Gard erik's fiske-eventyr (side 4)

I dag har det komt eikeblad på plass i 70 literen.

Det blir tur til Bømlo og Akvahuset=D Det gleder eg meg til! Men det blir ikke før om 4 uker da.. Jaja=) Skal kjøpe meg 5 corydoras black, og Tobias (Discus 123) Skal være med. Han skal kjøpe corydoras green laser og kampfisk=) Det blir sikkert noe mer, vi får se=D

I dag har eg tatt vekk masse andemat fra 160 literen, utrolig hvor mye lys den andematen tar! Er alltid så gøy å se når det blir så lyst i karet=)

I 64 literen så eg noe rart med eplesneglene i dag. Den ene hengte seg helt fast på den andre! Men ikke på skallet, men på innsiden av skallet liksom! Det var litt rart og se på. Noen som vet hva det er? Kanskje det er lek, hadde vert gøy med snegle bebiser=)

Hei! I dag har eg blitt medlem av FAMBAI, artig=)

Eg har skifta vann i alle karene i dag, som vanlig. Gjør det hver Fredag, siste innspurt før helg.

I morgen kommer det sikkert scalare egg, igjen. De er begynt og pusse et blad, javabregne, de legger alltid egg der=D Hunnen er skikkelig full av egg også, pluss de har begynt og slåss litt. Men det gjør de alltid med egglegging.. Hunnen har fått et sår i fjeset, kan faktisk minne om hull-i-hode syken, men skal se om det går vekk..
Bergenstur
I dag har eg vert i Bergen på nissefest, litt forsinka=P

Har ikke komt noe scalare egg i dag, så da kommer de helt sikkert i morgen.
Har kjøpt meg en sulawesi snegle i dag, vet ikke helt hvordan det skrives.. Den er nå under tilvenning i 64 literen=) Kommer snart bilde. Har sett masse bilder om den, og eg syns den er skikkelig kul=D
Beklager at det tar så lang tid med bilder, men pga. virus, må eg legge de inn på en annen data, ta de ut igjen på minnepenn, og inn her. Men det skal komme bilde av sneglen i dag. Det skal eg love.

Den overlevde natta fint. Den er skikkelig kul, når den drar skallet med seg=)
Men må du ha en av hvert skjønn for å få yngel på disse? Eller er de tvekjønna, sånn som sandsneglen?
Bilder
Nå kan det endelig komme bilder! Sulawesien er døpt til Bertil=D

Her er Bertil=)

[External Image]

Hele snegle gjengen, mangler bare en hvit eplesnegle

[External Image]

Skal du ha bank eller?

[External Image]
70 literen
Her er et bilde av 70 literen. Er ikke ferdig med oppsettet ennå.. Likte godt den rota=)
" Det blir tur til Bømlo og Akvahuset=D Det gleder eg meg til! Men det blir ikke før om 4 uker da.. Jaja=) Skal kjøpe meg 5 corydoras black, og Tobias (Discus 123) Skal være med. Han skal kjøpe corydoras green laser og kampfisk=) Det blir sikkert noe mer, vi får se=D"


Dere er vel heldig som klarer å få tak så flotte coryer
kult med sneglene på en stor rekke=D
Sølvi Gullaksen
" Dere er vel heldig som klarer å få tak så flotte coryer :)


Ja, eg gleder meg skikkelig! Eg sendte en mail til hun i forrige uke om hun hadde inne det vi ville ha og litt sånt.. Men hun har ikke svart ennå.. Håper det kommer svar snart!=)
Ok ,trodde det var bestilt jeg ,så da må en bare håpe på at hun har de .Har ikke hørt at hun har green laser før ,men hva vet jeg
Nei, bare håper på svar eg..

Disse scalare slåsskampene er jo farlige når de skal legge egg! De har veldig stygge sår, men det kommer seg jo etter hvert.... Men det er jo ikke gøy..
Scalare egg igjen!
Nå holder scalarene på å legge egg - igjen, har vert masse egglegging i det siste.. Men denne gangen vil eg lykkest!! Nå legger de eggene på pumpa, litt dum plass, håper de flytter de bort til javabregna. Forrige gangs spiste de eggene opp etter 2 dager, ganger før der var det wigglers for tredje dag, men så ble de spist opp, det var kjipt. Men nå er den nye muligheter=)
Da var eg hjemme igjen. Har vert på besøk til Tobias. Der omøblerte vi 128 literen hans. Det var gøy. Men eg velta ei bøtte full av vann midt på gulvet.. Jaja, sånt skjer. Når vi hadde rydda, endte det med at eg fikk med meg hjem en dott riccia flutains (rett skrevet?) og en liten lotus.

Scalare egga går det fremdeles fint med. Men fy flate hvor mange egg! De har aldri lagt så mangen egg før! Eg er skikkelig overraska egentlig.


Men den ricciaen, gaffelmose med andre ord. Den skal eg feste på rota i 64 literen, men hvordan kan eg gjøre det? Med tråd henger fiskene seg fast fordi det er hult under rota..

Noen som kan hjelpe med noen tips?
Eg trenger et svar på dette:

Eg skal feste gaffelmose til en rot, og gaffelmose flyter som en kork. Men rota er hul under, så da blir tråden i veien i åpningen, og fiskene henger seg fast..

Kan noe vær så snill og hjelpe? Vet ikke hvor lenge mosen kan være i posen.
Eg har festet gaffelmosen inni en stor sprekk i rota, og den holder, så den får vokse seg stor der=)

Nå lurer eg på om eg har funnet ut hva som er i 64 literen med den sykdommen, finneråte...=( Den er et grått/hvitt belegg på finnene, og nå begynner finnene og forsvinne.. Håper det går bra, vi har jo ingen dyrebutikk her som har medisin.. Kan sikkert legge ut bilder snart.
Nå har eg skifta vann i alle karene=)

Denne finneråte sykdommen blir bare verre.. Nå er det flere stykker som ha det, og de begynner og miste halene sånn skikkelig nå..Men hvor skal eg få medisin? Det er jo ingen dyrebutikker her ute på øya.. Får se neste gang eg er en plass...

Akvahuset viste det seg at det var veldig masse som skjedde nå, så vet ikke om det blir.. Han hadde ikke inne de vi ville ha heller.. Så tror eg skal bestille på Stord.
Nemo 321
Men hvor skal eg få medisin? Det er jo ingen dyrebutikker her ute på øya..

Ingen problem det vel ;)
Vet du hvor lang tid sendingen tar hvis eg bestiller fra nettet?
Det kommer litt an på hvor du bestiller og om de har varene inne. Tropefisk er en av de raskeste så sant de har varen. Som du kan se her så er det vanligvis i posten innen et døgn. Bestiller alltid her om jeg har det travelt. Betaler på forskudd (via VISA) og får da pakken som brev når det bare er noe småtteri jeg skal ha. Blir mindre porto slik
ok, skal se om eg får bestilt i morgen. Håper bare mamma går med på det! Eg er i litt pengetrøbbel.. Siden eg har 6000 kroner på et trommesett akkuratt nå, og mamma liker ikke akvarier.
Men hun må jo skjønne at det er levende vesen. De blir ofte sinte når eg begynner og snakke om akvarieting.. Men eg har da 3 akvarium=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap