- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kjetils foto og videotråd (side 4)
Kjetils foto og videotråd (side 4)
I dag var egentlig en skikkelig drittdag :P Kjørte tur/retur Oslo med jobben uten å få gjort noe som helst.
Det eneste positive med turen var at vi skulle innom Clas Ohlson, som tilfeldigvis lå rett ved siden av TAM Alna Utrolig mye morsom fisk der, fikk sett mange stimer av de Coryene som Sanne har så mange av, så ut som morsomme fisker. Så også åttetallskulefisk for første gang, men de ville nok ikke klart seg så bra her. Endte opp med at jeg kjøpte meg 5 kuhliiål, de var ganske mye billigere enn her i området
Det eneste positive med turen var at vi skulle innom Clas Ohlson, som tilfeldigvis lå rett ved siden av TAM Alna Utrolig mye morsom fisk der, fikk sett mange stimer av de Coryene som Sanne har så mange av, så ut som morsomme fisker. Så også åttetallskulefisk for første gang, men de ville nok ikke klart seg så bra her. Endte opp med at jeg kjøpte meg 5 kuhliiål, de var ganske mye billigere enn her i området
Postet 16.09.08 kl 20:16
Postet 16.09.08 kl 20:18
Postet 16.09.08 kl 20:20
Postet 16.09.08 kl 20:22
pangio myersi, de er *nesten* helt like kuhlii. vet du ikke forskjell, kan du ikke se det. hadde en "diskusjon" med tante atrid i tråden hennes om det, og da kom vi fram til at jeg har minst 2 myersi. ser sjelde n alle på en gang, men jeg har 2 av en sort og 3 av den andre, men er ikke sikker på hvem jeg har hvor mange av :p men de ser ikke ut til å bry seg altfor mye om det
Postet 16.09.08 kl 20:25
Postet 16.09.08 kl 20:32
hehe, triller er utrolig søte, men de har tendens til å være skye og passive hvis det er folk i rommet. bortsett med en gang de er i karet. har vel og med at i butikken er det folk hele tiden, mens jeg er på jobb eller sover mesteparten av døgnet :p men, engang i frmetiden skal jeg skaffe meg en annen coryart som er mer tøffe i trynet, det skal visst ha god effekt :p
Postet 16.09.08 kl 20:35
Postet 16.09.08 kl 20:35
Postet 16.09.08 kl 20:36
Postet 16.09.08 kl 20:40
Postet 19.09.08 kl 21:52
Arbeidsmiljøloven
Fiskene mine ble holdt våkne seint i natt :P arbeidsmiljøloven og sånn er laaaang, folk som skriver sånne lovtekster er utrolig flinke til å skrive ting kjedelig :P Men har ihvertfall fått noe ut av det, så jeg (og fiskene) får vel forhåpentligvis sove snart. Kanskje jegersneglene mine kan hjelpe meg litt?:P
Postet 20.09.08 kl 01:01
Akvarieauksjon
Var på AquaArks storauksjon i dag, og den var stooor. tok faktisk over 8 timer :P
Var mye fint der, masse fisk jeg aldri har sett før faktisk, så ble dyrere enn jeg planla.
Fikk tak i noen som ikke står i fiskebasen, visstnok "heros sprotkheil", noen som kjenner dem?
Ting jeg hadde tenkt å kjøpe som jeg fikk tak i:
* 2x dvergkulefisk
* 10x corydoras
* Hannkampfisk (blå/rød crowntail)
og en del jeg ikke planla
* 3 dvergscalare
* Stor, ekstern eheimpumpe
* Luftfiltre
* Skifermallehule
* Stort, hult fjell
* Noen planter
* En fin ancistrus oppdrettsvariant hun
Fikk desverre ikke tak i et stort, nytt akvarium som jeg hadde lyst på. Men, kommer flere ganger
Var mye fint der, masse fisk jeg aldri har sett før faktisk, så ble dyrere enn jeg planla.
Fikk tak i noen som ikke står i fiskebasen, visstnok "heros sprotkheil", noen som kjenner dem?
Ting jeg hadde tenkt å kjøpe som jeg fikk tak i:
* 2x dvergkulefisk
* 10x corydoras
* Hannkampfisk (blå/rød crowntail)
og en del jeg ikke planla
* 3 dvergscalare
* Stor, ekstern eheimpumpe
* Luftfiltre
* Skifermallehule
* Stort, hult fjell
* Noen planter
* En fin ancistrus oppdrettsvariant hun
Fikk desverre ikke tak i et stort, nytt akvarium som jeg hadde lyst på. Men, kommer flere ganger
Postet 21.09.08 kl 20:04
KjetilvFikk tak i noen som ikke står i fiskebasen, visstnok "heros sprotkheil", noen som kjenner dem?
Heros sp. "Rotkeil"
Blir store og krever endel plass.
Postet 21.09.08 kl 20:13
Postet 21.09.08 kl 20:20
Postet 21.09.08 kl 20:40
Postet 22.09.08 kl 20:13
Postet 22.09.08 kl 20:23
Postet 22.09.08 kl 20:28
Fant ut hvorfor pumpa i Europrisakvariet har funka så treigt i det siste, var en Kuhliiål som trodde det var et fint sted å bo tydeligvis.. Den lå innimellom pumpehjulet, lukta ikke særlig godt.. Men har forhåpentligvis dødd fort og smertefritt ihvertfall.
Kjøpte ny pumpe til det akvariet i dag siden jeg ikke har vært fornøyd med Haileaen, endte på en Boyu 101II, men tror jeg og han i akvariebutikken feilberegna litt på størrelsen... akvariet så mer ut som en vaskemaskin som sentrifugerer enn et akvarium :P Stakkars guppyene mine likte ikke det, så den er skrudd av inntil videre. Men er jo kjekt å ha en ekstra pumpe til seinere.
Ble luftpumpe til storakvariet og, en tetratec som var god og stille. Da kan jeg endelig bytte ut så eheimen i den funker som sirkulasjonspumpe istedenfor luftpumpe
Kjøpte ny pumpe til det akvariet i dag siden jeg ikke har vært fornøyd med Haileaen, endte på en Boyu 101II, men tror jeg og han i akvariebutikken feilberegna litt på størrelsen... akvariet så mer ut som en vaskemaskin som sentrifugerer enn et akvarium :P Stakkars guppyene mine likte ikke det, så den er skrudd av inntil videre. Men er jo kjekt å ha en ekstra pumpe til seinere.
Ble luftpumpe til storakvariet og, en tetratec som var god og stille. Da kan jeg endelig bytte ut så eheimen i den funker som sirkulasjonspumpe istedenfor luftpumpe
Postet 23.09.08 kl 20:24