Annettes corydoras (side 4)

jaja, da gikk det ikke så lenge for deg heller... er det noe i vannet? :p
Ja det kan du si! Det må være rette tida
Hei Tåka !
Nå hadde det vært artig med litt oppdatering på yngelen din. Spesielt gøy å se litt bilder , Det må jo begynne å bli litt liv i de nå?
egg til meg også. Regnvann ser ut til å funke.
og nå er det lek igken. hehe.
gøy dette.
Black_Flys
egg til meg også. Regnvann ser ut til å funke. :) og nå er det lek igken. hehe. gøy dette.
Så flott! Dette var moro! Litt egg her også, av det ene og det andre. Ellers går det fint med cw022 yngel. De vokser ikke akkurat fort..., men skal prøve å legge ut noen bilder Siw Har mistet en del, det må jeg innrømme, ikke vært så nøye med vannskift osv. Men har jo en del igjen Er bare på facebook nå,jeg,hi,hi. Moro!
tåke
[QUOTE=Black_Flys]egg til meg også. Regnvann ser ut til å funke. :) og nå er det lek igken. hehe. gøy dette.
Så flott! Dette var moro! Litt egg her også, av det ene og det andre. Ellers går det fint med cw022 yngel. De vokser ikke akkurat fort..., men skal prøve å legge ut noen bilder Siw Har mistet en del, det må jeg innrømme, ikke vært så nøye med vannskift osv. Men har jo en del igjen Er bare på facebook nå,jeg,hi,hi. Moro!

hvor lang tid tar det før de klekker?
Har et innkjørt ynglekar de ligger inni en ynglekasse. La oppi to mosekuler, hvis de klekkes i helga mens jeg er borte.
Black_Flys
[QUOTE=tåke][QUOTE=Black_Flys]egg til meg også. Regnvann ser ut til å funke. :) og nå er det lek igken. hehe. gøy dette.

hvor lang tid tar det før de klekker?
Har et innkjørt ynglekar de ligger inni en ynglekasse. La oppi to mosekuler, hvis de klekkes i helga mens jeg er borte. Det varierer veldig. En fire-fem dager er nok vanlig, men det har tatt så lang tid som 8 dager
Klekkingen skjer raskere jo varmere temp, men da øker også risikoen for at eggene skal mugne. Hos meg står klekketanken i romtemperatur. Har av og til satt klekketanken oppå lysarmaturet- ofte går det bra, men det har skjedd noen uhell også
Hei Tåke ! Kommer snart for å se hos deg ,for jeg er spent på yngelen.
Hos oss skjer det litt av hvert .Vært noen aktive uker med yngel ,Det er litt jobb med mating og vannskifter .Microorm er det vel nok av til 4 ganger så mye yngel. Det er 2 små yngel som svømmer i ring,disse ser merkelige ut.
Vi har fått igang et kar til på gutterommet , Så han er nok veldig ivrig på å vise frem.
Det er så artig å lese at andre har mange spørsmål ang. egg og yngel. For det er gøy når en får det til
Jeg har vært lei fisk i lang tid, trodde nesten jeg hadde lagt hobbyen på hylla for godt...Men, den gang ei Nå er interessen på vei opp igjen,så får vi se hva det blir til.
Her er et bilde av en av mine scleromystax kronei. De har akkurat lagt egg,og jeg har noen helt nyklekkede yngel i en boks på vaskerommet
Disse har jeg fått av mannen min De er vakre,det må jeg innrømme.
Corydoras eques. De har vært litt tuslete og bleike de siste dagene, men igår bestemte jeg meg for å ta en dactymore-kur på dem. Kuren går over flere dager,men allerede få minutter etter at jeg tilsatte medisin i vannet fikk de sin naturlige farge tilbake
Enda et bilde- Corydoras Gracilis
Flotte bilder Anette Gøy at dere er i gang igjen !!
Vi er litt sugne på å prøve å få til litt yngel igjen her !
Her er visst en tråd jeg har gått glipp av. Du verden hvor mange flotte coryer du har . Håper du legger ut mange bilder av de forskjellige
Nydelige coryer du har!!

Imponert !!
Takk alle sammen Men det ser dårlig ut for equesen.. Jeg har behandlet med Dactymor,som en avlusningskur. De reagerte veldig positivt med en gang medisinen kom i vannet. De ble nydelige i fargen og var mye fremme, spiste godt. Men i dag fant jeg en død, og de andre er blasse og bleike
Dactymor tar bare orm, og det var den eneste medisinen jeg hadde for hånden. Har nå fått høre av andre, som har samme problemet med sine eques, at de forsøker å behandle med Furanol. Denne medisinen skal ta bakterielle infeksjoner. Skal prøve å få tak i den så fort som mulig.
Er litt fortvilet her jeg sitter.. er redd det er for sent..
Må kjøpe inn litt forskjellig medisin å ha i skapet-for fremtiden.
Corydoras boesemani
Bilde 1. Corydoras Boesemani

Bilde 2. Corydoras CW032

høres ut som bakterielt JBL furanol er kanskje tingen.
scalare1
høres ut som bakterielt JBL furanol er kanskje tingen.

Hei,Jørn Vi har ikke fått tak i JBL furanol, men fikk beskjed fra butikk at vi kunne forsøke Tetra Medica General Tonic. Jeg har medisinert med det i dag,så får vi se...Hvordan går det med dine?
hei bra her...fikk noe slag av parasitt på minne som jeg brukte wormer pluss mot....så nå er det ok..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap