Merkelig akvariedrøm (side 4)

Ser at det er flere som har drømt om fisker som flyr gjennom rommet.

Jeg har en drøm som gjentar seg om fisker som er "på avveie" Men jeg drømmer ikke at fiskene flyr, bare at de svømmer ut av akvariet og runt i rommet- gjerne langs gulvet. Og jeg er fortvilet fordi jeg ikke får dem til å holde seg i karet.
Det er også veldig mange fisker, av ulike slag, og de svømmer ut av kar som er i uorden og har for små dimensjoner.
Jeg er alltid veldig forvirret i disse drømmene fordi jeg ikke kan forstå hvordan fiskene kan overleve utenfor akvariet.

Veldig ofte foregår drømmene mine inne på det soverommet jeg hadde som barn, og det er masse uorden med akvariegrus, planter og fisk som svømmer omkring utenfor flere akvarier. Jeg strever da med å få orden på karene og få fiskene til å holde seg der. Forsøker meg med ulike knøttsmå kar med hjørnefiltere og luftpumper og ser forundret og frustrert på fisker som svømmer langs vegg-til-vegg teppet og på dyna i min gamle seng... Drømmer også at fiskene har formert seg uventet siden sist jeg så til dem, og at det nå er så mange av dem at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av dem, samtidig som de svømmer rundt utenfor akvariet....

Snål drøm, og merkelig at drømmen gjentar seg...
Hmm kanskje du trenger større kar?
Jeg drømte oxo no merkelig inatt, nemlig om ei padde. Har jo dammen min og der er det masse egg osv, men jeg drømte da altså om ei padde.
Det var som følger: jeg har finni en padde, den er noe større enn hånda mi og i drømmen skal den plutselig settes ut forskjellige steder for å ta over for insektsetende dyrearter som har dødd ut.
Joa greit det, nå må vi bare finne padda igjen da, for den er såklart borte. Så vi leter, midt på natta uten lommelykt. Jeg er faktisk i hagen der jeg er oppvokst, det er barre masse vann her nå da, Og en lærer som da er min og hele klassen er der. Vel jeg finner såklart padda, ser den som noe lysere grå enn steinene rundt. Læreren kommer og han er da altså en seriehelt jeg liker. Samma det, nå skal jeg til jungelen for å forske litt, meg og læreren, han var vist ikke like pen i dagslys. Denne padda skal ta over for en masse dyr, men det jeg husker best er gorilla, fordi denne padda som er litt større enn hånda mi er faktisk like sterk som en gorilla! Jepp stussa faktisk på det selv i drømmen. Men så klatrer jeg rundt i ett tre og ja spiser merkelig utseende insekter, tenker på hvordan en gorilla klorer av barken med de svære klørne sine og ser for meg denne sterke padden gjøre det samme. Hmm litt rart det der, men faktisk helt normalt. Og insektene smakte faktisk ikke så ille, knaste ekkelt og var bløte inni, men ellers ikke verst. Så må vi bare prate med ekspidisjonsføreren ang mat og slikt, bla bla, reiser med flyet og plutselig er jeg hjemme igjen, fordi turen ble avlyst da all maten vår, som bare var frukt hadde råtnet. Så våknet jeg såklart.
For en fantasi dere har

Jeg bor ute ved kysten og det er litt begrenset hva vi kan dyrke i hagen, og det blåser mye. Og i går fikk jeg melding om billige kar til salgs i Sverige.

I natt drømte jeg at at vi hadde flyttet inn til Stjørdal for vi hadde kjøpt en blokk-leilighet. Det var så hærlig å oppdage at det endelig ble vindstille. Heretter slapp jeg å være engstelig for at taket skal blåse vekk.
Og i hagen bak blokka hadde de som bodde der en stor, felles kjøkkenhage som bugnet av flotte grønnsaker og frukt. Og alle naboene var utrolig hyggelige, og de hadde ordnet langbord mm i hagen, og vi ble buden på vin.
Det beste av alt: Rett i nærheten var det en kjempefin dyrebutikk med masse fisk, og plutselig gikk det opp for meg at Stjørdal ligger rett ved Svenske-grensa. Det var bare en svipptur over så kunne jeg kjøpe billige akvarier, bakgrunner mm. Og vi hadde masse plass i leiligheten og alle rommene hadde betonggulv med sluk. Hærlig !!

Så her var det utrolig mange behov som gikk i oppfyllelse i drømmen.
Ja, man kan bare drømme......
kom nettopp på at eg drømte at eg var hos Mufcy og så på L333'ne hannes, de som hadde gjemt seg så bra i akvaret
Eg så de ligge på en rot begge 2, helt fremst i karet, lett synlig, så når han skulle se, var de vekk ^^ Veldig fine foresten
ja det er fint å bo på stjørdal ja. merket til og med hvor du ville bo. ved bunnprisen bak torgkvartalet. det er dyrebutikk rett ved siden av og leiligheter i 2. etasjen. skal si fra hvis det er noe til salgs der
guttn
ja det er fint å bo på stjørdal ja. merket til og med hvor du ville bo. ved bunnprisen bak torgkvartalet. det er dyrebutikk rett ved siden av og leiligheter i 2. etasjen. skal si fra hvis det er noe til salgs der:-)

Er det sant? :-O Jeg har aldri vært der engang (kun på E6).
Jeg skal ta en tur og se neste gang jeg er på de kanter.
halsen ungdomsskole(kretsfengsel for elever) ligger like bak
Shiramor
[QUOTE=guttn]ja det er fint å bo på stjørdal ja. merket til og med hvor du ville bo. ved bunnprisen bak torgkvartalet. det er dyrebutikk rett ved siden av og leiligheter i 2. etasjen. skal si fra hvis det er noe til salgs der:-)

Er det sant? :-O Jeg har aldri vært der engang (kun på E6).
Jeg skal ta en tur og se neste gang jeg er på de kanter.

Hi hi. Må bare le for når jeg leste dette tenkte jeg på en tråd jeg var innom før i dag: "Du vet du er akvaholiker når..."
Og i dette tilfellet så vet du at du er akvaholiker når du vurderer å flytte inn til Stjørdal fordi det er mulig å bo i leilighet ved dyrebutikken bak torgkvartalet:o)
(Ikke det at jeg tror Shiramor vurderer det-men tanken på den tråden streifet meg...LOL)

Ellers så er det nok mulig at jeg drømmer om fisk av alle slag, som svømmer rundt i rommet, fordi jeg egentlig synes fiskene mine fortjener å svømme i et akvarie bygget som vegg mellom de to stuene jeg ikke har... (Potensiell litersykdom??)
skulle nettopp til å skrive det der.

nå er den lagt til der
Delfine
Hi hi. Må bare le for når jeg leste dette tenkte jeg på en tråd jeg var innom før i dag: "Du vet du er akvaholiker når..." Og i dette tilfellet så vet du at du er akvaholiker når du vurderer å flytte inn til Stjørdal fordi det er mulig å bo i leilighet ved dyrebutikken bak torgkvartalet:o) (Ikke det at jeg tror Shiramor vurderer det-men tanken på den tråden streifet meg...LOL)


Hihi. Og så nært Sverige i tillegg. Heldiggriser som bor der!
Men jeg vurderer å kjøre til Trondheim på 1. mai for å hente 5 yngel
Tar tre timer hver vei
stikk innom sverige på turen da vel.
du blir vel bare i sverige i 3-4 timer{.-)
På jobb i dag gikk jeg plutselig og tenkte på et innlegg jeg hadde fått her på AF:
"Det er strengt forbudt å bruke neglene til å fjerne alge-prikker på
akvarie-glasset. Gjør du det en gang til blir du ekskludert!"

Skjønnte ikke helt hvorfor noen skrev det der, inntil jeg kom på at det var en drøm (husker ikke resten av drømmen).
(For det ER lov å skrape med neglene på glassruta, vel?)
NEI det er strengt forbudt! du kan ripe opp glasset.

Hehe det er jo selvfølgelig lov. Men ikke vis det er en fisk med i bildet. Som enten vil ha algene til mat eller du skraper med naglen på en fisk.
Kampfisken min, Leopold, fløy rundt i stua i natt. Selvfølgelig måtte han holde seg i nærheten av dampen fra vannet slik at han ikke tørket ut. Jeg lurte på hvorfor alle snakket om at det var viktig med dekkglass på kampfiskakvarium. Det virket jo som om fisken både ble vakrere i vanndampen og mer aktiv med såpass mye nytt å utforske. For ikke å snakke om hvor morsomt jeg syntes det var
hihi... Du må være akvaholiker..
Inaktiv bruker
et av mine marerit er det ulver å med i jeg husker fra det mareritet at jeg måte flykte fra onde ulver og hor jeg dro så fulgte ulvene etter meg og det var skumelt og sluten av mareritet er at en av ulvene biter meg i armen og så hvokner jeg og et aent marerit jeg har hat er et det er en diger isbit uner verandaen hjemme der jeg bor og det med isbiten er at den smelter og den er diger den er så stor at vis den smeltet helt så deket den hele jora mde vann og i den onde marerite sluter med at jeg hoper ut for en klipe og dør og så våkner jeg og et marerit til er at jora går til bake i tid helt til dinosøurenes tid og meneskene lever enda og at vi nå gjem ås inni det tryge huset vort men vi er ute på små turer alikavel og dete marerite sluter med en skumel metijorsorm som angriper jora skumelt ikke sant =

ikke helt akvariummarerit =
I natt drømte jeg at min bestemor var i live, og at jeg var i familiebesøk hos henne.
I virkeligheten, mens hun levde, så hadde jeg alltid dyrene mine med meg til henne når jeg var der i feriene. Det var ikke fisker jeg hadde med, men kaniner og hund.

I drømmen hadde jeg fisker med meg i plastkar.
Mesteparten av fiskene var yngel som jeg ikke hadde våget å reise fra, og karene var plassert rundt omkring i stua og på kjøkkenet.

I drømmen så hadde bestemor en svær, flott fisk flyvende rundt i stua. Den lignet på en blanding av kampfisk og gurami, og var ca 20 cm lang, med slørlignende, fargerike finner.

Jeg lurte fælt på hvor den kom fra. -Jo, den hadde bestefar fisket, og han tok den levende med hjem. Så hadde den bare begynt å fly rundt, og de hadde latt den leve. Den fløy rundt og spiste fluer, av alle ting. Og når bestemor vannet blomster, så vannet hun fisken litt også. På den måten tørket den aldri ut, mente hun.

Jeg satt og så på fisken som fløy mellom blomster og kaktuser, og var litt i tvil på om fisken hadde det helt fint.. Finnene var nemlig knusk tørre. Jeg sa til bestemor at hun burde ha den i et akvarium, men hun påsto hardnakket at det var da overhodet ikke nødvendig. "Den fulgte jo etter bestefar hjem, helt frivillig!"
- Ja, men kan vi ikke prøve, da, spurte jeg. Jeg fikk fanget inn den flyvende fisken, og puttet den i en balje.

Så fortsatte familiebesøket med et måltid, og etter måltidet skulle vi sjekke hvordan fisken hadde det. Da var vannet blitt melkehvitt, og fisken lå og fløt i vannet. Finnene hadde gått helt i oppløsning.
Inaktiv bruker
jeg hadde innbrudd i natt, 150 parrot blood fish brøyt seg inn døra til hybelen jeg bor på:O
det var litt av en drøm, snåle jævler som svømmer mot deg, eller, forsåvidt flyr mot deg, jeg blei helt ør i huet når jeg våkna jeg:P

en annen gang slo jeg av en prat med gibbicepsen, han klagde sånn på et eller annet, han var i hvertfall missfornøyd..

husker pappa fortalte at jeg ropte i søvnet, så kom han inn på hybelen min, der ligger jeg å roper: geophagus altifrons, mossambicus tilapia, maylandia zebra, hygrophila corymbosa, osv osv:P han fortalte at det trolig var en handleliste, å at jeg måtte rope, fordi det var dårlig dekning i tlfen..:S
mye rare drømmer man har om akvarier ass:S
vegar haugerud
mye rare drømmer man har om akvarier ass:S


Ja, ikke sant
Hadde en drøm i natt jeg også:
Samboer og jeg hadde leid oss en koselig leilighet i en gammel by i Spania,
og vi tok oss en tur på markedet og kjøpte akevitt (!) og spansk ost. Hun som stod bak disken kunne litt norsk, og jeg tenkte hun kunne fortelle oss om spennende plasser, akvariebutikker m.m. Gledet meg stort til dagene fremover.
Så gikk vi opp i leiligheten og skulle ordne oss der. Jeg gikk bare og koste meg og tenkte at livet er herlig
MEN: Hvor er fiskene mine??? :-O Nei og nei! Jeg hadde glemt dem hjemme!!
Jeg hadde puttet dem i plastposer til turen, men glemt dem hjemme på kjøkkenbenken!!
Noe måtte det være... Hele ferien ødelagt, og det kom ikke til å bli trivelig å komme hjem heller.
Ble såå fortvilet, men kunne ikke ordne opp i det.
Godt å vokne noen ganger.
Morsom tråd

Siden en link til denne dukket opp i en annen tråd kan jeg jo fortelle om min første akvariedrøm.

Jeg hadde nettopp fått min 350l og fylt vann i dette. I samme periode så hadde jeg lest endel om folk som hadde opplevd at akvariet lakk. Dere kan jo tenke dere hva jeg drømte om

Den startet med at jeg sov og følte at noe var galt. Når jeg sto opp ble jeg våt på bena så jeg skrudde på lyset i soverommet og så ned på gulvet. Der var det ca en 10 cm med vann og fiskene plasket rundt (Jeg hadde på det tidspunktet ikke anskaffet noen fisk). Jeg sto lenge å lurte på hva jeg skulle gjøre, etterhvert så jeg bort på samboeren min som lå og sov. Tenkte da at siden hun ikke så til å bry seg så var det vel ikke så farlig. Fiskene hadde jo tross alt 10 cm med vann Skrudde da av lyset og gikk og la meg igjen for å sove.

Det hører med til historien at samboeren min dagen etter spurte hvorfor jeg hadde stått opp midt på natten, skrudd på lyset og så ned på gulvet før jeg gikk og la meg igjen ...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap