Marris`s Vannvidd (side 4)

Men guri så mye fint å se på! Er verdt svømmehud på henda de gullklumpene hehe.

Gratulerer!

Dyrehagen
+ konstant tom lommebok! ;-)

*ler* ja Dyrehagen..jeg turte ikke nevne det..

Ja Elin..verdt svømmehud både fingre å tær.. *ler*
Fikk fiska ut et adolfoi egg i morges...og nå legger sterbaiene egg igjen.
Må være noe i vannet deres hehehe
Mine nydelige C. Adolfoi hadde laget en liten overraskelse til meg i løpet av natta. 17 store, flotte egg var lagt rundt i karet. Egga er lagt i en boks med luftestein og surt vann..så får vi se om jeg får til dette da. Ellers så vokser aneaus og sterbai yngelen godt. De ser ut som cory nå..små nydelige viltre krabater. Må snart få dem over i noe annet..de vokser snart ut av boksen.
Hvordan går det med dei 10 ? :-)
Nå lurer du nå ...

Ancistrussene jeg kjøpte hos deg igår kjempekoser seg og er flotte og aktive..
Oj.ikke så flink til å svare nei *ler*
Takk for tilbakemeling AtHome..koselig å høre.

Jeg har vært så opptatt..har hatt masse koselige folk på besøk som har kjøpt fisk hos meg.. Takk til dere som var innom *S*

Ellers har jeg noen C. Adolfoi yngel i en boks..og masse egg..
Så jeg springer mellom boks og boks og artemiaklekker og artemiaklekker og akvarie osv osv...rister forvirra på huet *ler* men gjett om jeg har det gøy....

Ha en flott helg folkens..ikke glem å nyte akvariet..sett deg godt til rette forann karet..og sitt musestille..kanskje kommer det fram en fisk du skjelden ser..
ojsann ja..har vært opptatt ser jeg *ler* har fått meg en liten reol endelig, 2*85 liter, så nå har jeg 8 kar..holder på å kjøre inn pumpa til øverste karet i reolen. Det skal bli hjem for mine 8 C. Metae, som nå bor i 250 liters selvskaps kar.

Ellers er det C. Adolfoi som står i huet mitt for tiden. Jeg har hatt litt problemer med å få yngelen til å overleve, men nå tror jeg det har løsna. Har ca. 40-50 yngel nå..de minste er vel 6 dager gamle, og alle spiser nyklekka artemia. Har ikke mista noen siden klekking. Er veldig nøye med å skrubbe alt som har med yngelen å gjøre i glovarmt vann. Fant også ut at yngelen spiser bedre når jeg har ei lita lommelykt mot karet. Kanskje det får artemiaen til å bevege seg mer? Vet ikke helt, men de spiser i hvertfall bedre.
Så gøyalt at det ser ut til å gå bra da

Jeg håper jeg står på liste over potensielle fostermødre hehe. Har bare en igjen av de to adolfoiene fra den "sendinga" den andre døde da den hadde fått en skade på hode som det gikk sopp i uheldigvis. Den andre er nå i lek alene *ler* Den har jo fire artsvenner men de er dobbelt så små og derfor ikke med på leken. Så den suser solo opp og ned ruta!
Heisann Elin.. Du står først i køen med Adolfoi ynglene.. Hadde tenkt å tilby deg uansett. Så sant de vokser opp da, men de ser flotte ut.
Hurra så flott da Adolfoi er nydelige coryer..
Og hvordan står det til hos deg nå?
Heisann elin
Joda, det går greit.. har mista noen adolfoi yngel. Men har rundt 30 stk igjen enda...og de er ca 2 uker gamle nå. Håper jeg får beholde resten. Går igjenom rutiner for å se om noe kan bedres.
Også har jeg en nydelig stor, kamuflasje mønstret tass i karet sammen med foreldrene.. Den har fått navnet Tassen *ler* og fant faktisk en minitass i går igjen.

Ellers har jeg flytta C. Metae over i artskar.. ser ut som de liker det. C.Agassizii jeg har gitt bort til min mor..var ikke min type cory. Så nå er jeg på jakt etter neste cory art.. merkelig med den corysyka..får en art i hus..så lengter man etter den neste *ler*
Corydoras aeneusene
Her har du noen bilder av aeneusene som jeg hentet hos deg 04.03.2008. Alle er i fin form og ser ut til å trives flott.. Alltid gøy å hente fisk ifra deg da de er så fine og friske..
Heisann AtHome.
Så godt at de trives. Og tusen takk for rosen,og koselig akvarieprat det setter jeg pris på.
Full rulle *ler* hoppa på toget til Stavanger på tirsdag. Kjøpte meg et par nydelige cory arter. 5 Weitzmani og 10 Axelrodi Tusen takk til oppdretter som møtte meg på togstasjonen.

Putta de nye coryene oppi kara til de gamle siden det ikke var fullt. Adolfoi med Weitzmani, og Metae med Axelrodi. Og det ser det ut som de trives med. Både Metae og Adolfoi la egg første natta. Sikkert litt hjulpet av noen dråper vitaminer også da. Men livlig ble det i hvertfall.. og for et nydelig syn. Så nå har jeg fem nydelige coryarter.. fasinerende fisker.
Hvordan står det til med de nye corydorasene? Tenker du nyter synet
Hei Elin.
Ja du kan tro jeg nyter synet *ler* Det er noen fantastisk vakre skapninger jeg fikk kjøpt. Vet ikke hvilket kar jeg skal sitte å beundre jeg nå.. er veldig fornøyd. Må jo tillstå at jeg var innom en dyrebutikk her om dagen.. Jeg må ikke innom dyrebutikker..sukk. Dyrt det skjønner du. Kom hjem med 10 unge congotetra.. kjempeflotte fisk.
Marris
Må jo tillstå at jeg var innom en dyrebutikk her om dagen.. Jeg må ikke innom dyrebutikker..sukk. Dyrt det skjønner du. Kom hjem med 10 unge congotetra.. kjempeflotte fisk.

Hehe, velkjent følelse. Det blir stort sett dyrt å gå innom en dyrebutikk, men man klarer ikke helt å la være likevel Gøy å lese gjennom tråden din.
Gratulerer med nye De er flotte fisker og jeg kjenner godt til den ikke gå innom dyrebutikker filosofien. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap