- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Venter jeg døde snegler i posten? (side 4)
Venter jeg døde snegler i posten? (side 4)
Postet 09.10.09 kl 22:27
Postet 09.10.09 kl 22:27
Forresten, nå som det faktisk ble en litt aktiv samtale - med moderator, angående dårlige selgere o.l., så må jeg bare ta opp: kan ikke vi brukere få en funksjon for å gi selgerne poeng? A lá qxl.no o.l..
Jeg er webutvikler selv, og er klar over at det er ikke så mye styr å lage disse funksjonene. og resultatet er klart verdt det.
Jeg er webutvikler selv, og er klar over at det er ikke så mye styr å lage disse funksjonene. og resultatet er klart verdt det.
Postet 09.10.09 kl 22:28
Endret: 09.10.09 kl 22:29
Postet 09.10.09 kl 22:43
Håvard Støre AndresenEn som selger smårusk er ikke nødvendigvis useriøs, men vedkommende har sannsynligvis ingen spisskompetanse angående pakking eller klagebehandling.
Dette er bare tull. Ofte er de slik at de som selger mye å ofte er like lite til å stole på. Grunnen er at det ofter er folk som aldri klarer å slå seg til ro med det de har, og higer stadig etter noe nytt. De som selger smått og skjeldent, kan likefullt være blant de mest seriøse. Valgene som er tatt langs veien har vært mer gjennomtenkte og av en mer permanent art.
En generalisering av den typen du prøver å formidle her er helt ute i det blå, og jeg ser ingen argumenter som støtter teorien.
Så klart finnes useriøse selgere, men de finnes like mye i begge leirer.
-Tim
Postet 09.10.09 kl 23:08
Håvard Støre AndresenHeidi da! Du er jo min favoritt blandt snegleentusiastene;) Jeg mener virkelig ikke å tråkke alle som selger småting på nett på tærne, men prøver å si at det gjelder å lese litt mellom i linjene i annonsene for å forstå hvem man skal kjøpe fra. Det er masse annet enn kvantum som gjelder, som utfyllende informasjon, bilder, salgshistorikk, forumsopptreden osv. Hvis noen andre føler det er høysesong for å jakte ned en misforstått moderator, så skyt i vei:) Jeg lover å ikke rapportere det;)
Men kunne du ikke ramset opp dette i sted da....Jeg er enig med deg der at de som legger litt arbeid i annonsenen virker mer seriøse. Men de som har korte annonser kan jo være like seriøse som de som har milevis lange annonser. Hadde man hatt et system hvor folk kunne sett hvem som får positive tilbakemeldinger osv så hadde det vært lettere å luke ut de useriøse også. NA har jo noe hvor man kan lese positive eller negative kommentarer om selger og kjøper. Man kan jo bruke kommentarfeltet under annonsen til slike kommentarer. Jeg skal ikke skyte løs på deg i dag Håvard, dessuten så er jeg ikke irritert lenger og da er det ikke noe moro...he he he
Postet 09.10.09 kl 23:21
Ronny-AndréForresten, nå som det faktisk ble en litt aktiv samtale - med moderator, angående dårlige selgere o.l., så må jeg bare ta opp: kan ikke vi brukere få en funksjon for å gi selgerne poeng? A lá qxl.no o.l.. Jeg er webutvikler selv, og er klar over at det er ikke [I]så[/I] mye styr å lage disse funksjonene. og resultatet er klart verdt det.
Er faktisk LITT enig med deg Ronny Andre, men når en driver med spesielle områder eller spesielle fiske typer vet en etter ganske kort tid hvem som kan sitt felt her inne. For meg som nå stort sett driver med Corydoras, vet jeg hvem som driver med oppdrett seriøst og som kan sitt felt og område. For meg er og vil Mona O være en sterk ener når det gjelder corydoras. Når det gjelder snegler er Heidi en klar ener på det feltet for meg. Det finnes også dyktige folk på discus, maller, ciklider etc. Men er enig med deg likevel, og ville vært en god pekepinn for spesielt nybegynnere og nye medlemmer.
Når det gjelder moderatorer skal jeg ikke si så mye mer enn at de gjør en god jobb, bruker fritiden sin på oss her inne, gir meg litt kjeft av og til *knegg*, og vet at de også er "bare" vanlige mennesker som gjør samme feilene og ordlegger seg litt forkjært.... akkurat som oss andre. (les meg)
Ja vi er en sabla gjæng ;-0
Forumet hadde ikke vært her tror jeg, om det ikke var for moderatorene.
Vi kan nok kjefte på dem og kalle dem negative og kverulanter, men om vi setter oss ned og tenker litt.... tror jeg vi skal være glade de er der for OSS.
Jeg for min del tenker litt tregt innemellom, og får bakrus av det i form av tilsnakk, vel fortjent om jeg tenker meg om en gang til
Postet 09.10.09 kl 23:23
Det kan være vanskelig å ha en tilbakemeldingsknapp,der brukere skal vurdere hverandre.
Den ene liker ikke den andre og karaktersetting kan bli variabel .Hva hvis noen føler seg urettferdig behandlet og får en urettferdig karakter,da må moderator bruke tiden på å løse slike tvister også.
Moderator teamet kunne kanskje satt en stjerne ved brukernavnet til personer som er litt aktive ,ikke fått negative tilbakemedlinger ,vært"mønster" medlem en viss periode eller andre kriterier .
Den ene liker ikke den andre og karaktersetting kan bli variabel .Hva hvis noen føler seg urettferdig behandlet og får en urettferdig karakter,da må moderator bruke tiden på å løse slike tvister også.
Moderator teamet kunne kanskje satt en stjerne ved brukernavnet til personer som er litt aktive ,ikke fått negative tilbakemedlinger ,vært"mønster" medlem en viss periode eller andre kriterier .
Postet 09.10.09 kl 23:44
Heidi IngdalMen kunne du ikke ramset opp dette i sted da....Jeg er enig med deg der at de som legger litt arbeid i annonsenen virker mer seriøse. Men de som har korte annonser kan jo være like seriøse som de som har milevis lange annonser. Hadde man hatt et system hvor folk kunne sett hvem som får positive tilbakemeldinger osv så hadde det vært lettere å luke ut de useriøse også. NA har jo noe hvor man kan lese positive eller negative kommentarer om selger og kjøper. Man kan jo bruke kommentarfeltet under annonsen til slike kommentarer. Jeg skal ikke skyte løs på deg i dag Håvard, dessuten så er jeg ikke irritert lenger og da er det ikke noe moro...he he he
Les innlegg 49
Postet 10.10.09 kl 00:06
froskenDet kan være vanskelig å ha en tilbakemeldingsknapp,der brukere skal vurdere hverandre. Den ene liker ikke den andre og karaktersetting kan bli variabel .Hva hvis noen føler seg urettferdig behandlet og får en urettferdig karakter,da må moderator bruke tiden på å løse slike tvister også. Moderator teamet kunne kanskje satt en stjerne ved brukernavnet til personer som er litt aktive ,ikke fått negative tilbakemedlinger ,vært"mønster" medlem en viss periode eller andre kriterier .
Ehh, men er jo det som er poenget med å gi poeng.. føler man seg urettferdig behandlet, så er det kjipt - men slik er systemet.. syns ikke moderator skal blandes inn fordet. det er så skjeldent.. en glad kunde vil gi ros.
er man fornøyd med servicen, leveringen, og hva enn det måtte være - så er det god karakter.. som nevnt tidligere, så kjenner de aktive til de man bør holde seg til. man lærer seg hvem som er gode på snegler, ulike typer fisker, etc.
men kommer det en fersking inn og skal handle seg noen snegler (peker på seg selv), så er det ikke så enkelt - og satser bare på en annonse som ser grei ut.
kontakten med selgeren gir jeg karakter 8/10, veldig bra! Men resten gir jeg selvfølgelig 0/10. jeg syns det hadde vært supert med et slikt system..
Jeg har ikke lov til å skrive i annonsene hans hvordan han er, og hvordan han sender ting - og ikke minst hva det er - men det vil jeg. Så derfor svarer jeg på epostene jeg får.. syns det er unødvendig arbeid for min del, da det kunne vært en funksjon for slik.. menmen..
Postet 10.10.09 kl 00:16
froskenDet kan være vanskelig å ha en tilbakemeldingsknapp,der brukere skal vurdere hverandre. Den ene liker ikke den andre og karaktersetting kan bli variabel .Hva hvis noen føler seg urettferdig behandlet og får en urettferdig karakter,da må moderator bruke tiden på å løse slike tvister også. Moderator teamet kunne kanskje satt en stjerne ved brukernavnet til personer som er litt aktive ,ikke fått negative tilbakemedlinger ,vært"mønster" medlem en viss periode eller andre kriterier .
Da hadde jeg hatt mange minus tegn ved nicket mit hehe
Postet 10.10.09 kl 00:16
Postet 10.10.09 kl 00:18
Postet 10.10.09 kl 00:34
Postet 10.10.09 kl 00:43
Endret: 10.10.09 kl 00:45
Postet 10.10.09 kl 00:45
Jeg ser at jeg fikk litt liv i denne tråden
Utsagnet kan tråkke noen på tærne ja, men skjønner også hva du mener Håvard.....
Ser den, men som jeg sa reagerte jeg på den med engang: Heidi skrev det på en utfyllende måte.
Jeg selger ikke for å bli rik, men har en veldig produktiv sneglemor & har ikke hjerte til å kaste alle eggene hun legger.
Tar meg tid til å pakke sneglene mine godt, har fått mange fine tips av Heidi.
Så vi nybegynnere har mye å lære av den dama
Det finnes noen useriøse mennesker her, som det gjør ellers i samfunnet..
Så kanskje man skal bli flinkere til å skrive i kommentar fellet i annonsen, jeg gjør det selv de gangene jeg kjøper noe & setter stor pris på at noen gjør de i min også.
Lengre tilbake i denne tråden nevnte jeg poeng, men skjønner at det kan bli vanskelig.
Jeg er ikke langsint, men følte bare at jeg måtte kommentere den der
Utsagnet kan tråkke noen på tærne ja, men skjønner også hva du mener Håvard.....
Ser den, men som jeg sa reagerte jeg på den med engang: Heidi skrev det på en utfyllende måte.
Jeg selger ikke for å bli rik, men har en veldig produktiv sneglemor & har ikke hjerte til å kaste alle eggene hun legger.
Tar meg tid til å pakke sneglene mine godt, har fått mange fine tips av Heidi.
Så vi nybegynnere har mye å lære av den dama
Det finnes noen useriøse mennesker her, som det gjør ellers i samfunnet..
Så kanskje man skal bli flinkere til å skrive i kommentar fellet i annonsen, jeg gjør det selv de gangene jeg kjøper noe & setter stor pris på at noen gjør de i min også.
Lengre tilbake i denne tråden nevnte jeg poeng, men skjønner at det kan bli vanskelig.
Jeg er ikke langsint, men følte bare at jeg måtte kommentere den der
Postet 10.10.09 kl 00:57
Postet 10.10.09 kl 00:57
Endret: 10.10.09 kl 00:58
blondvikingJeg sa jeg var ferdig her, men Håvard du forsetter med lover å regler for å gjømme det du sa som vi reagerte på. Hvorfor ??
Hva er det du rører om nå da Per? Lover og regler? Sikker på at vi diskuterer i samme tråd?
Les ditt eget forrige nnnlegg og mitt forrige innlegg og forklar meg hva problemet vårt er!
Postet 10.10.09 kl 03:13
Postet 10.10.09 kl 03:19
Postet 10.10.09 kl 16:26