Pc lyden er forsvunnet :( noen som kan hjelpe? (side 4)

Hehe! Alt snakket om programvare, reinstalleringer, drivere etc etc... det viste seg å være en bagatell mekanisk! )

Jeg fikk en email fra HP i dag tidlig, som svar på min henvendelse til dem.
Her er litt av emailen, klipp og lim:

"Det som sannsynligvis har skjedd er at bryteren som skal aktivere og deaktivere høytalere når headsett kobles fra eller til har gått i lås. Dette skulle du kunne løse på egen hånd.
Hvis du lyser inn i lyd inngangen(hvor headsett vanligvis kobles til) så vil du kunne se denne bryteren. Kan du bruke en veldig smal liten plastikk tannpirker å pirke forsiktig for å se om du får løsnet på denne bryteren. Men ikke bruk for mye tid på dette. Sitter den skikkelig godt fast er det ingenting du kan løse selv.
"


Synes dette med å pirke inni der var noe som hørtes veldig skummelt ut, men... tydeligvis et kjent problem hos HP, dette. Så jeg bestemte meg for å prøve, og var en tur i kjøkkenskapet og hentet tannpirkere. Pirket litt rundt i sidene inne i gangen til høretelefonpluggen, men ingenting skjedde. Hvor sitter denne "låsen" han snakket om egentlig? Jeg bestemte meg for å trå til, og trøkket tannpirkeren rett inn og lirket litt.... og plutselig drønnet lyden ut av pc'en!


Yippi!

Nå er det lyd, lyd, lyd!

Men tro om jeg tør å bruke høretelefoner på denne igjen ....? Tja, kanskje, men nå skal jeg iallefall ha tannpirkerne klare!

Så enkelt var det altså: verktøyet jeg trengte var en tannpirker og fem sekunders pirking

Hehehe! Morsomt!
Kanskje fremtidige HP-pc'er burde inkludere en tannpirker i pakken? ;D
Hehe, kanskje Hewlett-Packards nye reklame blir:
"Pc pakke på tilbud, med problemløsningspakke bestående av tannpirkere inkludert"

Nå lurer jeg bare på en siste ting; hvordan får jeg ikonet for volum/lyd-kontrollmiksing ned på oppgavelinjen nede til høyre på pc'en?
Kontrollpanel - lyder og lydenheter - merk av boksen "Vis volumkontroll på oppgavelinjen" og klikk ok. (Det var for XP men vista er sikkert ganske lik. - det er i hvert fall lov å håpe.)
Hehe, i og med at det sto speaker var rerouta til hodetelefoner så var det jo ganske logisk at det var problemet, men ikke at det styrtes inni derfra. Tannpirkere ja, logisk :P
Jepp, veldig logisk å finne ut at en tannpirker kunne være tingen

Nå fant jeg ut hvordan jeg skal få lyd/høytaler-ikonet ned på systemstatusfeltet, så nå står det på plass der ved siden av klokken

Heeeeerlig når ting virker, altså! )
Hehe, nå må jeg bare BRUKE lyden litt, og sitter og popper i vei med musikk
Kate Ryan; "Voyage Voyage".

Jeg er forresten gammel nok til å huske originalen av den sangen, ikke bare Kate Ryans moderne remix, hehe
Hehe, dette er helt rått, skal ta med meg denne storyen neste gang jeg prater med noen fra HP
Siden det er bryteren som er treg vil en liten dersj av

[External Image]

Kan kjøpes på alle bensinstasjoner, Clas Ohlson og Biltema.
Geir Kristiansen
Siden det er bryteren som er treg vil en liten dersj av [bilde] Kan kjøpes på alle bensinstasjoner, Clas Ohlson og Biltema.


Den er ikke dum. Bare husk å trekk ut strømmen og ta ut batteriet før du tilfører middelet, og la PCen tørke i minst et kvarter før du kobler på strøm igjen.

Har selv opplevd at strøm har gått uønskede veier etter å ha tilført rikelig med elektrorens.

(Og hold middelet LANGT unna alt som heter plexiglass/akryl. Hvis du ikke har lyst til å lage litt «moderne kunst» da.)
Nå har eg lest hele tråden, og er mildt sagt lettere sjokkert!

Hvordan kan enkelte gå bananas i forslag til løsninger når de tydeligvis ikke har peiling (selv om de unektelig kan litt) på hva som er galt?
Dette minner meg om tråder om barns sykdom og psykiske problemer (uten sammenligning forøvrig). Disse blir raskt slettet. Idiotiske råd er rett og slett ikke gunstige!

Selv har eg hatt dataproblemer, men da ringte eg selvfølgelig "min" hjelpetelefon, og problemet ble løst med en gang. Hvorfor er det ingen som har foreslått det? Er det for å prøve å virke mest mulig lur?

Stakkars Mona, sier eg, som har bedt om hjelp her...
Donald
Nå har eg lest hele tråden, og er mildt sagt lettere sjokkert! .


Hva i all verden er du sjokkert over?? Hadde noen foreslått å dytte inn en SKRUTREKKER inn headphones-utgangen hadde jeg også vært sjokkert.
Ellers kan jeg ikke se noen spesielle "dårlige" forslag annet enn gode og velmenende råd

Donald
Stakkars Mona, sier eg, som har bedt om hjelp her...


Slike kommentarer kan jeg ikke se hjelper voldsomt, øker ihvertfall ikke min lyst til å gidde å svare på voldsomt mange poster heretter, mulig det er intensjonen, donald??

Jeg følger normalt ikke med på Off-Topic trådene, da disse er filtrert ut hos meg. Tilfeldigvis satt jeg en kveld på kona sin pc, hvor dette filteret ikke var lagt inn, og så denne tråden. Siden jeg så at det var Mona som hadde startet denne, ville jeg også svare på den, da jeg vet at hun bruker ENORMT mye tid på å prøve å hjelpe andre her.

Donald
Stakkars Mona, sier eg, som har bedt om hjelp her...


Jeg har stort sett holdt på med datamaskiner (på innsiden og utsiden) siden jeg kunne gå, og har løst utallige problem både jobb og privat, og jeg vet personlig ikke helt hva du sikter til. Det er ikke særlig mange dårlige råd i denne tråden. Et PC problem kan, akkurat som en barnesykdom være 100 forskjellige ting som er galt. I motsetning til med et barn så kan man derimot prøve og feile i diagnosen, og lære mye.

Jeg synes det er mer synd på deg Donald hvis du ikke ser forskjellen på et PC problem og et barneproblem Hjelpetelefoner er noen ganger nyttige, men ofte er de like nyttige som en bikini i snøstorm. Dette var nok dog et kjent problem for dem, heldigvis for mona.
Jeg er iallefall kjempetakknemlig og glad for tiden folk tok seg tid til å prøve og hjelpe meg Hjertelig takk til alle sammen.
Selv om det tilfeldigvis ikke hjalp, så er det tanken som teller, og jeg setter utrolig stor pris på at folk forsøkte

Takk igjen
Donald
Nå har eg lest hele tråden, og er mildt sagt lettere sjokkert!


Jeg ser poenget ditt, og tenkte litt det samme underveis. Men dette innlegget måtte ha kommet endel tidligere om det skulle ha noen faktisk relevans.

Lite vits i å komme i ettertid, med fasit i hånd og påpeke at noen tok feil tidligere i tråden.
Lyd
Har lest en god del av tråden, men ikke absolutt alle. En type feil en kan få dersom en har kjempeuflaks er at bryteren inni hullet du plugger inn hodetelefonene som skal bestemme om lyden skal sendes ut til hodetelefonene eller høytallerene går i stykker (deler inni knekker, eller defekt loddepunkt), og derfor bestandig tror at det står i hodetelefoner. Men det som er teit med denne type feil er at det som regel er umulig å finne ut av uten demontere laptop og måle med elektronikkvertøy.

Et serviceverksted vil trolig prøve å starte opp datamaskinen fra en "live-cd" med programvare og drivere de vet fungerer istedenfor hard-disken som som er inni datamaskinen.

Stian
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap