Kjetils foto og videotråd (side 4)

I dag var egentlig en skikkelig drittdag :P Kjørte tur/retur Oslo med jobben uten å få gjort noe som helst.
Det eneste positive med turen var at vi skulle innom Clas Ohlson, som tilfeldigvis lå rett ved siden av TAM Alna Utrolig mye morsom fisk der, fikk sett mange stimer av de Coryene som Sanne har så mange av, så ut som morsomme fisker. Så også åttetallskulefisk for første gang, men de ville nok ikke klart seg så bra her. Endte opp med at jeg kjøpte meg 5 kuhliiål, de var ganske mye billigere enn her i området
De hadde forresten masse L046 også, flotte fisker, men steindyre:P De minste kosta 2500kr for hver, og større 3500kr... litt vel mye å bruke på fisk syns jeg :P
får håpe det var kuhlii og ikke myersi da :p selv om mine ikke bryr seg om at de er to forskjellige arter... :p
Hva er myersi?
De var ihvertfall dønn like alle kuhliier jeg har sett før. Virka som at de ble gode venner med de gamle kuhliiene mine også.
pangio myersi, de er *nesten* helt like kuhlii. vet du ikke forskjell, kan du ikke se det. hadde en "diskusjon" med tante atrid i tråden hennes om det, og da kom vi fram til at jeg har minst 2 myersi. ser sjelde n alle på en gang, men jeg har 2 av en sort og 3 av den andre, men er ikke sikker på hvem jeg har hvor mange av :p men de ser ikke ut til å bry seg altfor mye om det
Oki
Så de coryene dine som jeg skreiv over, utrolig nydelige fisk de hadde dem i mange farger da, de ser skikkelig søte ut :P men de er vel ikke så veldig kosete av seg tipper jeg
hehe, triller er utrolig søte, men de har tendens til å være skye og passive hvis det er folk i rommet. bortsett med en gang de er i karet. har vel og med at i butikken er det folk hele tiden, mens jeg er på jobb eller sover mesteparten av døgnet :p men, engang i frmetiden skal jeg skaffe meg en annen coryart som er mer tøffe i trynet, det skal visst ha god effekt :p
Hmm, er ganske sikker på at jeg har fått noen pangio myersi fra før ihvertfall :P Men men, så lenge de trives godt sammen er det samma for meg egentlig, skal jo ikke drive oppdrett uansett
de ålene er visst forholdsvis vanskelige å drette uansett, så det er jo bra. slipper du å stresse på deg grå hår med det :p
Jepp
Så noe annet kult også da, store rokker, ca 10-15 cm i diameter. Var egentlig veldig mye der jeg kunne tenkt meg :-P synd jeg bor så langt unna. Gleder meg til auksjonen til helga da, får håpe det kommer opp noe interessant der.
Denne uka har vært en stille akvarieuka, har ikke vært mye energi å sette av til den hobbyen desverre.. Men fiskene har vel godt av å bare få leve i fred og, så lenge de får mat og sånn seff
Søndag skal jeg på min første akvarieauksjon, det blir morro
Arbeidsmiljøloven
Fiskene mine ble holdt våkne seint i natt :P arbeidsmiljøloven og sånn er laaaang, folk som skriver sånne lovtekster er utrolig flinke til å skrive ting kjedelig :P Men har ihvertfall fått noe ut av det, så jeg (og fiskene) får vel forhåpentligvis sove snart. Kanskje jegersneglene mine kan hjelpe meg litt?:P
Akvarieauksjon
Var på AquaArks storauksjon i dag, og den var stooor. tok faktisk over 8 timer :P
Var mye fint der, masse fisk jeg aldri har sett før faktisk, så ble dyrere enn jeg planla.
Fikk tak i noen som ikke står i fiskebasen, visstnok "heros sprotkheil", noen som kjenner dem?
Ting jeg hadde tenkt å kjøpe som jeg fikk tak i:
* 2x dvergkulefisk
* 10x corydoras
* Hannkampfisk (blå/rød crowntail)

og en del jeg ikke planla
* 3 dvergscalare
* Stor, ekstern eheimpumpe
* Luftfiltre
* Skifermallehule
* Stort, hult fjell
* Noen planter
* En fin ancistrus oppdrettsvariant hun

Fikk desverre ikke tak i et stort, nytt akvarium som jeg hadde lyst på. Men, kommer flere ganger
Kjetilv
Fikk tak i noen som ikke står i fiskebasen, visstnok "heros sprotkheil", noen som kjenner dem?

Heros sp. "Rotkeil"
Blir store og krever endel plass.
Takker
De fulgte med noen andre fisk, de fikk visst ikke solgt dem selv etter mange runder:P he he
men, blir nok akvarieshopping nå
Hmm, de nevnte ikke noe om at de ble såååå store :P De her er søte og små, ca 4-5 cm lange. Får håpe de ikke vokser for fort
Da var det bestemt at jeg går med i denne nedskjæringsrunda på jobb:/ kjipt.. så får ut og lete etter jobber. Blir ihvertfall en del mer tid på fiskene framover da
lykke til med fisk og jobbsøking
Takker.
Lurer på om jeg skal leve av ancistrusoppdrett nå :P
Fant ut hvorfor pumpa i Europrisakvariet har funka så treigt i det siste, var en Kuhliiål som trodde det var et fint sted å bo tydeligvis.. Den lå innimellom pumpehjulet, lukta ikke særlig godt.. Men har forhåpentligvis dødd fort og smertefritt ihvertfall.
Kjøpte ny pumpe til det akvariet i dag siden jeg ikke har vært fornøyd med Haileaen, endte på en Boyu 101II, men tror jeg og han i akvariebutikken feilberegna litt på størrelsen... akvariet så mer ut som en vaskemaskin som sentrifugerer enn et akvarium :P Stakkars guppyene mine likte ikke det, så den er skrudd av inntil videre. Men er jo kjekt å ha en ekstra pumpe til seinere.

Ble luftpumpe til storakvariet og, en tetratec som var god og stille. Da kan jeg endelig bytte ut så eheimen i den funker som sirkulasjonspumpe istedenfor luftpumpe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap