Håkon`s VannProsjekter (side 4)

Det var leit.
Kanskje skifte en del av vannet?
har sjekka vann og alt. det er pærfekt enda. så veit itj koffer han døde. skal ta han med på jobb mandagen han som lever. siden han kan bli alt får stor til mitt
Trist med Praktbotian din.
Kjempelurt å ta den som sitter alene tilbake - i et større kar! Kjøp noen artsvenner til den - det vil den sette pris på. Ha godt med "strøm" og mange gjemmeplasser til den og vennene så blir den nok glad igjen.
(elsker Praktbotiane!)

mvh
jupp ska d. er litt tøfft å " ha " 2 akvarium å flytte fisk fram og tilbake osv. tenkte akvarium e jo bare pynt. mne dæsken kor artig det e når du får litt størtelse på det. glæde mæ te æ flytte te en støre leilighet da bli det noen små å et stort. det bli bra..
hehe, ja det er morsomt med akvarium
260 klar til nye fisker.
i dag sjekket vi alt i akvariet. alt var perfekt. vi kan kjøpe nye fisker osv. vet ikke vilke. men har dokker kommet til å gåd får et art akvarium??. det er sikkert det enkleste. ungene på skolen kaller akvariet får syden akvariet nå siden vi har fiksa blå bakrund å litt sånn syden steming inni dær.. det har vært litt kult med noe som ikke er så vanlig får de alle fleste. forX reker. desuten trur jeg vi må ha ganske store fisk siden det er så stort akvarium. vi får se
hadde ikke du en botia du kunne flytte over?? så kan du jo kjøpe flere artsvenner til han?

maller er jo ganske "spesielle" fisk for folk som ikke har sett det før, så det går jo ann. men det finnes jo sykt mye fisk. du kan jo prøve å søke på fiskebasen her på forumet. da setter du opp ph gh osv og liter så finner du noe som passer
I dag flyttet praktbarben til 260 l karet og 5 reker flyttet inn i 63 liter akvariet. var på tam lade å skulle kjøpe. og halloen for en betjening. først fikk jeg vite at reker er ikke noe man har i akvarium. så kom det ei anna ei å ikke viste navne på de forsjelige rekene. til slutt ente det med at jeg fikk rabat som bare juling. hehe siden jeg sa alt jeg viste. så får 5 reker til 210 fikk jeg de til 100. det skal være 2 krystal reker å 3 kjisebær reker.. vet en da ikke om det er hu kjønn eller han kjønn skal sjekke i mårra. trur det har noe med størelsen å gjøre.
Hjelp
Sjer ikke plantene hær litt dålige ut? va kommer det av.

va kommer ut av rompa på platyn??
skal prøve meg på dine problem, ikke verdens smarteste, men får prøve.

plantene kan være dårlige pga, lite/mye lys, dårlig med gjødsel, kansje den trenger bunnnæring(vet ikke hvilke plante det er så vet ikke om den trenger bunn næring)

det hvite er vel en tarm? som tyder på innvollsorm om jeg ikke tar helt feil her nå, du kan jo søke opp innvollsorm og se litt på frank angell sin sykdoms artikkel.
2 ting i natt da
dette skal sje i natt. platyn ble flyttet til et føde kar på grund av smitte. har ikke et eget kar.

lyset skal stå på til i mårgen får å se om plantene blir bedre. veit itj om det har noe med at jeg har grus ????.
men hvordan veit jeg kor my lys de skal ha i løpe av en dag?? har jo lest om de fleste men det stå så my rart
Hei.
Planter bruker gjerne litt tid på å venne seg til nye omgivelser. Ofte blir bladene dårlige, mens nye blader som kommer etter hvert blir fine.
Plantegjødsel kan med fordel brukes, men kanskje ikke så mye flytende gjødsel i begynnelsen? Tenker da på at det er lett å få masse alger i karet før det har kommet i ballanse. Jeg kan ikke så mye om planter, bare gjetter...

Angående den platyen: Det trenger vel ikke å være innvollsorm? Kan det ikke bare være avføring, da? Så lenge fisken oppfører seg normalt og ser frisk ut?

Tror 10 - 12 timer med lys er det vanligste.

Dere som kan dette bedre får rette meg
lys burde vel stå 10 timer for å ikke få så veldig mye alger.

må ikke være innvolsorm, men vanlig avføring er det ikke.
Litt bilder av 260 literen
hær er det store akvariet.. hva syns derre jeg kan gjøre mer??

Er dette egg. va kan jeg gjøre med de????

Halloen. I dag satt jeg å så på akvariet mitt å så at det engentlig var ganske så kjedelig. bestemte meg da får å kjøpe ny fisk å ha oppi.. da vart det prikket sjokolademalle. og 5 kinesike algespisere. JA vet at algespiserene bli store. det er bare en grund til å kjøpe seg støre akvarium d. kjøpte også javamose. 56kr får en klatt. la javamosen i hullet mellom steinen og ene kokos nøtta. litt sånn trangt og godt til rekene la en flat stein opp på. platyn er tilbake sammen med resten siden den ikke virker nå syk..sjokolademallen har ikke gjort så my etter den har kommet den la seg i plantene flyttet seg ca 3 cm.
Må bare si at jeg er lei av neontantra.
ka sjer når man er lei av en ting. Jo det bli dobbelt så mye av den tingen.. jeg har vært lei av mine neontantra. å va sjede da jeg så i akvariet i dag. jo da så jeg 5 halv kjukke neontantra. altså så kommer det yngel om ei lita stund. off ass. lurer på va jeg skal gjøre med de. ingen vil jo ha de. det er jo en helt valig stue fisk alle har den.

Bare lurte på en ting. har spurt i plante forum å men fikk ikke svar. javamose kan det ligge i en grotte dær den får lys foran og bak. ikke noe i mitten. eller dør den ut da??
Tror ikke du skal bekymre deg for at det blir for mye neontetra. Oppdrett på disse eggleggerne er vanskelig:
Oppdrett på Paracheirodon innesi.
Uansett så synes jeg det er kjempe-vakkert med en stim neontetra i et godt beplantet akvarium. Det er først da de kommer helt til sin rett. Så kanskje blir det like fint hos deg også når plantene har etablert seg.

Javamose kan jeg ingenting om....
Javamosen er riktignok lite krevende når det gjelder lys, men litt må den ha. Det kan derfor hende den dør ut midt i hulen, men den burde overleve akkurat i åpningene. Det samme skjer om en tue javamose blir veldig stor. Da dør gjerne den underste delen av mosen av mangel på lys.
men det har sikkert ikke mye å si??
Om den dør ut midt i hulen har sikkert ingen betydning
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap