- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kjetil´s akvarier (side 4)
Kjetil´s akvarier (side 4)
Liten oppdatering på prosjekt 3x325L, fikk lagt et nytt skap og rammen for å sette karet på.Så nå er det bare å få satt inn to støtter under , og få lagt toppen på ramma.
Men dette får jeg gjøre i morgen.
Neste stepp er å få dekket til bakglasset i karet med skifer, har bestemt meg at jeg vill prøve å kjøre både grus og sand i bunnen.Dette skal jeg skille av med en liten fjell kjede i bunnen, får prøve meg fram litt for å se hvordan det vill ta seg ut.Det blir bare et tynt lag med sand og grus, jeg skal ikke ha planter i bunnen. De plantene jeg skal ha i karet skal jeg feste på røttene , det blir en del røtter i dette karet.
Men dette får jeg gjøre i morgen.
Neste stepp er å få dekket til bakglasset i karet med skifer, har bestemt meg at jeg vill prøve å kjøre både grus og sand i bunnen.Dette skal jeg skille av med en liten fjell kjede i bunnen, får prøve meg fram litt for å se hvordan det vill ta seg ut.Det blir bare et tynt lag med sand og grus, jeg skal ikke ha planter i bunnen. De plantene jeg skal ha i karet skal jeg feste på røttene , det blir en del røtter i dette karet.
Postet 22.03.09 kl 19:52
Postet 22.03.09 kl 20:29
Kjetil Hagen[QUOTE=Kjetil Hagen][QUOTE=Kjetil Hagen]I dag kom Sebraciklidene hjem, de leker rundt hverandre hele tiden.15 min etter at de var kommet i karet, prøvde jeg å gi de litt mat og de sa ikke nei takk.Så det ser ut som de har funnet seg tilrette med en gang
Våknet i dag til masse egg hos Sebraciklidene, morro.
Nei nå må jeg på jobb, rapoterer mer senere
Det ble ikke noe av yngelen til Sebraciklidene sist, men nå har de lagt egg igjen så vi får bare krysse fingrene at denne gangen går det greit
I dag var eggene klekt, så vi får krysse fingrene at jeg får noen igjen denne gangen.Scalarene la egg i dag igjen, så her får en også krysse fingrene.
Nå har jeg sjekket vannverdiene og skiftet regelmessig vann i karene, går det galt denne gangen så må jeg virkelig gå grundig til verk
Postet 24.03.09 kl 20:21
Kar 1
Legger inn noen oppdateringer på bilder av 2 av 325 L karene.Har gjort noen forandringer og fått plantet litt flere planter.I morgen starter jeg på det tredje karet, da er det å begynne å lage bakgrunnen som skal bestå av tynn skifer.
Skal også lage en lite fjellkjede som skal skille de to typer sand/grus jeg skal ha i dette karet.
Jeg gleder meg alerede
Skal også lage en lite fjellkjede som skal skille de to typer sand/grus jeg skal ha i dette karet.
Jeg gleder meg alerede
Postet 24.03.09 kl 20:27
Postet 24.03.09 kl 20:29
Postet 25.03.09 kl 20:33
Postet 28.03.09 kl 20:09
Postet 28.03.09 kl 20:12
Postet 28.03.09 kl 20:27
Postet 28.03.09 kl 20:56
Postet 28.03.09 kl 23:59
Postet 29.03.09 kl 13:20
Endret: 29.03.09 kl 13:21
Vi har hatt et par dager med snøvær, men det har ikke lagt seg mye.I dag skinner solen men det er en sur vind, ikke noe sommer altså.Finne seg en lun plass, er det flott i sola.
Vet ikke helt hva de har meldt framover, men jeg regner ikke det blir noe mer snø her på kysten.Neste uke vil meg og min kone reise fra sørlandet og til Roma, håper at det er litt sommervarme der
Legger ved bilde av sebrasicliden med yngel, det kryr av de.
Bare for å få med litt fiskeprat også med.
Vet ikke helt hva de har meldt framover, men jeg regner ikke det blir noe mer snø her på kysten.Neste uke vil meg og min kone reise fra sørlandet og til Roma, håper at det er litt sommervarme der
Legger ved bilde av sebrasicliden med yngel, det kryr av de.
Bare for å få med litt fiskeprat også med.
Postet 29.03.09 kl 18:16
Roma så deilig da! skal dere være lenge der?
Vi skal som sagt til Kristiansand, det blir jo ikke det samme. Her e det fortsatt over 1 meter snø, så litt mer sommer blir det i kristiansand regner jeg med
Vi skal til dyreparken og sove i kardemommeby,så ungene er helt i hundre. Vi tar denne turen nå da det er MYE billigere nå, og så skal vi ha en liten til i mai. Og da veit vi ikke om det blir noen tur i sommer.
Flott hvit sebraciklide! Er mor hvit og far stripete???
Ser du har annonse ute om at du ønsker å kjøpe røtter. Vi har kanskje noen ekstra, men det blir jo dyrt å sende regner jeg med.
Eller du har kanskje fått tak i?
Vi skal som sagt til Kristiansand, det blir jo ikke det samme. Her e det fortsatt over 1 meter snø, så litt mer sommer blir det i kristiansand regner jeg med
Vi skal til dyreparken og sove i kardemommeby,så ungene er helt i hundre. Vi tar denne turen nå da det er MYE billigere nå, og så skal vi ha en liten til i mai. Og da veit vi ikke om det blir noen tur i sommer.
Flott hvit sebraciklide! Er mor hvit og far stripete???
Ser du har annonse ute om at du ønsker å kjøpe røtter. Vi har kanskje noen ekstra, men det blir jo dyrt å sende regner jeg med.
Eller du har kanskje fått tak i?
Postet 29.03.09 kl 18:31
Nei lenge blir det ikke , vi reiser på torsdag og kommer hjem på søndag.
Men det er altid godt å komme seg vekk.
Det stemmer mor er hvit og far er stripete, jeg regnet ikke med at det ble så mange unger.Så her må jeg bare prøve å gi vekk en del.
Nei jeg har ikke fått tak i røtter, hvilken type er det du har ?
Er det mulig for deg og sende meg bilder og størrelser på mail?
Jeg er veldig interesert i å kjøpe røtter ,det er bare det som gjenstår før jeg er ferdig med innredningen på 325 L nr 3
Fikk plassert det siste karet i dag og bakgrunnen av skifer ble ikke så verst.
Så nå skal jeg prøve å lage en liten fjellkjede, denne skal skille de to typer sand/grus jeg skal ha i dette karet.
Jeg sliter også med å få tak i biltemasanden, den står oppført i katalogen men de kan ikke svare på når den kommer inn her i kr.Sand
Men det er altid godt å komme seg vekk.
Det stemmer mor er hvit og far er stripete, jeg regnet ikke med at det ble så mange unger.Så her må jeg bare prøve å gi vekk en del.
Nei jeg har ikke fått tak i røtter, hvilken type er det du har ?
Er det mulig for deg og sende meg bilder og størrelser på mail?
Jeg er veldig interesert i å kjøpe røtter ,det er bare det som gjenstår før jeg er ferdig med innredningen på 325 L nr 3
Fikk plassert det siste karet i dag og bakgrunnen av skifer ble ikke så verst.
Så nå skal jeg prøve å lage en liten fjellkjede, denne skal skille de to typer sand/grus jeg skal ha i dette karet.
Jeg sliter også med å få tak i biltemasanden, den står oppført i katalogen men de kan ikke svare på når den kommer inn her i kr.Sand
Postet 29.03.09 kl 18:52
Det blei pent med skifer bakgrunn.
Røttene ligger i garasjen, skal se om jeg kan få tatt noen bilder.
Vi reiser vel fra Kristiansand på søndag i 17tida. Hvis dere har kommet hjem da, og du evt er intr i noen av røttene kunne vi tatt de med. Hvis ikke blir det vel smartpost som må brukes. Hvis ikke dere er i Telemark av og til da.
Husker ikke hvor mange eller hvor store de er. Men skal se om jeg får sjekket i løpet av et par dager. Sender deg da mail evt.
Biltemasanden har ikke kommet hit enda heller... vi skulle bytta ut grusen i et par kar. Synes dem prata om at den skulle komme rundt påske. Det gjelder kanskje kristiansand også?
Har bestilt svart rådasand i dyrebutikken her til et kar også. Den er jeg spent på!!!
Dere må kose dere i Roma.
Gleder meg til jeg og mannen min kan få anledning til å dra en tur sånn alene. Det blir vel først om 15år...
Røttene ligger i garasjen, skal se om jeg kan få tatt noen bilder.
Vi reiser vel fra Kristiansand på søndag i 17tida. Hvis dere har kommet hjem da, og du evt er intr i noen av røttene kunne vi tatt de med. Hvis ikke blir det vel smartpost som må brukes. Hvis ikke dere er i Telemark av og til da.
Husker ikke hvor mange eller hvor store de er. Men skal se om jeg får sjekket i løpet av et par dager. Sender deg da mail evt.
Biltemasanden har ikke kommet hit enda heller... vi skulle bytta ut grusen i et par kar. Synes dem prata om at den skulle komme rundt påske. Det gjelder kanskje kristiansand også?
Har bestilt svart rådasand i dyrebutikken her til et kar også. Den er jeg spent på!!!
Dere må kose dere i Roma.
Gleder meg til jeg og mannen min kan få anledning til å dra en tur sånn alene. Det blir vel først om 15år...
Postet 29.03.09 kl 19:03
Vi kommer ikke hjem før kl.22.00 på søndag, men jeg kunne få noen andre til å treffe dere i dyreparken for å ta de i mot.
ja jeg får sjekke etter påske om sanden er kommet inn, du har nok rett i at de kommer nok på samme tid.
Ja nå har vi tid til å reise, siste man har flyttet ut for 3 uker siden.
Jeg har vel sagt tidligere at jeg skal ha siclider i det siste karet, men der har jeg skiftet mening.Det blir Discus i dette også, jeg har en enslig Pigeon Blood som jeg har bestilt 3 lekekamerater til. Disse kommer fra Tønsberg etter påske, Betine Nilsen har så mange flotte Discus.
ja jeg får sjekke etter påske om sanden er kommet inn, du har nok rett i at de kommer nok på samme tid.
Ja nå har vi tid til å reise, siste man har flyttet ut for 3 uker siden.
Jeg har vel sagt tidligere at jeg skal ha siclider i det siste karet, men der har jeg skiftet mening.Det blir Discus i dette også, jeg har en enslig Pigeon Blood som jeg har bestilt 3 lekekamerater til. Disse kommer fra Tønsberg etter påske, Betine Nilsen har så mange flotte Discus.
Postet 29.03.09 kl 19:17
Postet 31.03.09 kl 19:12
Postet 06.04.09 kl 12:58
Postet 06.04.09 kl 18:47