, man må avstemme tekststørrelse til designet akkurat som på et ark, derfor er det slike verktøy er hendige.
Skriftstørrelse har ingen virkning. Jeg er ikke svaksynt på en stund ennå, men foretrekker likevel litt større tekst en denne, samme hvor fin designen er. Jo mer design det er på en nettside jo dårligere er gjerne lesbarheten. Jeg diller ikke mer med datamaskinen enn jeg må, så ikke mer en en nettleser i bruk her.
Hva med å endre oppløsningen på skjermen, om det virker for smått?
Kjører selv med så høy oppløsning jeg bare kan ha(1680*1050), og ser fremdeles alt meget godt
Snakker om oppløsning... Kjør oppløsnigne maksimal av det skjermen er beregnet på..

Eks: Min 19 tommers flatskjerm er beregnet på 1280x1024 så da kjører jeg oppløsninger på det.. Det aller fleste 19 tommerene av typen flatskjerm er beregnet på denne oppløsningen, så da bør man kjøre på det også.
Jeg kan også kjøre høyere oppløsning, men det er ikke noe grunn til å gjøre det. Siden skjermen ikke er "beregnet" på det.

Andreas
Oppløsning... tipper jeg har den oppløsningen den er stilt på fra fabrikken Men jeg kan lese den så det går bra.
Oppløsning har i seg selv ingenting med skriftstørrelse å gjøre, annet enn at høyere oppløsning gir mindre skriftstørrelse på samme område av skjermen (flere punkter på samme område i cm). Derfor vil ikke det hjelpe han å øke den ihvertfall om han synes teksten er for liten. De fleste nyere skjermer begynner å være widescreen forøvrig. LCD skjermer, laptop eller vanlig skal ikke ha annen oppløsning enn de er laget for, da ser ingenting særlig bra ut.

Hvis du ikke vil skifte nettleser så får det bare være spør du meg :P Det er Microsoft sin stahet mot å følge internasjonale standarder som gjør at du ikke kan skifte skriftstørrelsen i IE, noe som plager mange som ønsker dette, bla. svaksynte og bare de som liker å ta det et hakk opp. Alt i alt synes jeg det er bedre å lese fra ark uansett, det er bare sånn øynene virker, men alt blir jo kompromisser, gidder ikke å printe alt

Det er ingenting som designes for å være lite lesbart. Dette er ikke en "design" nettside. Det er en side med masse tekst, men tekststørrelsen står i stil til området teksten er i. Området hvor et innlegg står er ikke så mange pixler bredt, og teksten som er inni står i forhold til dette. På samme måte som man velger skriftstørrelse til en plakat i forhold til størrelsen, eller et visittkort som er lite. Selv om mange gjør dette feil så er det ikke tilfeldig, det er noe jeg jobber med, og det gjøres stort sett rett på AF også. Men som sagt så kan folk hjelpe seg selv til sine preferanser ved å stille det i nettleseren sin. Da hvis de bruker en som følger standarder
Og det var bare en av grunnene til å IKKE benytte IE ;0)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap