Hagedam 7000l (side 4)

EivindG
Kjempeflott dam du har. Ville hatt en slik jeg og. Skal prøve å mase meg til å få lov til å lage en på ca 1000 liter. Men er det ikke slik at vannet fryser ikke under den og den dybden? eller i hvertfall blir ikke kaldere en 4 grader tror jeg. For da er jo vannet tyngst.

Takker for det. Dammen min er på 1,2m på det dypeste, på de 4 årene jeg har hatt denne så har den ikke bunnfryst, men uansett ville jeg ha anbefalt å ta inn koien om vinteren...dam i kjelleren eller noe funker...

Jeg tror ikke jeg ville ha gravd noe under 1,2m.
Ciklide
Skikkelig fine feite Koi du har der! Hvor store i cm er de ca nå?

De har vokst ca 5cm (på øyemål). Så de største har blitt ca. 45cm. Vanskelig å holde dammen rein med så mye fisk, skulle nesten ha et filter til, får spare til det neste år.

Legger inn et par bilder til, disse bildene ble tatt rett etter et vannbytte, så vannet er litt grumsete enda.

utrolig fin dam du har, bra jobbet! Håper jeg klarer å lage meg en slik en dam i fremtiden.

kan hende du har svart på dette tidligere, men da har jeg ikke sett det. Vet du hvorfor fiskene dine døde i fjor?
Dammed
utrolig fin dam du har, bra jobbet! Håper jeg klarer å lage meg en slik en dam i fremtiden. ;) kan hende du har svart på dette tidligere, men da har jeg ikke sett det. Vet du hvorfor fiskene dine døde i fjor?

Takker for det. Fiskene går fortsatt ute, de har fått en 2000w varmekolbe, men denne begynner å slite når vi nærmer oss 0 grader ute. Jeg har en 2000w kolbe til men tørr ikke sette den i gang enda.

Garasjen nærmer seg ferdig til å sette inn det provisoriske bassenget.
Mangler å tilpasse den siste panel biten. Tørr ikke bråke mer for i dag, naboene blir så gærne.

Ang. fiskene så døde de av sløvhet/tidsmangel av meg. Var rett og slett vannbytte som tok knekken på de, altså mangel på vannbytte. Og i et så lukka beholder (1000L), dør det en koi på 20cm oppi der, og man ikke får denne ut med en gang, så er det råtten vann på null komma niks.
Plussmedlem
B. Amundsen
Fiskene går fortsatt ute, de har fått en 2000w varmekolbe, men denne begynner å slite når vi nærmer oss 0 grader ute. Jeg har en 2000w kolbe til men tørr ikke sette den i gang enda.

Strømforbruket ditt er nok høyere enn andre privatboliger på Hilton
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap