PLUSSmedlemskap (side 4)

Judosola
Jeg er enig i de aller fleste argumentene her inne, både for og imot, og kunne godt tenkt meg å støtte driften, med eller uten ekstrafunksjoner. Men en ting tenker jeg mer på enn andre; noen nevnte det med de yngre brukerne her. Jeg ser for meg situasjoner der barna begynner å mase på mor og/eller far for å få penger til å betale for PLUSSmedlemsskap, barn er ofte ute etter status og da er det svært fristende med ei stjerne e.l. ved avataren som blant mange av de yngste kan oppfattes som "haha, jeg er bedre enn deg" - eller at man kan se på seg selv som mindreverdig siden man ikke har den stjerna.


Foreldre bør da greie selv å bestemme hva ungen får eller ikke. De har jo lyst på alt de ser uansett. Jeg hadde ihvertfall lyst på hundrevis av ting jeg aldri fikk. Det er noe av barneoppdragelsen å ikke få ting, så jeg synes ikke det der er noe argument. For å si det sånn tviler jeg på noen blir mobba fordi de ikke får pluss medlemskap :P

"Æddabædda du er ikke pluss medlem på AF" liksom, neppe, heheh.
Jeg ofrer gledelig en helgefyll for akvaforum! (økonomisk sett)

Count me inn!!!
Knut
Bittelitt avsporing men.... Synes ordet "klasseskille" blir missbrukt til tusen her nå. Noen av dere som har opplevd og sett hvordan klasseskille er? Det får man neppe praktisert på ett forum.


Det er klasseskille om det dukker opp en jævla stjerne i nicket ditt når man har råd til å betale. Om det blir aktuelt, betaler i alle fall ikke jeg (evt. skal stjerna bort fra nicket mitt) - jeg skal ikke bidra til å smøre det inn i trynene på folk at jeg har råd til å betale plussmedlemskap.

Foto.no la til en ekstra funksjon som var knusende lik den de allerede hadde; bildekritikk i tillegg til bildegalleriet (som før var -kritikken). På kritikken kan nå kun betalende medlemmer legge inn bilder, og de kan til og med krysse av for å nekte ikke-betalende medlemmer å gi kritikk på bildene de legger inn. Klasseskille.

Man kan gjerne snakke om peronlige prioriteringer, men noen har rett og slett ikke råd til å betale 300 kroner.

Jeg syns fortsatt differensiert betaling er en god idé.
Men trenger vi nye funksjoner? Er ikke en bedre server nok i massevis?

Og biXen, du aner ikke hvor ondskapsfulle barn kan være.
Kesol
[QUOTE=Knut]Bittelitt avsporing men.... Synes ordet "klasseskille" blir missbrukt til tusen her nå. Noen av dere som har opplevd og sett hvordan klasseskille er? Det får man neppe praktisert på ett forum.


Det er klasseskille om det dukker opp en jævla stjerne i nicket ditt når man har råd til å betale. Om det blir aktuelt, betaler i alle fall ikke jeg (evt. skal stjerna bort fra nicket mitt) - jeg skal ikke bidra til å smøre det inn i trynene på folk at jeg har råd til å betale plussmedlemskap.

Hvis du drar en stjerne ved siden av folks nick opp i nesa er du rimelig hårsår!
Dette er tross alt valgfritt, og det er nok mange med god råd her som velger å la være å melde seg inn. Så hvis akurat du har trang økonomi så er du den eneste i verden som plager deg selv med manko av en eventuell stjerne i dette temaet, for ingen andre i dette univers kommer til å plage akurat deg grunnet manko av stjerne!!!

Er medlem på flere forum av ymse slag der donorer får en stjerne ved siden av nicket sitt, med det spiller da vel ingen rolle for meg. Livet mitt går ikke i grus av den grunn, nettopp fordi det er VALGFRITT.

Om du føler at du ikke har råd, ok, helt greit, who cares utenom deg selv!?
Det er ikke sånn at du får bretta ut navnet ditt på førstesia i VG om hvor fattig og dårlig person du er!?!

Ærlig talt, denne diskusjonen tar jo helt overhand!
akvafil
[QUOTE=Kesol][QUOTE=Knut]Bittelitt avsporing men.... Synes ordet "klasseskille" blir missbrukt til tusen her nå. Noen av dere som har opplevd og sett hvordan klasseskille er? Det får man neppe praktisert på ett forum.


Det er klasseskille om det dukker opp en jævla stjerne i nicket ditt når man har råd til å betale. Om det blir aktuelt, betaler i alle fall ikke jeg (evt. skal stjerna bort fra nicket mitt) - jeg skal ikke bidra til å smøre det inn i trynene på folk at jeg har råd til å betale plussmedlemskap.

Hvis du drar en stjerne ved siden av folks nick opp i nesa er du rimelig hårsår!
Dette er tross alt valgfritt, og det er nok mange med god råd her som velger å la være å melde seg inn. Så hvis akurat du har trang økonomi så er du den eneste i verden som plager deg selv med manko av en eventuell stjerne i dette temaet.

Er medlem på flere forum av ymse slag der donorer får en stjerne ved siden av nicket sitt, med det spiller da vel ingen rolle for meg. Livet mitt går ikke i grus av den grunn, nettopp fordi det er VALGFRITT.

Så om man så vidt har råd til internettregninga, kan man kanskje heller velge bort mat? Eller strøm? Eller hva? Alt i valgfrihetens navn?
For folk med trang økonomi er det slettes ikke valgfritt.
Og jeg ser slettes ikke poenget i en slik stjerne, hva er det egentlig?

Dette sporer veldig av her, skjerpings folkens.
Det er helt i orden kesol, hvis ikke dette tilbudet passer inn i din økonomi, så lar du være.
Det er ikke værre en det.
Holger er avhengig av midler får å drive forumet effektivt, han er ikke ute etter å henge ut de personene her som ikke føler for flere regninger.

Derfor liker jeg DONASJON bedre en medlemskap. Får om du gir 1 krone eller 1000, så er status det samme = donor!
Syntes det er bra at man kan betale for 3-6-12 mnder. Da kan man velge selv og betale utifra hva man har råd til og hvor lenge man vil ha det.

Ang. klassekille så tror jeg vi burde bremse litt. Det er ikke bare penger det står på. Vi prioriterer forskjellige alle sammen. Jeg personlig ser ikke på de som har (f.eks) akvarierom som bedre enn meg selv om jeg ikke har det. Og det er akkurat det samme med detta PLUSSmedlemskapet. Noen har råd, andre ikke. Desutten tror jeg ikke at det blir lagt ut lister som "show and tell" på de som har det.

Mvh LInka
Har lest veldig mye her på Akvaforum siden begynnelsen av 2006 selv om jeg ikke har vært så veldig aktiv. Inntrykket jeg sitter igjen ved, er at moderatorene gjør en kjempejobb med å holde Akvaforum på et seriøst og skikkelig nivå. De legger ned enormt med arbeid her.

For min sin del støtter jeg ideen om et plussmedlemskap siden det er frivillig. Jeg synes ærlig talt at dette er en nettside som fortjener den støtte medlemmene kan og vil gi. Skjønner at noen kan reagere hvis det skriker ut "plussmedlem". Men det går da an å gjøre det på en mer diskre måte. Kanskje en liten stjerne plassert på din side eller noe. Ikke noe prangende eller stort.
Kan sikkert holde den eventuelle stjerna(eller hvilket tegn/tekst/symbol som helst) utenom selve trådene. Det ville jeg faktisk likt selv om jeg hadde vært plussmedlem.

Tror ikke det vil bli så fanatisk mye snakk om de eventuelle nye funksjonene på forumet. De aller fleste her er vel mest interessert i fiskene og akvariene sine uansett. Hvis en likevel er så "uheldig" å treffe på tråder om de nye funksjonene/godene er det bare å klikke seg vekk fra de. Dette er et valg en selv tar.

Synes også det kan være en fornuftig aldersgrense på innbetalingen. Rent prinsippielt har ikke barn noe med å betale noe som helst over nett. Dette er forbeholdt de voksne.

Håper vi herved kan få diskusjonen inn på rett spor igjen, ellers må jeg bli streng her.

Da er det vel på tide å mane til litt sakelighet. Det er ikke behov for å kommentere andres syn på denne saken. Det holder å komme med ditt eget syn. Argumenter for og i mot så vil alle argumentene bli samlet opp og vi foretar en evaluering på bakrommet.

Det er for akvaforum et problem at vi ikke klarer å dra inn nok annonsekroner til å trille forumet rundt på et skikkelig vis. Det er lett for oss moderatorer da vi kan trekke oss tilbake når begeret er fult. Holger har et annet ansvar og det må man ha i tankene når man argumenterer.

Mitt ståsted er:

- Så lenge Akvaforum består betalingsfritt med den funksjonalitet som er i dag samt med en rimelig utvikling i fremtiden er jeg ikke imot et plussmedlemskap.
- Skal man innføre et plussmedlemskap må det nødvendigvis foreligge "gullrøtter" slik at det er noe poeng å betale medlemsskapet. Poenget er å dra inn noen kroner slik at en rimelig utvikling av forumet kan foretas.

Kom med argumenter slik at vi kan foreta en best mulig beslutting, det å veie argumentene skal vi klare selv.
Plussmedlem
Mulle Mekk
.. men om du setter prisen til 99kr, er terskelen for å bli medlem så liten at det nesten ikke er vits å la vær..da er du kanskje oppe i 3500 medlemmer som betaler og du får allikevel mere penger.. Kvantumssalg hehe, men veit at du da kunne ha tatt inn over 1,3 mill på 299.-


Mulle Mekk har et poeng her. Kr 99,99 kan være en magisk grense - mer til overs! (ref Europris sin idiotiske reklame...) Men jeg tror allikevel 3500 betalende medlemmer er et ganske optimistisk tall. Og for å komme opp i 1,3 mill så må AF få drøye 4300 betalende medlemmer a kr 299,-. Det har jeg lite tro på... Det er vel nå noe under 5000 medlemmer på AF.
Pris vil bestandig være et viktig punkt for mange før man melder seg inn i noe. Enten det er en klubb, "forum" eller et politisk parti. Noen politiske org. skryter av medlemstallet sitt som ligger både noe under og noe over AF's 5000 medlemmer. Og de tar kun noen tiere i medlemsavgift... Uten sammenligning forøvrig
Men husk å bruke stemmeretten den 10. september!
MC Darup
Håper vi herved kan få diskusjonen inn på rett spor igjen, ellers må jeg bli streng her.


Beklager kjære MC Darup

Ok, min mening er som følger:

Positiv for plussmedlemskap!

(har fri i morgen og blei litt ivrig etter inntak av to halve..)


Oki.
Jeg er positiv til plussmedlemskap


Mvh Linka
Jeg likte donering - 1,- eller 1000,-. Vil heller dele de pengene jeg evt. betaler inn med andre (siden jeg ikke heelt ser de store behovene for nye funksjoner).
Jeg betaler gjerne til og støtte akvaforum.
Er faktisk enig meg Judosola her: Alersgrense 18år for å være plussmedlem!
Ellers betalingsoppdelingen til Holgeir er jo helt grei den! I løpet av uka ser jeg mange såkalte gratis nettsider som plutselig koster noe så snart det blir interesant! Slik har akvaforum aldri vært og kjenner jeg Holger rett, blir det aldri slik heller!!

Skal ikke si noe fra eller til no. Men kanskje blir jeg plussmedlem. Jeg får se hva som tilbys!

Enkelte Akvarieklubber har jo avtale med butikker som gir betalende medlemer rabatt på fisk og utstyr! Men dette må man jo betale for å få! Ennå ingen som skriker i harnisk over dette! eller?

Uansett om man kaller det plussmedlemskap eller donor blir funksjonen den samme. Jeg støtter jo redningsselskapet, og for det får jeg en pinn! Men tror alle får den samme hjelpa fra selskapet, pinn eller ikke pinn!
Så gi meg en digital pinn som jeg kan stikke fast på skjermen min. Betaler jeg!

Hva klasseskillet angår, er det mange som er på villspor her! Ta dere sammen!
Sett dere ned en stille lørdagskveld med en god flaske vin og snop. Og les "avgrunnens folk"! Denne boka forteller om klasseskillet! Et klasseskille har ingenting med hvor mye jeg og du kan bruke på media i måneden! Eller hvilken bil man kjører! Det er i det øyeblikket man er født inn i en klasse, at skillet oppstår. At man ikke kan få den ene eller andre jobben pga navn,rase og herkomst! At giftemål blir umulige. Osv.... Klasseskillet er avskaffet i Norge! Men man kan si at det er forskjeller på hver enkelts bemiddling! Men det er ikke et klasseskille! Kjell Inge Røkke fikk den tyske forbundskansleren på besøk, bare ett par måneder etter at han var norges fattigste mann! Med nesten to milliarder i gjeld! Jørgen hattemaker og kong salomon i en og samme person! Hvilken klasse hører han hjemme i da?

O'store moderatorer!
Bøyer meg herved ydmykt i støvet og beklager at jeg her har hengt meg opp i klasseskillet!
Kesol
Jeg tar ikke noen som kaller meg "Lille venn" seriøst, pusesnusk.


Du Kesol, jekk deg ned littegrann. Mayemor er en godt voksen kvinne i en alder der hun er blitt bestemor... Hun mente det garantert ikke slik du vil ha det til, og jeg tror du bør lytte litt til folk som er tre ganger din alder uten å svare nebbete at "jeg tar deg ikke seriøst".
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap