Leifs verden (side 4)

Hei Kjellvis

og takk for hyggelige kommentarer på min tråd. Ja det hender at en sporer av litt, men slik er det nå en gang. Ja du skulle hatt en ny frue til barte -sammen din, men desverre har jeg ingen voksne individer for salg akkurat nå. Di jeg har evnt for salg er ennå ikke kjønnsmodne. I mallekarret oppe i 2.etg har jeg to hanner og tre hoer og det har blitt lagt egg, men for et par dager siden var di desverre borte. Hadde gledet meg veldig, men men.

Har fått hentet fisken jeg nevnte tidligere og legger ved bilder her. Ikke den beste kvaliteten, men det er hva jeg har akkurat nå. Får heller ta noen bedre senere
Ny oppdatering
I dag har jeg fått kone og sønn hjem fra sykehuset, så nå er det slutt på ungkarslivet.... og over til heltids bleieskiftarbeider. Hehe

Har i dag fått ordnet karret som kom i hus sent i går kveld, som heretter kalles bare karr 9. Her skal yngelen fra sebra cikliden/elfenben cikliden gå sammen med hua. Fremmover altså et oppvekst karr for sebra yngel. Di er tatt over i ei fødekasse denne yngelen og skal med hua senere i kveld over til sitt nye hjem.

Har også byttet til meg 12 tetraer i ettermiddag som har fått plass i 160L yngelkarret, Egentlig er dette ikke lenger et yngelkarr, men ei fiskesuppe rett og slett. Er ikke lenger så små yngel der at di kan bli spist av di andre heller.

Fikk allerede i dag betalt og bestilt ei elskerinne til den nye ancistrus albinoen jeg kjøpte i går, og får den på torsdag etter jobben. Den ble bestilt på kongsberg zoo, som forøvrig er en meget god butikk med god service og hyggelige mennesker. Her kan du spørre om det mest utrolige og får som regel svar. Har di ikke svaret i hodet, finner di det frem i sine bøker/permer. Dette er butikken jeg hovedsaklig kjøper butikkfisk fra. Meeeget fornøyd med det di har å tilby av varer og service.

Ellers har det ikke skjedd noe innen akva verdnen min som er verd å skrive om i dag, tror jeg.

Klarte ikke vente med å gjøre klart karr 9 i natt, så det ble bært ned i kjelleren og grundig spylt og vasket med ren svamp med skubb. Effektivt og greit. Resten med sand/grus og pumpe ordnet jeg i ettermiddag. Nå er det klart for sebra yngel med mor
Inaktiv bruker
jaja leif, har skjedd ett elelr annet slik at jeg ikek har fått mail om svar her.. dumt det med at sønnen din ikke får ha kar hos moren sin, det er jo slik mange mødre er trist, men sant...
jaja, jeg skal vel en tur oppover til ronny snart, da kan du få alle de plantene jeg skulle kvitte meg med hvis du vil du får kose deg med bleieskift, jeg blir her å koser meg med malawiene jeg
Ny oppdatering 5.august
Hei og hallo alle sammen

Ja vegar, tar gjerne plantene jeg da jeg trenger mer. Ring når du vet når du reiser denne veien

Så oppdateringen

Ble tidlig kvelden i går, så det jeg skulle gjort i går kveld, har blitt gjort i dag. Har fått alle sebraene som var i 160L i kjelleren tilbake til 500L og elfenben cikliden med yngel over i oppvekstkarret, karr 9.... Når 160L var tømt for fisk, dvs ciklidene, tenkte jeg at å fjerne stein etc hadde vært greit for å rengjøre bunnen for avfall, før det var klart for neste plan for karret. Som tenkt så gjort. Stein for stein ble fjernet og bare et par stykker var igjen kommer det noen smått frem fra en stein og jeg skvatt så mye at jeg nærmest gikk på ryggen. Karret skulle jo vært tomt det nå.... Jeg kom meg til hektene igjen og fjernet siste stenen og en liten tass kom til syne igjen. Men i svarteste tenkte jeg, hva er du for en liten krabat? Jo da, det viser seg at blandingsmalawien jeg hadde der tidligere, som nå er i bordakvariet, har hatt yngel og bare den ene har overlevd massakeren fra sebraene mine. Jeg kjente igjen mønsteret på fisken så den var lett å sette ID på. Kjente den igjen på di loddrette stripene. Var litt anderledes i fargene, men skifter vel etterhvert som den vokser.

Ellers har jeg renset opp litt i 500Literen i dag og fått ut en del bunnavfall etc. Det ser litt penere ut og føles også bedre for egen del. Se bilder

bilde 1 Høre side av 500L
bilde 2 Midtre del av 500L
bilde 3 Venstre del av 500L

Som dere nå skjønner er 160L i kjelleren tom. Planen for den er å ha levendefødere og ha det karret i 2.etg

Lurer kanskje på hva som skjedde med den lille malawi tassen? Jo den endte i "yngelkarret" med godt selskap
Mallebilder
Hadde bare så lyst til å få inn bilder av noen av mallene mine, jeg er så stolt av

Her ligger ancistrus albinoen min klar allerede å venter på elskerinnen sin som kommer først på torsdag.

Bilde er fra mallekarr 2
loffa
Hadde bare så lyst til å få inn bilder av noen av mallene mine, jeg er så stolt av Her ligger ancistrus albinoen min klar allerede å venter på elskerinnen sin som kommer først på torsdag. Bilde er fra mallekarr 2


Synes de er litt skumle når de er albino:-/
Jeg liker maller, men bare på avstand. Kommer de nerme hånda mi så får jeg helt panikk og tar hånda ut av karet med en gang, fyysj..Får frysninger bare ved tanken på det..
Mer mallebilder
Her er Bartesam og hans venner og veninner

Sjekk bartene, ikke rart jeg er stolt?
Wow, bartesam så svær ut.. Ja kan godt forstå hvorfor du er stolt, d hadde jeg også vært hadde jeg hatt han
Lissi87
[QUOTE=loffa]Hadde bare så lyst til å få inn bilder av noen av mallene mine, jeg er så stolt av Her ligger ancistrus albinoen min klar allerede å venter på elskerinnen sin som kommer først på torsdag. Bilde er fra mallekarr 2


Synes de er litt skumle når de er albino:-/
Jeg liker maller, men bare på avstand. Kommer de nerme hånda mi så får jeg helt panikk og tar hånda ut av karet med en gang, fyysj..Får frysninger bare ved tanken på det..


Hehe. Da kan du jo komme å få hilse på di to Plecoene som bor i 500L. Di er vel mellom 25 og 30 cm lange. Små nusselige og skjønne vesner...... Bare spørr bichir............ Håper du så bilder av di siste jeg la ut oxo.

Leif
Hehe, har en pleco selv på 20cm+- søt, liten å nusselig er den ikke.. Den er stor, stygg og ufysen.. Eneste grunnen til at jeg har den er at jeg fikk den av ei venninnde sammen med div. fisker.. Nei, jeg takler bare ikke så store å ekle maller, jeg turte jo så vidt å holde L104ene mine da jeg skulle ta dem ut av posen og oppi karret.. Ekkel lyd lagte dem å.. fyyysj.. Jeg får jo panikk når jeg får ancistrus yngel på 1-2cm på hånda, hehe.. Ja jeg vet jeg er ei pingle:P:P
frosken
Gratulerer med babyen :-)



Takk for det frosken. Hentet dem hjem i går og skal si det er stas... Har til og med vært på guttetur med vogna i dag ; -=)

Kan du sende meg en mail om hva du evnt har for salg av fisk, planter og huler hadde det vært fin

Mvh en stolt far
Inaktiv bruker
leif, jeg har også noen flotte maller jeg fikk av deg min bartesvein er litt av en skapning, men han gjør ikke mye annet enn å ligge under det forbanna lille rota si å drar seg-.- den har vokst godt tror jeg, å det samme har alle de andre jeg har fått også de vokser veldig bra
Atter en ny akva dag
og litt av hvert har skjedd. Når jeg skulle opp i røykestua her for andre gang i dag, fikk jeg mitt livs største glede, next etter at ancistrusene la egg. Jo da... min leksgruppe med corryer hadde lagt egg!!! Jeg ble så stresset at jeg er glad ingen så meg. Fant frem et lite nød karr jeg har stående, fylte over vann fra hovedkarret og flyttet over eggene pent og pyntelig. Vanskelig å telle, men mellom 50-80 egg skulle det nok være. Men har hørt av forrige eier at sist la di ca 600??!!?? Da kan jo ikke disse være ferdig med eggleggingen enda skulle jeg tro. For første gang fikk jeg oppleve lek på corydoras og det var litt av en opplevels. Veldig gøy og "lærerikt", men håper ikke jeg må holde på slik neste gang JEg skal........ Hehe. Jaggu er dette gøy.

Sist ankommet i dag er en L-144 hann som er sammen med ancistrusene nå, og i morgen henter jeg elskerinna til albinoen i samme karret.

160L som sto i kjelleren er nå bært opp i dag, hit til 2.etg og har bestemt meg i dag for at alle mallene her oppe nå, skal få det karret. Fra i morgen vil det si
3 hun ancistrus
2 hann ancistrus
1 albino hann
1 albino hun
1 L-144 hann

Skal jobbe litt med karret først, så det tar litt tid før det er klart for mallene, men oppdaterer her etter hvert. Nåværende mallekarr vil da bli karr for levendefødere.

En gledens dag her altså med corry egg og ny L-144

Mvh Leif

bilde 1 bartesam
bilde 2 mini bartesam
bilde 3 albino hannen min

I går oppdaget vi at sebraciklidene hadde veltet flyvraket de har bodd i, og da vi kikket inni det var det masse bittesmå yngler der.
Det har vi ventet på.
Hyggelig å høre at dere har yngel mioo. Alltid artig, spesielt når det er eggleggere.

Har i dag fått hentet abino elskerinna, og kjøpte i samme sveiva et parr planter, 3 platy og 4 guppy. Har fått mallene over i 160L, så det gamle mallekarret har nå blitt for levendefødere og har der Guppy, Platy, Sverddragere og Svart Molly. Heiv også oppi noen eple snegler. Det nye mallekarret er ennå ikke ferdig, mangler bakgrunn, et parr røtter og flere planter. Ja og et parr skiferhuler da. Mesteparten kommer på plass i løpet av helgen

Bilde 1. Corydoras egg fra i går
bilde 2. Bartesam i det nye mallekarret
bilde 3. Levendefødere karret
Flere bilder

uten kommentarer, bare bilder............................
må jo bare innom å skryte litt av den nydelige "bartesammen" dine 8-) virkelig fin var den, å for en skog den hadde på nesa.. ble jo reint imponert 8-) artige fisk å lykke til med egg å eget avkom 8-))))
var bra med barter på bartesam ja

Tør du virkelig ha akvariet stående midt på teppet?
Her hadde det aldri gått an, jeg søler for mye ved vedlikehold og vannbytter.

PS!
Flott mustasj på Bartesam!
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap