Eplesnegle-egg, ENDELIG :o) (side 4)

Den første klasen min holder på å klekke enda.... Syns det tar litt lang tid, men det er vel litt av en jobb å krabbe ut av den store "baby maisen" :o)
Legger ved ett bilde av klekkingen så langt.

Det andre er av en baby ved siden av en stor, helledussen, de er jo så små :o)
Siste bildet er babyer på squash, håper de får i seg litt :o)
Hvordan er fargene blitt på deres bebiser? Jeg har blandet alle mine snegler (hvit, gul, blå, rosa og lilla) og tror jeg har fått alle fargekombinasjonene. Men ingen av de har fått mørk kropp og det som er så fint Men har fått noen nydelige duse rosa uten striper
Ikke lett å se hvilken farge det er på kroppen på mine enda, de er jo så små :o)
Jeg har ett kar med hvite og ett kar med blå, så jeg blir veldig overrasket hvis ikke yngelen får samme farge.....

Hvor gamle er dine bebiser nå Malagi?
Lene E
Ikke lett å se hvilken farge det er på kroppen på mine enda, de er jo så små :o) Jeg har ett kar med hvite og ett kar med blå, så jeg blir veldig overrasket hvis ikke yngelen får samme farge..... Hvor gamle er dine bebiser nå Malagi?

De som klekket først, er ganske nøyaktig en mnd gamle nå. Er vel 10-20 stk som har overlevd. I det karet hvor det var flest, ca 100 med litt frafall underveis, så døde alle plutselig denne uka. Aner ikke hvorfor, ikke nitrit der og plenty med alger.

Derfor flyttet jeg den klasen som begynte å klekke i går over i det karet hvor de har vokst best. Håper det går bedre denne runden... Tror forresten denne klasen enten er bare lilla eller rosa, de ser iallefall mørke ut.

Forresten, den klasen som ikke har klekt ser likedan ut som din. Og slik har den sett ut hele tiden..
Malagi
Forresten, den klasen som ikke har klekt ser likedan ut som din. Og slik har den sett ut hele tiden..

Hmm, kanskje de er døde
Jeg har lurt litt på det i det siste..... Det er den første klasen jeg fikk fra de hvite eplisene....

Sauen666, hvordan skal du klare å få solgt alle sneglene hvis det er bare gule?
Lene E
[QUOTE=Malagi]Forresten, den klasen som ikke har klekt ser likedan ut som din. Og slik har den sett ut hele tiden..

Hmm, kanskje de er døde
Jeg har lurt litt på det i det siste..... Det er den første klasen jeg fikk fra de hvite eplisene....

Delte av en liten bit i enden for å se, jeg...kunne ikke se sneglerr inni der, bare en geleaktig masse, de kan jo være ubefruktede? :S
mine var slike i ca to dager så såg jeg snegleunger inni, så kom de ut:P kanskje de er døde ja=/
Siden vi var inne på farger lenger opp i tråden, så måtte jeg bare fortelle at det har blitt nydelig farger ut av miksingen min. Spesielt de rosa sneglene er kjempefine! De har ikke striper og nærmest perlemoraktig lys rosa... Så også en lilla snegle som jeg tror har fått lys kropp, men mørke følehorn Men den er veldig liten enda, så jeg får se litt bedre etterhvert.
oi, høres veldig fine ut! savner bilder, hvis du får det til:P
Prøvde, men de ble bare uskarpe
Skal gjøre flere forsøk senere...
Sukk, klarer ikke å få til noe bilde som er i nærheten av å gjengi fargen
Spørs om jeg skal fiske den ut en tur ved neste vannskifte..
Hehe, jeg har en negllakk i lys rosa med perlemor i akkurat samme fargen, men det hjelper jo ikke for dere Men det blir kanskje litt lettere å tenke seg til fargen, iallefall for dere jentene!
mhm, ser det for meg heldig du!
Hvor gamle har babyene dine blitt nå sauen666?
Tror jeg tok litt i når jeg trodde de skulle bli en cm i løpet av 1 mnd *rødmer*.
Kun to av mine kolber som har klekket til nå, ser ut som de jeg har latt bli hengende har tørket inn
Men, men det har blitt veeeeldig mange små, så jeg er vel ikke kjempe lei meg :o)
Synd at det er bare de blå som har klekt da......
mine er bare litt over en uke gamle, men de første jeg fikk døde (ca 400 stk:O ) pga jeg tok de i et stort kar som viste seg å være sykdom i. men nå har jeg hvertfall tusen små krypende i sneglekaret mitt er gøy å hive en algetabelett oppi, da kommer alle å skal ha *tihi* håper de vokser fort, siden de har allerede spist opp alle algene i karet, og det var mye skal jeg si deg:P Tror snegelene mine har sluttet å legge egg hvertfall for en periode, en stund siden sist de la egg nå=/ kanskje like greit siden jeg har så mange nå:P Hvordan går det med dine Lene E, er det fart i de? de må være kjempesøte da når de er små og blå:P

Oi, nå klekker det i to klaser til her:P
Synd jeg ikke får lagt ut bilder...
Sauen, du er heldig så har fått så mange! *misunnelig*
Mitt første "parti" døde jo også mesteparten av. Siste kullet tror jeg er bare lilla, men fra de første to har jeg fått hvit, blå og lys rosa. Håper mange vokser opp, dyrebutikken har kjempelyst til å overta noen, siden de ikke får tak i annet enn gule selv..

Og Lene, kan ikke si at min vokser kjempefort heller :P De største er vel rundt en cm...men tror de er borti et par mnd nå.
heldig du og da klekte en inatt og nå klekker en liten til, så har jeg bare to klaser igjen etter det. tror ikke jeg skal satse på mer snegler for nå iallefall, begynner å bli trangt for de selv om de bare er noen få m.m enda:P
Endelig hadde noen av de hvite også lyst til å se verden :o)
Klekkingen av den ene hvite klasen er i gang, hmm, de ser mistenkelig gule ut..... Er det normalt? Har kun hatt hvite snegler i ett å samme kar, ser de hvite sneglene gule ut ved klekking?
De blå har blitt veldig mange nå, kun en klase igjen som snart skal klekke, ser i allefall sånn ut :o)
Vet ikke hvor mange det er til sammen nå, men maaange er det.

Har du over tusen nyfødte snegler i 70 liter`n sauen666?
Ser for meg ett veldig virrvarr når de skal vokse seg store, må jo bli fryktelig trangt...?
Syns det er trangt her jeg, har fordelt mine små over tre kar.
Skal få fylt 85 liter`n med malawi vann, skal ha yngel oppi der. Tenkte at noen av sneglene kunne få vokse seg store å fete i det karet :o)
Malawivann er jo fint for snegler, men store malawi er fy,fy. Mine snegler skal ikke bli malawifôr :o)
Først slet vi for å få sneglene til å legge egg, men nå ser det ut som det blir for mange. Hittil har jeg fått kun lilla selv med en gul sneglemann, men antagelig satte den i gang et skred av egglegging. Det måtte visst en herremann til.

Har fordelt en god del 1/2 - 1 cm store lilla over flere kar. Har 3-4 eggeklaser til og håper på gule denne gang.

Hvis jeg er like "eggegal" på vårparten, får jeg kanskje noen hvite og blå barn av deg, Lene E?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap