hvor mange kar har du i drift? (side 4)

Nå er det noen akvarium sett runt i huset mitt.

Har jo masse av plass ingen men en mann som trives ikke helt med allt mitt vannsøl.....

Dem som jeg har nå er
1x20l. med Halvmoon yngel
1x20. Med halvmoon yngel
1x20l. Reker
1x25l. med En voksen Halvmon kampfisk.
1x60l. Med Tetra SEA og En Kampfisk.
1x60l. regnbueciklider og noen små fisker til.
1x140 liter som har litt divrese akkurat nå men skal bli til Regnbuefisk akvarium snart.
1x20x20x20x20x20 liter's leilighetkomplex. der bor 5 Kampfisker av typene Dobbel tail Crowntail og Halvmoon..

Men så skal det komme en 520 liter's men det blir ikke før neste år når jeg har funnet det akvariumet som jeg har lyst på og passer inn i stue mi....
De spiller jo også litt rolle......
Tja, etter en liten opptelling har jeg funnet ut at tallet er 16.

Er egentlig på vei til å få ned antallet, i og med at jeg har full jobb, to barn og et helt liv utenom akvaristikken også, men det er ikke så lett som man skulle tro....
Igår hadde jeg 15 kar. Så var jeg innom en dyrebutikk og fikk plutselig øye på noen flotte killis. Dermed ble det 16 :-S
Dyrehagen
For øyeblikket 23, med smått og stort. Skal bare opp til 25, og så skal jeg stoppe... ;-)

Når vi har stoppa, og evt. trappa ned (jeg er i gang med midlertidig nedtrapping pg.a oppussing), så kan vi melde oss inn i AA (Anonyme akvarister).
Økonomi
Hvordan har dere penger til alt dette? :P

Misunner dere som ikke akkurat har fylt 18 og bor hjemme hos mamma og kan
kjøpe så mange kar dere vil ;D
FishBr33d3r
Hvordan har dere penger til alt dette? :P

Eh, penger? Vel, svaret er vel at jeg er fullstendig blakk stort sett hele tiden.
trappet ned til et akvarie her gitt.. 22l søramerika + et lite 19liter eller hva det er sånn itilfelle yngel da:p
Vi er vel ikke akkurat styrtrike, noen av oss - iallefall ikke jeg
Poenget er vel prioriteringer....
Vi har iallefall prioritert å bo i en billig leilighet i et lavstatusområde i byen, vi har ikke bil, går ikke på byen eller er opptatt av mote og merkevarer.
Feriepengene iår gikk til nyanskaffelser på mallefronten istedenfor ferie etc etc. Mine foreldre hadde vel helst sett at jeg prioriterte annerledes, men jeg er heldigvis voksen nok til å kunne bestemme slike ting selv
FishBr33d3r
Hvordan har dere penger til alt dette? :P Misunner dere som ikke akkurat har fylt 18 og bor hjemme hos mamma og kan kjøpe så mange kar dere vil ;D

Jeg kan love deg at ting blir ikke billigere av at man flytter hjemmefra og får husleie, strømregninger og eget husholdningsbudsjett å forholde seg til... Men når man har flytta fra mamma, så kan mamma bare tyte så mye hun vil om hva vi bruker penger på, og hvor mye feil vi gjør, osv.. Man slipper å høre på det, for man bor for seg selv, og kan stenge tyt og mas ute, hvis man vil... ;D
Malldrian
etc. Mine foreldre hadde vel helst sett at jeg prioriterte annerledes, men jeg er heldigvis voksen nok til å kunne bestemme slike ting selv ;-)

Hvem har ikke slike foreldre... Det lyder veldig velkjent.
Dyrehagen
Hvem har ikke slike foreldre... ;-) Det lyder veldig velkjent.
Hehe, har funnet ut at disse forskjellige interessene kan utnyttes til min fordel også Hvis min tildels skravlete mor ringer på et tidspunkt jeg ikke orker å være blid og sosial, kan jeg bare begynne å prate om fiskene mine. Da blir det fort slutt på enhver samtale og jeg får atter fred og ro igjen
(Vanligvis syns jeg det er utrolig hyggelig når hun ringer, og vi kan fort prate en halvtime uten å merke at tiden går, men noen ganger passer det dårligere enn andre..)
DET var en god idé, Malldrian Hos meg ville det kanskje ikke gjort den helt store forskjellen. Jeg skravler nemlig fisk hele tida, selv om foreldrene mine er null og niks interessert. Egentlig, jeg skravler hele tida...punktum! ;-D
Men jeg må innrømme at pappa spisset ører da han hørte at jeg hadde sats stående og boble i stua! Jeg innleda med å si: "Dette er setningen du aldri trodde du skulle høre fra meg..." Men det jeg ikke begriper, er hvorfor jeg aldri slutter å forsøke å få foreldrene til å forstå at akvarier er interessant og lærerikt.
Dyrehagen
Men det [I]jeg[/I] ikke begriper, er hvorfor jeg aldri slutter å forsøke å få foreldrene til å forstå at akvarier er interessant og lærerikt.
Du sier noe der...

Etter å ha stanget hodet i veggen i mer enn to år, forsøker jeg faktisk fortsatt å få min far til å skjønne poenget med akvaristikk. Jeg har til og med forsøkt å få ham til å se den kulinariske gleden et akvarie kunne ha gitt ham. (Han er nemlig glad i snegler med hvitløkssmør - yikes!!)
Hehe siden sist jeg skrev i denne tråden har det skjedd litt forandringer :P

Fikk kjøpt billig et lite brukt kar på 61 liter som jeg klarte å dtykke inn i seksjonen jeg har på rommet,skjønt jeg tørr ikke å fylle karet helt da jeg ikke vet om seksjonen tåler vekta av et fullt kar. :P

Så da er jeg opp i 5 kar,men vent...en liten historie vil nå følge

Det var en gang en ung mann som ifølge venner har en tendens til å være for snill,nærmest dumsnill til tider. Og han forventet aldri å få noe igjen for dette.

En dag da det var eksamen sitter denne unge mannen i kantinen 1 time før eksamen med en venninne. Venninnen smiler og ler men blir plutselig alvorlig og trist,hun har glemt notater som hun trenger på eksamen.

Buss hjem igjen og tilbake til skolen vil ta for lang tid og taxi har hun ikke råd til,så hun sukker og sier: "Jaja,hadde sikkert ikke klart å stå på eksamen allikevel". Den unge mannen reiser seg og sier:" Kom! VI tar taxi!". Ringer taxi og begge kjører avgårde og henter notater og rekker tilbake til høyskolen og har igjen nok tid til å ta en røyk før de går inn og fullfører eksamen. Den unge mannen betalte for taxi.

Dagen etter er den ungen mannen på besøk hos venninnen,hun tar ham med til et digert skap og åpner døren. Der står et gammelt akvastabil rammekar som ved hurtig øyemål ble ca 80-100 liter. Hun ser på han og sier: "Dette er ditt så er vi skuls for taxituren,se på det som en ekstra julegave."

Det at gode gjerninger ikke lønner seg,tja det er denne ungen mannen uenig i. Og den unge mannen er selvfølgelig i full gang med å gni det inn i trynet på venner som sier han er for snill ;p

Med denne historien kan jeg konkludere med at jeg snart er oppe i 6 kar

Og det medfører at jeg faktisk må spise mine ord og gjøre alvor ut av spøken om å kaste ut den gamle tv`en som står på en kommode

Alt i alt,dette blir en GOD jul
Inaktiv bruker
Det var en fin historie.
Hvorfor har ikke jeg sånn flaks.

Jeg har 3 kar i drift og 1 som er nettopp kjøpt inn.
Hehe ja jeg likte slutten på historien ganske godt,mon tro hvorfor? :P
Inaktiv bruker
5 kar
2 tanganiyka
1 ,,amazonas,,selskaps
1 med god blanding ciklider mellom amerika
1 sykehus,,,heldigvis tomt.....
Jeg har to kar:

Et 240 l med fisk fra sør-amerika.
Et 112l med også fisk fra sør-amerika
Inaktiv bruker
jeg har bare et men det er vel ikke så vanskelig å gjette hva som topper ønskelisten............................
90L med L-144
105L med Cory's/ancistrus
112L med L-104/L-316/kirsebær reker
170L med sebra ciklide par/en gibbiceps/kardinal stim/dvergbotia/sae
Ett par små som ikke er i bruk pr i dag.

M
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap