Palettciklide (side 4)
Postet 29.10.09 kl 13:14
Postet 29.10.09 kl 13:16
Postet 29.10.09 kl 13:25
Postet 29.10.09 kl 13:37
Postet 29.10.09 kl 13:46
Postet 29.10.09 kl 22:41
Utrolig.. Startet den 16.september.. og ikke før 22. desember så jeg ca 10 stk levende fisker!
Hadde gitt opp håpet på dem, da de har fått egg flere ganger - men aldri ble noe. Det var ikke langt unna at jeg ga bort hannen, og bare beholdte damen. Men nå får de bare kose seg alene i karet sitt.
Dette er jo en ganske enkel fisk å oppdrette, men dette er første fisken som legger egg i mine akvarier, så det blir morsomt å følge med uansett! ;D
Hadde gitt opp håpet på dem, da de har fått egg flere ganger - men aldri ble noe. Det var ikke langt unna at jeg ga bort hannen, og bare beholdte damen. Men nå får de bare kose seg alene i karet sitt.
Dette er jo en ganske enkel fisk å oppdrette, men dette er første fisken som legger egg i mine akvarier, så det blir morsomt å følge med uansett! ;D
Postet 22.12.09 kl 01:48
Endret: 22.12.09 kl 01:49
Hei
Hvordan går det med "rakett"ciklidene dine? Prøvd å skrive palett på mob og det funka dårlig, syns at rakett ciklider også er et passende navn
Postet 08.05.10 kl 02:32
Jeg har også fått adoptert meg paletter nettopp, de er allerede i gang med risting, så er spent på hva fremtiden bringer, de går i selskapskar med tiger ciklide som største motstander, knuffer litt om DEN beste hula,men gleder meg fremover for å se
angående kokosnøtter: det er bare å be butikken om å ta inn/bestille for deg. de kan bestille enkeltvis eller kassevis bare du spør. å har ikke butikken lyst til å hjelpe deg med det så er det ingen butikk å fortsette å gå til mener jeg.
angående kokosnøtter: det er bare å be butikken om å ta inn/bestille for deg. de kan bestille enkeltvis eller kassevis bare du spør. å har ikke butikken lyst til å hjelpe deg med det så er det ingen butikk å fortsette å gå til mener jeg.
Postet 08.05.10 kl 08:32
Palett
Da lyset gikk på nå så så jeg sikkert 50 palett yngel som svømste rundt i karet, sikkert en uke eller 2 gamle. Så dem beita på filtermatta.
For å svare på hovedspørsmålet her så har jeg mitt palettpar i et 60 liters kar. Palettene lekte i en hjemmelaget kokoshule med hull på topp. rundt kokoshulen har jeg plantet 3 sverdplanter som vokser helt inntil kokoshulen da dette skjermer hullet litt. Så ut som det funka bra.
Har noen kuhliåler og noen Endlersguppyer som går sammen med dem.
Forer med avskallede artemia og finmalt flakfor fra JBL
Har en mangroverot i motsatt ende av karet med "gulrotgress" som vokser tykt rundt rota.
Mvh
Terje Aareskjold
For å svare på hovedspørsmålet her så har jeg mitt palettpar i et 60 liters kar. Palettene lekte i en hjemmelaget kokoshule med hull på topp. rundt kokoshulen har jeg plantet 3 sverdplanter som vokser helt inntil kokoshulen da dette skjermer hullet litt. Så ut som det funka bra.
Har noen kuhliåler og noen Endlersguppyer som går sammen med dem.
Forer med avskallede artemia og finmalt flakfor fra JBL
Har en mangroverot i motsatt ende av karet med "gulrotgress" som vokser tykt rundt rota.
Mvh
Terje Aareskjold
Postet 13.05.10 kl 14:12
Endret: 13.05.10 kl 14:14