- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Vintertreff med foredrag og stor-auksjon i Risør akvarieklubb. (side 4)
Vintertreff med foredrag og stor-auksjon i Risør akvarieklubb. (side 4)
Vi har allerede fått flotte premier fra Buddy på Harebakken, men i går fikk jeg mail på ny fra Geir Arne som er innehaver. Han spør pent om det passer at han også sponser treffet med et gavekort på kr,-300! Vi svarte ja *ler*. Dette kortet har vi planer for, og for dere som har tenkt å stille ut kar; hadde det ikke vært greit med et slikt kort?
Ellers har vi også fått inn premier til lotteriet på søndag fra handelstanden her i byen. Vi takker Risør akvarie,Embla design, Ronnys musikk, Expert og Hoffman. Stor takk også til Acanthus for å la oss handle til svært reduserte priser.
Det er flere gevinster på vei inn, så dette blir en flott auksjon.
Ellers har vi også fått inn premier til lotteriet på søndag fra handelstanden her i byen. Vi takker Risør akvarie,Embla design, Ronnys musikk, Expert og Hoffman. Stor takk også til Acanthus for å la oss handle til svært reduserte priser.
Det er flere gevinster på vei inn, så dette blir en flott auksjon.
Postet 08.01.08 kl 16:36
Endret: 08.01.08 kl 16:39
Inaktiv bruker
Ja, i dag ble det klart at jeg tar med meg 2 stk 63 liters akvastabil med pumper og varmekolber, ikke lys.
5 liter PH senker som holder til 10000 L vann...
5 liter PH senker som holder til 10000 L vann...
Postet 08.01.08 kl 17:45
Postet 08.01.08 kl 20:53
vil takke pappaen min å jeg(selv om han sikkert ikke finner veien inn her,siden han som regel bare spiller freCell eller kabal på dataen/eller en sjelden gang avbestiller ting:p:p)siden han var så snill og sponset lotteriet med 5 vinflasker......
tusen takk pappa'en min....:p....hihi,får vel ta bilde av dette å vise til han tenker jeg..:p...
tusen takk pappa'en min....:p....hihi,får vel ta bilde av dette å vise til han tenker jeg..:p...
Postet 09.01.08 kl 00:50
Postet 09.01.08 kl 14:07
Postet 09.01.08 kl 16:17
Endret: 09.01.08 kl 16:20
Inaktiv bruker
Nei dæven, dumt jeg ikke har saltvannskar nå da Arne, hehe
Jeg tar med 2 meters lysarmatur med 4x58W, noe usikkert om jeg tar med lysrøra, men det er mulig, de er i såfall brukt ca 3 mnd... armaturet mangler selve blikket rundt, men alt av lys funker fint
Jeg tar med 2 meters lysarmatur med 4x58W, noe usikkert om jeg tar med lysrøra, men det er mulig, de er i såfall brukt ca 3 mnd... armaturet mangler selve blikket rundt, men alt av lys funker fint
Postet 09.01.08 kl 17:00
Arne OlsenSaltvann. Det kommer også mykkoraller og anemoner til auksjonen på søndag. En stor takk til Risør Akvarie.
Glemte en ting her.
Vis det er noen som driver med kaldt saltvann så er det mulig at Risør Akvarie kommer med en liten hummer til auksjonen.
Har noen kaldt saltvann så gi meg beskjed på mail eller tlf 93400175
Postet 09.01.08 kl 22:47
Inaktiv bruker
bekrefter nå at det 2 meters lysarmaturet blir tatt med på auksjonen, men da UTEN lysrør, perfekt til DIY prosjekt
Postet 09.01.08 kl 22:53
Hvis det blir dårlig plass med parkeringer oppe ved Kiwanis bygget, ligger det et stort gult hus rett på nedsiden. Der er det og parkering vi kan bruke.
Veien blir som sagt merket, men skulle noen av skiltene blåse ned eller rappet av "festlige" folk, ligger Kiwanis bygget rett øst av linkmasta, rett ved. Linkmasta kan sees på veien ned til Risør og er synlig fra det meste av byen. Den er vel rundt 60-70 meter høy. Alle lokale vet hvor den er.
Når du kommer til en rundkjøring kjører du rett igjennom den. Deretter følger du veien til du kommer til en lang slette. Der vil du se linkmasta på høyre side.
Følg veien til du har denne linkmasta nesten rett på din høyre side. Der er det ett hvit stort bygg og ett gult som det står Nordskog på. Sving til høyre. Kjør mellom byggene og opp til Kiwanis bygget som ligger i enden av denne veien. Bygget ser ut som en enebolig.
Veien blir som sagt merket, men skulle noen av skiltene blåse ned eller rappet av "festlige" folk, ligger Kiwanis bygget rett øst av linkmasta, rett ved. Linkmasta kan sees på veien ned til Risør og er synlig fra det meste av byen. Den er vel rundt 60-70 meter høy. Alle lokale vet hvor den er.
Når du kommer til en rundkjøring kjører du rett igjennom den. Deretter følger du veien til du kommer til en lang slette. Der vil du se linkmasta på høyre side.
Følg veien til du har denne linkmasta nesten rett på din høyre side. Der er det ett hvit stort bygg og ett gult som det står Nordskog på. Sving til høyre. Kjør mellom byggene og opp til Kiwanis bygget som ligger i enden av denne veien. Bygget ser ut som en enebolig.
Postet 10.01.08 kl 15:38
Postet 10.01.08 kl 22:00
Endret: 10.01.08 kl 22:04
Inaktiv bruker
Ja, da går jeg og finer frem ting som skal på auksjonen og her kommer en liten lisste over hva jeg har funet frem:
1,3 L uåpnet Wardley shrimp pellets
2x1L Tetra ciklide sticks
2 stk tronic fluval 100 watts varmekolber brukt i 2 uker
1 stk akvastabil varmekolbe 50w
slammsuge og 2 algemagneter
en eheim ecco pumpe som mangler noe til lukkebøylen
en eldre eheim innv. pumpe
2 stk 63 liters akvastabil med hver sin akvastabil varmekolbe
JEBO 140 liters stuebordt akvarie komplett (minstepris 2000)
4x58W 2 meters lysarmatur, mangler blikket rundt, men funker ellers fint, perfekt til DIY lyskasse!
finner sikkert noe mer når jeg leter litt mer:P
av fisk som jeg vet at jeg tar med nå:
C.gold Lazer VF Peru
røde kurvciklider
C.sodalis.
ildhale
en ukjent malawi
en enslig C.albino.
finner sikkert mere når jeg begynner og fiske
1,3 L uåpnet Wardley shrimp pellets
2x1L Tetra ciklide sticks
2 stk tronic fluval 100 watts varmekolber brukt i 2 uker
1 stk akvastabil varmekolbe 50w
slammsuge og 2 algemagneter
en eheim ecco pumpe som mangler noe til lukkebøylen
en eldre eheim innv. pumpe
2 stk 63 liters akvastabil med hver sin akvastabil varmekolbe
JEBO 140 liters stuebordt akvarie komplett (minstepris 2000)
4x58W 2 meters lysarmatur, mangler blikket rundt, men funker ellers fint, perfekt til DIY lyskasse!
finner sikkert noe mer når jeg leter litt mer:P
av fisk som jeg vet at jeg tar med nå:
C.gold Lazer VF Peru
røde kurvciklider
C.sodalis.
ildhale
en ukjent malawi
en enslig C.albino.
finner sikkert mere når jeg begynner og fiske
Postet 11.01.08 kl 07:24
Inaktiv bruker
Ja, da var dagen her med foredrag og mye morro nå er det bare og gjøre seg kla for ett knalltreff
Postet 12.01.08 kl 06:32
Postet 13.01.08 kl 23:28
Inaktiv bruker
Ja!:d
Ja dette treffet var virkelig morro Mange hyggelige mennesker og prate med Dette håper hvertfall jeg at vi gjenntar!
Masse flotte objekter som ble solgt, og mye gikk til spottpris!! for og nevne noen av spottprisene kan jeg nevne L092 for 100 kr! helt ny utv. sacen pumpe, 200 kr! 5,5 L flakfor 100 kr! Eheim 2226 komplett, 450 kr!
Dette var noen av spottprisene jeg husker, men der var garantert flere!
Håper det komme enda fler neste år hvis det er auksjon da å
Masse flotte objekter som ble solgt, og mye gikk til spottpris!! for og nevne noen av spottprisene kan jeg nevne L092 for 100 kr! helt ny utv. sacen pumpe, 200 kr! 5,5 L flakfor 100 kr! Eheim 2226 komplett, 450 kr!
Dette var noen av spottprisene jeg husker, men der var garantert flere!
Håper det komme enda fler neste år hvis det er auksjon da å
Postet 14.01.08 kl 04:08
GryDette ble et treff jeg ikke glemmer så lett. Så utrolig mange hyggelige mennesker også så god stemning. Innslaget på TVN kommer på tv i morgen klokken 17.30, 18.30 og 23.30 Vi sees igjen!!
Tror kanskje det blir mulig å se tv innslag her?
Postet 14.01.08 kl 13:19
Elin Pedersen[QUOTE=Gry]Dette ble et treff jeg ikke glemmer så lett. Så utrolig mange hyggelige mennesker også så god stemning. Innslaget på TVN kommer på tv i morgen klokken 17.30, 18.30 og 23.30 Vi sees igjen!!
Tror kanskje det blir mulig å se tv innslag her? Her får vi følge med i kveld altså!!
Postet 14.01.08 kl 15:48
Gratulerer med vel gjennomført treff og auksjon
Hei
Var bare innom på lørdagen, men da var stemningen god med gode foredrag og mange hyggelige mennesker.
Lykke til videre med klubben i Risør!!
Var bare innom på lørdagen, men da var stemningen god med gode foredrag og mange hyggelige mennesker.
Lykke til videre med klubben i Risør!!
Postet 14.01.08 kl 19:34
Hei,
nå har eg kommet også heim til øya igjen og det var vel en lang reise fra den vestligaste kommunen til Risør, men var det verdt det? Yes, yes, yes og til alle som definere seg som ambisjonerte akvarister: "dåke har definitivt got glipp av årets høydepunkt." Foredraget "Aquascaping" kan man ikke toppe og var møtets høydepunkt for meg. Håvard har beviset at han er en akvarist som handler under mottoen: En Hobby kan bare defineres som en hobby hvis man overdriver og det var heftig! Avansert akvarieinnredning var navnet av foredragsdelen når Håvard har tatt helt av. Det skulle bedre kallet "Akvarieinnredning a la Håvard den Store". Presentasjonen og bildene hadde internasjonal toppnivå! Eg har forresten aldri sett noe slikt i Tyskland heller.
Auksjonen var en opplevelse først og fremst pga auksjonarius Thor Winter Dahl. Kompetansen om akvariefisk og -planter var overbevisende og det var ikke bare en gang at han visste betre kva art selgere har pakket inn. Eksempel var en pose med Javabregne "windeløv", som eg har egentlig planer å kjøpe for en billig peng (fordi det var en helt annen plante). Neida, Thor har tatt en blikk i posen og meinte "her har vi en godbit folkens, Bolbitis heudelotii. Ja for f.... det visste eg også men nå vet det alle. Jaja, prisen gikk høgt (for en plantepose), for høgt for meg og eg kunne begrave planene mine. Takk Thor! I 80-tallet hadde eg behov for akvariebutikkeiere med peiling kva de selger. Det var svært sjelden (i Tyskland iallfall) og det har ikke forandret seg så særlig til i dag. Thor er sikker (med noen få andere) ett unntak i bransjen.
Auksjonsobjekter var alt fra helt vanlig (palettcichlide, ancistrus, javamose etc.) til helt spesiell (b.a. C. semiaquilus, Stifodon elegans, Caridina cf. cantonensis "Blue Tiger"). Fra prisen var det en typisk auksjon. Noen ganger kunne vore selgeren fornøyd, noen ganger har kjøperen gjort en kjempehandel. Mine Top 10 i hensyn av sjokkpris i begge retninger:
10. Endler guppy, P. wingei (en god gruppe) 150 Kr
09. Echinodorus tenellus (en middels porsjon) 120 Kr
08. Stifodon elegans (et par) 160 Kr
07. Arcadia lysarmatur 60 Kr
06. akvariet AE, 112l med dobbel lysarmatur, husker ikke men var under 500 Kr
05. L333 (to ungfisk) 500 Kr (høgaste pris i hele auksjon)
04. Heteranthera zosterifolia (en god porsjon) 20 Kr
03. Ildhale (En stk størr. XL) 150 Kr
02. Riccia (en god porsjon) 100Kr i begynnelsenav auksjonen, 25 Kr til slutt.
01. C. semiaquilus (6 stk. størr. XL / en kjemempegruppe) 350 Kr
Så langt mitt kort resume. Last but not least vil eg si det viktigaste. Tusen, tusen takk Gry & Arne for innsatsen og den service som eg fikk fra dåke. Uten min "privatsjåfør", Arne ville eg aldri ha kommet fra Torp til Risør, det er sikkert. Vis sees igjen! Micha
nå har eg kommet også heim til øya igjen og det var vel en lang reise fra den vestligaste kommunen til Risør, men var det verdt det? Yes, yes, yes og til alle som definere seg som ambisjonerte akvarister: "dåke har definitivt got glipp av årets høydepunkt." Foredraget "Aquascaping" kan man ikke toppe og var møtets høydepunkt for meg. Håvard har beviset at han er en akvarist som handler under mottoen: En Hobby kan bare defineres som en hobby hvis man overdriver og det var heftig! Avansert akvarieinnredning var navnet av foredragsdelen når Håvard har tatt helt av. Det skulle bedre kallet "Akvarieinnredning a la Håvard den Store". Presentasjonen og bildene hadde internasjonal toppnivå! Eg har forresten aldri sett noe slikt i Tyskland heller.
Auksjonen var en opplevelse først og fremst pga auksjonarius Thor Winter Dahl. Kompetansen om akvariefisk og -planter var overbevisende og det var ikke bare en gang at han visste betre kva art selgere har pakket inn. Eksempel var en pose med Javabregne "windeløv", som eg har egentlig planer å kjøpe for en billig peng (fordi det var en helt annen plante). Neida, Thor har tatt en blikk i posen og meinte "her har vi en godbit folkens, Bolbitis heudelotii. Ja for f.... det visste eg også men nå vet det alle. Jaja, prisen gikk høgt (for en plantepose), for høgt for meg og eg kunne begrave planene mine. Takk Thor! I 80-tallet hadde eg behov for akvariebutikkeiere med peiling kva de selger. Det var svært sjelden (i Tyskland iallfall) og det har ikke forandret seg så særlig til i dag. Thor er sikker (med noen få andere) ett unntak i bransjen.
Auksjonsobjekter var alt fra helt vanlig (palettcichlide, ancistrus, javamose etc.) til helt spesiell (b.a. C. semiaquilus, Stifodon elegans, Caridina cf. cantonensis "Blue Tiger"). Fra prisen var det en typisk auksjon. Noen ganger kunne vore selgeren fornøyd, noen ganger har kjøperen gjort en kjempehandel. Mine Top 10 i hensyn av sjokkpris i begge retninger:
10. Endler guppy, P. wingei (en god gruppe) 150 Kr
09. Echinodorus tenellus (en middels porsjon) 120 Kr
08. Stifodon elegans (et par) 160 Kr
07. Arcadia lysarmatur 60 Kr
06. akvariet AE, 112l med dobbel lysarmatur, husker ikke men var under 500 Kr
05. L333 (to ungfisk) 500 Kr (høgaste pris i hele auksjon)
04. Heteranthera zosterifolia (en god porsjon) 20 Kr
03. Ildhale (En stk størr. XL) 150 Kr
02. Riccia (en god porsjon) 100Kr i begynnelsenav auksjonen, 25 Kr til slutt.
01. C. semiaquilus (6 stk. størr. XL / en kjemempegruppe) 350 Kr
Så langt mitt kort resume. Last but not least vil eg si det viktigaste. Tusen, tusen takk Gry & Arne for innsatsen og den service som eg fikk fra dåke. Uten min "privatsjåfør", Arne ville eg aldri ha kommet fra Torp til Risør, det er sikkert. Vis sees igjen! Micha
Postet 14.01.08 kl 22:31
Postet 14.01.08 kl 22:56
Endret: 14.01.08 kl 23:00