Palettciklide (side 4)

Oi, hehe.. Misforstod og tenkte at du mente at du ikke fant det i dyrebutikkene ferdig laga ICA pleier å ha det, Kiwi innimellom, men har du ikke en "frukt & grønt" (el.l.) butikk i byen?
Bor på et lite tettsted, nesna. bor 1800 stk her. ikke store byen :P. de to butikkene vi har for å handle mat osv, har ikke kokosnøtter.
Hehe..
Forresten så spiste ancistrus opp eggene! .. Den har blitt flyttet, og de er tilbake til flørting og epelepsianfall... Går vel en mnd til før noe skjer, igjen :p. Veldig synd, siden jeg aldri har hatt yngel annet enn levendefødende.
Mine la egg 6 ganger og fikk unger 2 eller 3... Alle gangene gikk dårlig og den siste gangen så drepte hunnen hannen.. -.-
Kom merkelig nok på feil plass dette innlegget! Var ikke ment til deg! ) ..... Men du har sikkert fine paletter du også!!! )
Utrolig.. Startet den 16.september.. og ikke før 22. desember så jeg ca 10 stk levende fisker!

Hadde gitt opp håpet på dem, da de har fått egg flere ganger - men aldri ble noe. Det var ikke langt unna at jeg ga bort hannen, og bare beholdte damen. Men nå får de bare kose seg alene i karet sitt.
Dette er jo en ganske enkel fisk å oppdrette, men dette er første fisken som legger egg i mine akvarier, så det blir morsomt å følge med uansett! ;D
Hei
Hvordan går det med "rakett"ciklidene dine? Prøvd å skrive palett på mob og det funka dårlig, syns at rakett ciklider også er et passende navn
Jeg har også fått adoptert meg paletter nettopp, de er allerede i gang med risting, så er spent på hva fremtiden bringer, de går i selskapskar med tiger ciklide som største motstander, knuffer litt om DEN beste hula,men gleder meg fremover for å se

angående kokosnøtter: det er bare å be butikken om å ta inn/bestille for deg. de kan bestille enkeltvis eller kassevis bare du spør. å har ikke butikken lyst til å hjelpe deg med det så er det ingen butikk å fortsette å gå til mener jeg.
Palett
Da lyset gikk på nå så så jeg sikkert 50 palett yngel som svømste rundt i karet, sikkert en uke eller 2 gamle. Så dem beita på filtermatta.

For å svare på hovedspørsmålet her så har jeg mitt palettpar i et 60 liters kar. Palettene lekte i en hjemmelaget kokoshule med hull på topp. rundt kokoshulen har jeg plantet 3 sverdplanter som vokser helt inntil kokoshulen da dette skjermer hullet litt. Så ut som det funka bra.

Har noen kuhliåler og noen Endlersguppyer som går sammen med dem.
Forer med avskallede artemia og finmalt flakfor fra JBL

Har en mangroverot i motsatt ende av karet med "gulrotgress" som vokser tykt rundt rota.

Mvh

Terje Aareskjold
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap