Stilig kar på europris :) (side 4)

Aggi
[QUOTE=Nina W]Gå inn på [URLBLOCK1], der selger de et akvarium på drøye 80 liter med varmekolbe, lys, filter, termometer, mat, akvariesalt og bunnsubtrat til 995,- Det må vel være et bedre tilbud?

Tja... Det er et Resun-kar. Teknikken er trolig omtrent på linje med Hailea, hvis det ikke er dårligere. Dessuten er hjørnene avrundet (helstøpt) på resun-karet, noe som betyr at det må kastes dersom det blir sprekk i glasset. I et firkantet kar med silikonfuger, slik som Hailea, så er det ikke vanskelig å erstatte ei glassplate dersom karet sprekker.

Ville heller hatt det Europris karet enn Resun.
Trygve Lillefosse
Ville heller hatt det Europris karet enn Resun.


Hvorfor? Har selv et resunkar som jeg er storfornøyd med
Men skal innrømme at jeg kjøpte karet på Europris oxo...vet ikke helt hva jeg skal bruke det til ennå...men kommer alltids til nytte.

Har satt pumpa i det største karet til innkjøring nå. Var ganske kult med det "fossefallet" selv om det bråket litt. Men selve pumpa er overraskende stillegående.
var i går å såg på det.. syns det så fint ut egentlig.. virket billig låkket.. men. sitt å virkelig vurdere om man ska kjøpe det..

som sakt e det mange år sia eg hadde akvarium (bolle) hehe. så har lyst å få ett.. styre litt me.. og som bynt.. og dattra mi liker fiskene.. så ser jo en fordel når ho er hos pappa. att ho har godt av det
Nina W
[QUOTE=Trygve Lillefosse]Ville heller hatt det Europris karet enn Resun.


Hvorfor? Har selv et resunkar som jeg er storfornøyd med
Men skal innrømme at jeg kjøpte karet på Europris oxo...vet ikke helt hva jeg skal bruke det til ennå...men kommer alltids til nytte.


Lokkene på resun karene virker så kjipe og myke.
Har en venninne som kjøpte karet fra Europris. Jeg synes det virket helt OK. Likte at det var egen pumpe med og ikke sånn innebygget. Da har man sjansen til å bytte uten for mye dill/dall hvis den er for liten. Toppen var egentlig genial i forhold til noen av de karene jeg har. Den var hengslet i bak-kant samt at det var egen mateluke. Mye bedre enn både Juwel og mange andre sine patenter hvor du må løfte av hele toppen og legge den fra deg.
Jeg har også kjøpt akvariet på europris. følte meg litt dum da jeg oppdaget at de hadde tilbud på tropehagen zoo også, men da var det for seint liksom.

Jeg er foreløpig fornøyd. Hadde liggende en varmekolbe som er satt oppi. pumpen har jeg laget til slik at den spruter ut vann over vannflaten gjennom røret, men jeg har glemt å tette igjen i enden. Den bråker ikke så masse.

Greit med to luker på toppen. Men jeg liker ikke det blå lyset, det gjør fargen i akvariet så kald.

mangler bakgrunn, men skal prøve å lage når jeg får tips til hvordan.


Hm, det blå lyset gjorde bildene litt rare synes jeg. :-/
Så fint
Sessan:
Så fint du har innredet karet...moro å sitte og få litt inspirasjon. Karet jeg kjøpte på Europris ligger fortsatt bak i bilen. Har ikke funnet det rette tidspunktet til å fortelle samboeren at jeg har kjøpt enda et kar...hehe!
Takk

Hehe jeg har heller ikke fortalt det til min kjære. han kommer i morgen og da får han se det. bare synd det er lite liv der enda da.
Jeg har samme typen pumpe bare et hakk større. Eller 2. Vis du har fontene under vann så lager den en irriterende suselyd. Noen tenker nok hvorfor ha den under. Min plan var å ha kampfisk oppi.
Kjetilv
Her er et bilde av det røret som går over vannet: [IMG]http://vinorum.net/images/DSC_0035pumpe.jpg[/IMG]


Lite tips: røret kan ligge under vann, men rett strålene slik at det blir bevegelse i vannflaten, det er nok for å få oksygen i vannet. Samme med den lufte slangen, bare tøys, napp den ut og sett heller på røret slik at det blåser mot overflaten
Kraften i pumpa forsvinner etter en stund og og da drar den ikke luft ut lenger. Vis du setter akkurat tuten over vannet eller har en liten luftslange som stikker opp får du og godt med luft.
Sånn ser Europrisakvariet mitt ut sånn det står i dag:
[External Image]

Venter bare på at det er klart til at noen kan flytte inn nå
Det var ordentlig fint, den vulkanen gjorde seg.
Var å så på karret idag, men fant ut at det ikke var verdt så mye, hadde de fjernet 200kr ville jeg nok tatt det med hjem. Men jeg fikk da ikke av toppen, så nesten ut som det var limet fast, stemmer det??

Likte heller ikke lyset, kan nok bli vanskelig å få erstattet om det en gang går, var oxo vanskelig å få lagt inn sølvfolie for bedre utnyttelse av lyset. Det er nok grunnene til at jeg syntes det ble for dyrt, oxo er jeg ikke så fan av høye akvarier.
Ramma rundt er limt fast, men selve lokket kan man fjerne i hengslene.
Jeg er litt bekymra for hva som skjer når pæra går selv og, blir nok at jeg må sette inn et nytt armatur der. Det bør nok ikke by på så veldig store problemer å få til tipper jeg, og sånne lysrør pleier jo vare en stund.
Er ikke så teknisk av meg jeg da, så da blir det jo noen begrensninger. Er den nederste på karret oxo limt fast?? Har nemlig et kar hvor pyntelisten nederst faller av hver gang jeg flytter karret, utrolig kjedelig. (selv om det bare flyttes en sjelden gang)
Jeg har ikke klart å få den av. Akvariet er derimot veldig sensitivt for å stå på skeivt underlag; det første stedet jeg hadde det var bordplata ikke helt jevn, noe som førte til at det ene hjørnet sank ca 2-3 mm ned i forhold til de andre. Det gjorde at lokket ikke ville lukkes. Der det står nå er det helt fint, så er vel bare at karet ikke er så veldig stivt.
Det høres jo litt skummelt ut.
Ja, men det er jo ikke så veldig rart, det er jo ganske stor vekt man snakker om. Det er vel ganske naturlig når man snakker om noe uten rammer.
De fleste har jo kar som bare er silikonert sammen uten å få det problemmet, så det må jo komme av en grunn. Som er nevnt før, tynne glass, sikkert dårlig stabilitet i det. Men så lenge man er obs på det, tror jeg nok det går bra.
Kjetilv
Jeg har ikke klart å få den av. Akvariet er derimot veldig sensitivt for å stå på skeivt underlag; det første stedet jeg hadde det var bordplata ikke helt jevn, noe som førte til at det ene hjørnet sank ca 2-3 mm ned i forhold til de andre. Det gjorde at lokket ikke ville lukkes. Der det står nå er det helt fint, så er vel bare at karet ikke er så veldig stivt.

Problemer vil hvilket som helst akvarium få dersom det står på ujevnt underlag.
Du kan være glad for at det ikke skjedde noe. Det er tross alt ikke definert som et rammekar det du har. Det er et helglass som står på plastramme. Rammen er altså ikke stabil nok til å kunne støtte karet dersom det skulle oppstå skjeivheter.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap