- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Johan's våte verden :) (side 4)
Johan's våte verden :) (side 4)
Inaktiv bruker
I dag kikket jeg inn i karet som palett ciklidene mine går sammen med noen platyer, og sannelig, på utsiden av hula så jeg 40-50 småtasser, dette var morro etter å ha vært dritt lei alt av akvarier i noen uker merket jeg at jeg fikk meg litt ny giv kamera var tomt for strøm, så bilder får komme i morgen
Postet 07.02.08 kl 23:36
Postet 08.02.08 kl 13:18
Inaktiv bruker
aeneus yngelen lever i beste vellgående de går sammen med leksgruppa nå
Postet 08.02.08 kl 21:58
Inaktiv bruker
Enda mer egg!!
Ja, nå skjer det litt av hvert her om dagen, i stad kikket jeg inn i 720 literen for jeg synes heros rotkeilene mine har vært litt teritorelle i det siste, og jo så sannelig, der var en haug med egg på en av bambus mallehulene mine, om det vil leve opp noe oppi det karet tror jeg ikke, så derfor har jeg planer om og flytte yngelen så fort jeg ser det har klekkt, evt. se om det lar seg gjøre og flytte mallehula med egga på
Postet 09.02.08 kl 19:28
Inaktiv bruker
Egg
ja, da har jeg bestemt meg for og flytte egga til heroseneover i ett annet kar, så jeg skal sette opp en 63 liter som jeg håper de vil klekke i!
Postet 10.02.08 kl 22:39
Inaktiv bruker
Flyttet netopp egga til herosene,og det var i grevens tid ser jeg, for de har begyndt og klekke! ser en hale som svømmer febrilsk mens resten er i egget enda... ganske artig og følge med på det der
Postet 12.02.08 kl 23:09
Inaktiv bruker
Tilbake etter en lang pause...
Ja, nå er det på tide med en oppdatering, av flere grunner har jeg hatt meg en pause fra akvarie verden og skal nå starte opp igjen så smått har 4 stk 60 litere som skal opp, det er hvertfall en begynnelse igjen
I den ene 60 literen skal det gå L144 hann og hunn som jeg håper vil formere seg litt hadde vært morro og fått noen småtasser på de spørs om ikke jeg kommer til og ha ett par utstillings guppy åsså oppi der, for og få noe som man ser litt av åsså
I ett av kara kommer det til og gå noen kjempe reker hehe, så derifra kommer det nok lite bilder...
Så er det da 2 stk 60 litere igjen, der vet jeg enda ikke hva jeg skal ha, men mye mulig det blir nok cory oppi der må jo nesten prøve og drette noen fler typer enn aeneus
har åsså en 40 liter som jeg skal sette opp til reker, kommer nok til og ha enten røde krystall reker eller kirsebær reker til og begynne med siden jeg kun har hatt reker en gang før, så får man heller se om det kommer noe mer spennendes etterhvert
Jeg skal til og begynne og sette opp de 2 første kara nå i dag, og dette gleder jeg meg til mye av morroa er jo og innrede kara og prøve og få det til og se litt fint og naturlig ut syns nå jeg selv om det kommer til og være svart finkornet grus i det ene, det er vel ikke så fryktelig naturlig kanskje, men det kan jo bli fint det å
Om noen skulle ha noe spennendes fisk som kan passe å drette i 60 litere er det bare og gi meg beskjed er spessiellt interisert i Cory'er eller noen spennende levendefødere
I den ene 60 literen skal det gå L144 hann og hunn som jeg håper vil formere seg litt hadde vært morro og fått noen småtasser på de spørs om ikke jeg kommer til og ha ett par utstillings guppy åsså oppi der, for og få noe som man ser litt av åsså
I ett av kara kommer det til og gå noen kjempe reker hehe, så derifra kommer det nok lite bilder...
Så er det da 2 stk 60 litere igjen, der vet jeg enda ikke hva jeg skal ha, men mye mulig det blir nok cory oppi der må jo nesten prøve og drette noen fler typer enn aeneus
har åsså en 40 liter som jeg skal sette opp til reker, kommer nok til og ha enten røde krystall reker eller kirsebær reker til og begynne med siden jeg kun har hatt reker en gang før, så får man heller se om det kommer noe mer spennendes etterhvert
Jeg skal til og begynne og sette opp de 2 første kara nå i dag, og dette gleder jeg meg til mye av morroa er jo og innrede kara og prøve og få det til og se litt fint og naturlig ut syns nå jeg selv om det kommer til og være svart finkornet grus i det ene, det er vel ikke så fryktelig naturlig kanskje, men det kan jo bli fint det å
Om noen skulle ha noe spennendes fisk som kan passe å drette i 60 litere er det bare og gi meg beskjed er spessiellt interisert i Cory'er eller noen spennende levendefødere
Postet 03.06.08 kl 17:56
Postet 03.06.08 kl 20:58
Inaktiv bruker
takk for det frosken det var koselig å høre
Det ble med det ene karet satt opp i dag, for når jeg var hos mine foreldre og hentet 20 literen min så ble til at jeg ble og grillet, så da får jeg heller sette opp mer i morra
Bilder kommer etterhvert, men jeg har kun telefonen og ta bilder med for tida, så det blir ikke noe super bilder regner jeg med...
Det ble med det ene karet satt opp i dag, for når jeg var hos mine foreldre og hentet 20 literen min så ble til at jeg ble og grillet, så da får jeg heller sette opp mer i morra
Bilder kommer etterhvert, men jeg har kun telefonen og ta bilder med for tida, så det blir ikke noe super bilder regner jeg med...
Postet 03.06.08 kl 22:07
Inaktiv bruker
Ny dag, nye muligheter :)
Ja, da var det ny dag her, og de to kara jeg resilikonerte har stått med vann over natta og ser tette og fnie ut Så i dag nå jeg nesten få satt i gang karet som skal huse L144 og noen utstillings guppyer
Jeg er litt rastløs i dag i.o.m jeg venter på tlf ang ny jobb, så det er grenser for hvor mye jeg klarer og konsentere meg om akvariene kan man si :P men skal gjøre ett forsøk på å få opp mer enn 1 kar i dag
Jeg er litt rastløs i dag i.o.m jeg venter på tlf ang ny jobb, så det er grenser for hvor mye jeg klarer og konsentere meg om akvariene kan man si :P men skal gjøre ett forsøk på å få opp mer enn 1 kar i dag
Postet 04.06.08 kl 13:50
Inaktiv bruker
Nye fisk i hus:)
I dag fikk jeg nye fisk i hus var hos Elin og hentet litt, så det ble 8 C.sterbai, 1 L144 hunn, noen utstillingsguppyer og "kjempe rekene" mine så det var morro og få noe i hus igjen bilder kommer nok etter hvert, men har ikke noe kamera for tiden
Postet 06.06.08 kl 19:27
Inaktiv bruker
Flere kar :d
Var så heldig og fikk en reol med 150 litere som er delt på midten slik at det blir ca 75 liter på hver side reolen inneholder egentlig 11 slike kar, men jeg og ElinP skal nok ha en reol hver med 3 kar i dette blir morro
Postet 08.06.08 kl 19:26
Inaktiv bruker
Postet 14.06.08 kl 18:17
Inaktiv bruker
Sterbai egg :d
I dag fikk jeg se i karet der sterbaiene mine går at der var egg jeg tellte og kom til rundt 50 egg så nå gleder jeg meg til i morra for og se hvor mye som er befruktet
Postet 24.07.08 kl 17:54
Inaktiv bruker
Befrukta sterbai egg
Ja, nå ser det ut som at alle sterbai egga er befruktet, de har fått en gyllen honning farge nå så det skal bli morro og se hva som skjer videre nå
Postet 25.07.08 kl 15:01
Postet 25.07.08 kl 16:16
Inaktiv bruker
Hei pg:)
Nå for tiden er det ikke så mange kar her, det er av flere grunner egentlig, jeg venter på at husverten her får fingeren ut og får byttet gulvet i den ene stua her, og det er egentlig der jeg har tenkt og samle alt, men jeg har 11 kar nå, men kun 5 av dem er satt opp nå, venter på planter til det ene karet, og så fort de har kommet skal det åsså settes opp
Det jeg har nå er:
3x60 Liter, i 1 av disse er det L144, ett til av de skal brukes til ett L144 lekspar, så da har jeg to kar med ett lekspar og ett annet med en voksen hann og hunn som jeg håper vil bli ett lekspar. i den andre 60 literen har jeg en gruppe med 9 stk C.Elegans, disse håper jeg jo åsså vil formere seg litt
1 stk 110 Liter som Sterbaiene mine går i.
1 stk 105 L som jeg har litt ymse fisk i, her skal nok noe ut etterhvert slik at "shi shita'ene" kanskje har mer lyst til og formere seg:P
Jeg venter på å sette opp 1 stk 128 liter + noen andre småkar som skal settes opp etterhvert her.
Har ingen store kar lenger men det kommer nok etterhvert når jeg har fått meg ny leielighet.
Av L maller nå så har jeg 1 L260 og 1 som jeg ikke helt vet hva er for noe, men den er utrolig flott! L260'n lurer jeg på om er en hanne, den er en 6-8 cm og ligger konstant i en hule, så jeg tror jeg må få meg en hunn til han
Holder åsså på med ny hjemmeside nå for morro skyld, denne er under oppbyggning, men det har hvertfall kommer litt på den adressen til den er: www.123hjemmeside.no/johans-verden
Setter pris på en hilsen i GB der
Det jeg har nå er:
3x60 Liter, i 1 av disse er det L144, ett til av de skal brukes til ett L144 lekspar, så da har jeg to kar med ett lekspar og ett annet med en voksen hann og hunn som jeg håper vil bli ett lekspar. i den andre 60 literen har jeg en gruppe med 9 stk C.Elegans, disse håper jeg jo åsså vil formere seg litt
1 stk 110 Liter som Sterbaiene mine går i.
1 stk 105 L som jeg har litt ymse fisk i, her skal nok noe ut etterhvert slik at "shi shita'ene" kanskje har mer lyst til og formere seg:P
Jeg venter på å sette opp 1 stk 128 liter + noen andre småkar som skal settes opp etterhvert her.
Har ingen store kar lenger men det kommer nok etterhvert når jeg har fått meg ny leielighet.
Av L maller nå så har jeg 1 L260 og 1 som jeg ikke helt vet hva er for noe, men den er utrolig flott! L260'n lurer jeg på om er en hanne, den er en 6-8 cm og ligger konstant i en hule, så jeg tror jeg må få meg en hunn til han
Holder åsså på med ny hjemmeside nå for morro skyld, denne er under oppbyggning, men det har hvertfall kommer litt på den adressen til den er: www.123hjemmeside.no/johans-verden
Setter pris på en hilsen i GB der
Postet 26.07.08 kl 10:07
Inaktiv bruker
Sterbai egg klekkt:)
på søndag 27/7-08 klekkte sterbai eggene, i morgen begynner foringen av yngelen
Postet 29.07.08 kl 15:40
Postet 09.10.08 kl 11:08
Postet 09.10.08 kl 13:45