- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i bergen 12. oktober (side 4)
Storauksjon i bergen 12. oktober (side 4)
Postet 30.09.08 kl 21:53
Postet 30.09.08 kl 22:52
Postet 01.10.08 kl 03:04
Michael NiesarPorsjonen som eg ta med er virkelig ikke stor hvis man vil sammenligna med andre moseporsjoner. Men det er pga. av veksten og sjeldenhet. Er ikke sikker hvis eg ta kun mosen eller binde den opp på en liten rot eller lavastein
Jeg kommer til å by på den lille mosen din jeg Hadde vert fint om du tok den med på auksjonen.
Postet 01.10.08 kl 07:01
Da er min foreløpige liste klar:
• Siamesisk algaspiser (Crossocheilus siamesis) 5 stk, middelsstort
• Girardinus falcatus (levendeføder) ca 8 stk hunner, men alle er nok gravide
• Sitrontetra (Hyphessobrycon pulchripinnis) 10-12 stk
• Gul Sverddrage (Xiphophorus clemenciae) 1 stk voksen gravid hunn og 5 stk yngel
• Corydoras gossei 4-5 stk…
• Avleggerplantepakke med ca 15 avleggere av: Microsorum pteropus "Windeløv", Microsorum pteropus ”Javabregne” og Vallisneria americana gigantea ”Kjempevallisneria”
• En god porsjon Hydrocotyle leucocephala
• En del røtter kommer nok også til å bli tatt med og sikkert mye annet utstyr når jeg får ryddet meg gjennom skuffer og skap (faktisk litt urovekkende hvor mye som blir kjøpt inn og aldri brukt...)
Grunnen for at det står endel ca på antall er at fiskene slett ikke vil stå stille Så jeg skal få gjort myyye godt arbeid på morgenkvisten på søndagen...
• Siamesisk algaspiser (Crossocheilus siamesis) 5 stk, middelsstort
• Girardinus falcatus (levendeføder) ca 8 stk hunner, men alle er nok gravide
• Sitrontetra (Hyphessobrycon pulchripinnis) 10-12 stk
• Gul Sverddrage (Xiphophorus clemenciae) 1 stk voksen gravid hunn og 5 stk yngel
• Corydoras gossei 4-5 stk…
• Avleggerplantepakke med ca 15 avleggere av: Microsorum pteropus "Windeløv", Microsorum pteropus ”Javabregne” og Vallisneria americana gigantea ”Kjempevallisneria”
• En god porsjon Hydrocotyle leucocephala
• En del røtter kommer nok også til å bli tatt med og sikkert mye annet utstyr når jeg får ryddet meg gjennom skuffer og skap (faktisk litt urovekkende hvor mye som blir kjøpt inn og aldri brukt...)
Grunnen for at det står endel ca på antall er at fiskene slett ikke vil stå stille Så jeg skal få gjort myyye godt arbeid på morgenkvisten på søndagen...
Postet 01.10.08 kl 07:14
Postet 01.10.08 kl 18:00
Flott pakat, Rune
Jeg tar med
-en diger Hemiancistrus sp. L 128 hann på 22cm (bilde i siste fotokonken)
-En diger Leporacanthicus triactis L091 hann på rundt 20cm
-Flere stimer med sitrontetra. 20st i hver pose.
-Gule reker
-Grønne reker
-Jegersnegler
-Humlereker og muligens et par andre rekearter
Har erfart tidligere at jeg ikke rekker å pakke alt jeg planlegger å ta med. Må derfor ta et lite forbehold om endringer på listen.
Jeg tar med
-en diger Hemiancistrus sp. L 128 hann på 22cm (bilde i siste fotokonken)
-En diger Leporacanthicus triactis L091 hann på rundt 20cm
-Flere stimer med sitrontetra. 20st i hver pose.
-Gule reker
-Grønne reker
-Jegersnegler
-Humlereker og muligens et par andre rekearter
Har erfart tidligere at jeg ikke rekker å pakke alt jeg planlegger å ta med. Må derfor ta et lite forbehold om endringer på listen.
Postet 03.10.08 kl 00:31
Endret: 03.10.08 kl 00:35
Postet 03.10.08 kl 19:24
Postet 03.10.08 kl 20:38
Postet 04.10.08 kl 09:14
Hei,
ja det var ett flott plakat. Har du forandret litt på foredraget ditt, Håvard? Det blir iallfall spennende.
Eg har planlagt å ta med:
Svarte Tigerreker
Blå Tigerreker
Røde Krystallreker
Svarte Biereker (Svarte Krystallreker krysset med Black Bee)
Blue Pearl
Endlers Guppy
Ancistrus (to store hanner, er det interesse for de?)
Svarte Sandsnegler
Rosa Posthornsnegler
Fissidens fontanus
Ferskvannstang (Lomariopsis spec.)
Javamose
Taiwanmose
Arcadia ekstrabelysningsarmatur 36W (http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=55&produktid=134&Navn=02.%20Arcadia%20lysrør%20sett%20IP%2064&HKatID=19) T8 med lysrør (nytt, ubrukt) Triton
Filter Tetra crystal (nytt, ubrukt)
Islendsk lavastein (rød) bare hvis det er interesse
Catappa løv (bare hvis det er interesse)
Eg er interessert i:
CO2 trykkflasker, deler for CO2
Evt. deler for porsareol
små røtter (ikke Mopani)
ja det var ett flott plakat. Har du forandret litt på foredraget ditt, Håvard? Det blir iallfall spennende.
Eg har planlagt å ta med:
Svarte Tigerreker
Blå Tigerreker
Røde Krystallreker
Svarte Biereker (Svarte Krystallreker krysset med Black Bee)
Blue Pearl
Endlers Guppy
Ancistrus (to store hanner, er det interesse for de?)
Svarte Sandsnegler
Rosa Posthornsnegler
Fissidens fontanus
Ferskvannstang (Lomariopsis spec.)
Javamose
Taiwanmose
Arcadia ekstrabelysningsarmatur 36W (http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=55&produktid=134&Navn=02.%20Arcadia%20lysrør%20sett%20IP%2064&HKatID=19) T8 med lysrør (nytt, ubrukt) Triton
Filter Tetra crystal (nytt, ubrukt)
Islendsk lavastein (rød) bare hvis det er interesse
Catappa løv (bare hvis det er interesse)
Eg er interessert i:
CO2 trykkflasker, deler for CO2
Evt. deler for porsareol
små røtter (ikke Mopani)
Postet 06.10.08 kl 20:57
Endret: 06.10.08 kl 21:00
Til rekeeksperter.
Har et kar med masse reker i. Ser ut som Klorekebabyer men det går også Kirsebærreker som har ynglet i samme karet. Vurderer å ta med noen av disse men id er litt vanskelig. Skal prøve å skille etter beste evne men kan jeg selge rekemix om det ikke går? De er ca 1 cm store, er det passe størrelse til å skifte hjem? Har selv kjøpt reker privat som har vært så små. Kunne virkelig trengt å tynne litt.
Postet 06.10.08 kl 23:16
Michael NiesarHei, Eg har planlagt å ta med: Svarte Tigerreker Blå Tigerreker Blue Pearl Svarte Sandsnegler Rosa Posthornsnegler
Er det lov å spørre hvor mange porsjoner du har tenkt å ta med og hvor mange reker pr. posjon?
Ancistrusene dine bør det ikke være vanskelig å få solgt. Vet ikke om det er best å selge dem sammen eller hver for seg.
Postet 06.10.08 kl 23:25
Hvem skal jeg maile for å få selgernr på forhånd?
Jeg har ikke noe klart bilde av hva jeg kommer til å selge ennå. Skal tømme noen kar, og da blir det en del planter til overs. Mest sannsynlig javabregner, javamose, kanskje en liten anubias på rot. Muligens mexicanske tanglopper.
Jeg har en masse neocardina.sp ... Blir det en for enkel rekesort å ta med seg?
Og så sniker jeg meg til å minne om det sosiale treffet på akvariet i Bergen, dagen før auksjonen...
Jeg har ikke noe klart bilde av hva jeg kommer til å selge ennå. Skal tømme noen kar, og da blir det en del planter til overs. Mest sannsynlig javabregner, javamose, kanskje en liten anubias på rot. Muligens mexicanske tanglopper.
Jeg har en masse neocardina.sp ... Blir det en for enkel rekesort å ta med seg?
Og så sniker jeg meg til å minne om det sosiale treffet på akvariet i Bergen, dagen før auksjonen...
Postet 07.10.08 kl 17:56
Postet 07.10.08 kl 18:36
Endret: 07.10.08 kl 18:40
Trygve Lillefosse[QUOTE=Michael Niesar]Hei, Eg har planlagt å ta med: Svarte Tigerreker Blå Tigerreker Blue Pearl Svarte Sandsnegler Rosa Posthornsnegler
Er det lov å spørre hvor mange porsjoner du har tenkt å ta med og hvor mange reker pr. posjon?
Ancistrusene dine bør det ikke være vanskelig å få solgt. Vet ikke om det er best å selge dem sammen eller hver for seg.
Det blir ikke så rikelig med reker denne gangen.
Svarte Tiger 1x 6 stk
Blå Tiger 2 x 5 stk
Blue Pearl 2 x 10 stk
Kan ikke pakke de to Ancistrus hanner i lag likevel. De er ikke akurrat venner, skjønner du. Det har tatt sin tid før ett 325l var stor nok for begge. Derfor var en single-pakking allerede planlagt. Men først må eg få tak i begge, hehe.
Postet 07.10.08 kl 19:50
Postet 08.10.08 kl 09:59
Send gjerne ein e-post til meg for å få selgernr. Det er bare å gå inn på profilen min så finner du ein link.
Vil spesielt oppfordre dei som veit dei har mange objekter til å få seg et selgernummer. Det gjør at registreringen går litt raskere. Det samme gjeld dei som veit dei får problemer med å nå fristen for innlevering.
Vil spesielt oppfordre dei som veit dei har mange objekter til å få seg et selgernummer. Det gjør at registreringen går litt raskere. Det samme gjeld dei som veit dei får problemer med å nå fristen for innlevering.
Postet 08.10.08 kl 14:33
Postet 08.10.08 kl 21:14
Postet 08.10.08 kl 21:27