Taina's akvarieverden (side 4)

Tenkte jeg skulle slenge inn et par bilder fra reolen vi har i kjelleren også. Det er en reol med 15x63liter

[External Image]



[External Image]

Her er et kirsebærrekekar med litt cory aeneus yngel

[External Image]

coryene er bare 3-4 uker nå.Men de har vokst noe ENORMT!
15 karr i EN reol ja, da får du nok plass til endel fisker
flere bilder:

En Blå gurami som bor i 660literen

[External Image]


en blåøyd tigersiklide

[External Image]



coydoras sterbai

[External Image]
flott cory
Se det ja det var et flott opplegg, og flere blir det har jeg hørt
I dag skal jeg få lagt i de to typene med grus/sand i det siste 325 L, veldig spendt på hvordan det kommer til å se ut.
Jeg får legge ut noen bilder, så får jeg litt meninger på hvordan det blir
Ja, det er litt flere kar på gang En reol på 6x85liter. Men jeg veit ikke om vi har sikringer nok til å sette i gang alle.

I dag da jeg skulle ned å gi de søte små litt artemia hva er det jeg ser!?!!?!!
De blå acarana i 250 literen de har lagt egg igjen!!!!! Var ikke det litt tidlig???
Og en paleatus lå og fløyt - fryktet krig,så jeg har fanget opp 5 paleatuser og 5 aeneus. Og 2 wetzmani og 2 davidsandsi. W og D tilvenner jeg henholdsvis 110 og 660literen nå.. der hvor de egentlig skulle værtmed sine artsfrender for lenge siden.

Det skulle være en barbatus der også,men jeg frykter at han kan ha prøvd seg på egga i natt.

De forrige ynglene er jo bittesmå ennå. omtrent på nyfødt platy-størrelse.
Trodde de ville vente med å legge nye egg sålenge de hadde små,men den gang ei.



Høres ut til at noen er våryre
Det skal være visst! Har dine Blå acara lagt egg igjen eller?
Nå ser jeg at to av de vi har i 660literen også mest sannsynlig har dannet par.. De henger sammen hele tiden, og er veldig mørke i fargen. Og på den ene ser det ut til at et eggleggingrør stikker ut. Så det er vel like før der også. Men der blir det bare mat til de andre fiskene. Dem kan ikke klare å ta vare på noe der.

Tror vi må begynne å selge litt gitt.. Kan ikke ha 3 lekspar!
nei mine har ikke lagt egg enda,det er dama som kniper
Noen bilder av L075

Er de ikke flotte

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kjempefine
Har disse hatt yngel noen gang?
Vi prøver å finne en han
Har funnet en nå som en fra vestlandet skal ta med til telemark 19april. Så da får vi håpe på det beste!
frosken
nei mine har ikke lagt egg enda,det er dama som kniper ;-)



Er slik som i menneskeverden, Frosken.... Alltid dama som kniper.... EHHHHH
På lørdag reiste vi til Kristiansand dyrepark. Men like etter at jeg hadde matet i akvariene får jeg et skrekkelig syn!!!!

En av våre flotteste L-maller L129x var på vei til maten,og alt ser helt normalt ut. Når den skal til å spise så får den plutselig noen kramper jeg aldri har sett maken til. Dette varte noen sekunder, alle finner blei slått rett ut - og den var død! Jeg tok den opp, og den virket rett og slett utstoppet!
Mannen min blei fryktelig lei seg. Han var så fornøyd da han fikk denne med seg fra auksjon i Eidanger i januar. Og den hadde vokst kjempemasse! I det siste hadde den begynt å være mye mer fremme i akvariet også.

Dette var et grusomt syn! Den må rett og slett fått et illebefinnende. Kan ikke fatte noe annet. De andre fiskene så ikke til å bry seg med det som skjedde i det hele tatt.
Og alt var også normalt da vi kom hjem igjen i går kveld (søndag), ingen flere fisker var døde. Så jeg tror det må ha vært noe galt med dette individet. Alle vannverdier er fine.

Må bare få sagt at hele familien hadde en strålende tur i Kristiansand. Flott vær hadde vi også.
Jordmor syntes ikke jeg skulle dra da mitt blodtrykk hadde økt masse + eggehvitte.. og generell dårlig form. Og på fredag besvimte jeg fakisk. Men bestemte meg likevel for å dra for å ikke skuffe ungene,og at vi faktisk ville være mye nærmere et sykehus der, enn det vi er her hjemme. Jeg følte meg så mye bedre da vi reiste, og det virket nesten som at oppholdet der nede funket som medisin på meg
Jordmor var fornøyd med prøvene da jeg var på ny sjekk idag, blodtrykket står på stedet hvil.

Men den ungen her ser ut til å ville komme med rompa først... det bekymrer meg en del...
Det var synd å høre at mallen døde, altid trist når en en liker faller fra. Det var flott at dere hadde en fin tur til sørlandet.I dag fikk jeg endelig noen lekekamerater til min enslige discus (pigeon blood blue)
kjempeflotte discus

Følte at vi dro en mnd frem i tid da vi kom til Kristiansand. Det var blomster!!!! Her har vi fortsatt skiføre og akeføre... lengter litt til våren nå.Men det tiner fort nå heldigvis! Håper dere hadde fin tur dere også!
20 grader og sol, så det var en flott tur.Og heldigvis var vi ikke så lenge at vi merket noe til jordskjelvet.
Vi var på Dahls dyrerike i går og det blei handlet en del. Bl.a 3 stk L017 Hopliancistrus tricornis og 3 stk Panaqolus L-204. De blei pakket i hver sin pose siden vi har et stykke å kjøre.

Vi var godt fornøyd med service, utvalg og priser. Men da vi kom hjem så var den ene L017 helt hvit og slapp....
Vi fryktet det verste og brukte derfor 5timer(!) på tilvenning til karet. Ingen andre fisk i dette karet. Kun en kampfisk. Her skulle de gå til vi har gjort klart karet de var tiltenkt.
Idag var den død.. veldig trist... de andre to ser sterke ut i fargen. Så vi håper de greier seg iallefall.
L204 er livlige som bare det. Ingenting ser ut til å plage dem.
I påska henta vi en brukt reol på 6x85 liter.
Nå ha vi omsider fått opp reolen. Tok litt tid for vi måtte bytte ut en del kryss som hadde knekt. Og de sitter godt fast for å si det sånn. Sånn må man regne med når man kjøper brukt men man sparer jo en del penger.

Har fylt to kar med grus. Et med svart grus og en med engelsk elvesand. De fire andre skal ha sand i seg.
Karet med svart sand har fått korkbakgrunn. De andre har bare svart plastsekk som bakgrunn. Tenkte å male,men malingbutikkene var stengt påskeaften så da blei det plastsekker.

Hvis formen og tida tillater det skal jeg plante i de to gruskara idag. Regner med at vannet er godt temperert nå.

Flyttet også sanda fra to cory-yngelkar over i et av kara, flyttet filtrene og ynglene også. Og alt vannet. Regner med at det burde gå bra siden både sand,filter og vann fra gammelkaret er til stede.

Nå vet vi at iallefall 3 av kara er tette

Når vi får kjøpt sand skal vi få testet de andre også. De ser bra ut i silikonen,så jeg tror de er tette.
Hihi, vi har vannløpere i 250literen!!!
De har kommet seg dit av seg selv. Kanskje egg med drikkevannet??? Kanskje det er vannløpere i magen min også

Pakken som jeg bestilte fra den danske nettbutikken Unimati for et par dager siden kom allerede idag.
De er kjemperaske, og har god service!
Tilfeldig bekjentskap
© Jimmy Olaisen
Reklame for plussmedlemskap