Tonje_r`s akvarier. (side 4)

Takk skal du ha ,det er alltid gøy å se yngel vokse opp
Det blir ikke mange Betta channoides yngel til slags fremover, fant 8stk døde i akvariet i dag og har hatt noen frafall nå og da før. Nå er det bare 3 stakkars små igjen. Disse vokser nesten ikke i det hele tatt
Betta albimarginata yngelen som ble spyttet ca en uke før er omtrent dobbel så stor som Bette channoides yngelet
Spørs om de 3 siste klarer seg eller ikke, de får samme mat som B. albimarginata yngelet og har samme vannbytte rutinene i alle ynglekarene, forstår ikke helt hva som er gale.
Får bare håpe at B. channoides foreldrene finner igjen lekslysten og det kommer frem et nytt kull.
Det var et trist syn som møtte meg når eg kikket inni ene ynglekaret i dag, resten av Betta channoides yngelet mitt har død i løpet av dagen.
Men gleden ble stor da jeg kikket inn i ynglekaret der eg har hatt en Betta albimarginata hann med egg gående, 23 stk yngel har blitt spyttet i dag synes han ble en smule stor i haken på slutten. Dette er det største kullet som har blitt spyttet her hos meg. Tror eg er ganske heldig med hannen da han ikke reagerer på yngelet i det hele tatt, virker ikke som han har noen interesse for å spise de.
Du er vel nok heldig at hannen ikke bryr seg om yngelen . Men var jo utrolig synd med de andre yngelene da
Bare for å utelukke div. årsaker siden de får samme stelle og mat ,har du testet vannet ?
Ja tester vannet med jevne mellomrom. Ph 7, no2 0. Har ikke testet for no3 og amoniakk men det skal jo ikke hope seg opp i vannet når vannbytter blir tatt så ofte.
Har en liten mistanke om at yngelet ble spyttet for tidlig og at de ikke fikk i seg mat, for ser at Betta albimarginata yngelet som ble spyttet i dag er like stor som channoides yngelet var når de døde.
Ikke gøy når en ikke vet rsaken,det kjenner jeg så veldig godt igjen med coryyngel-dødsfall uten finne ut hvorfor.
Får håpe de leker igjen snart da og får friske unger.
Krysser fingrer og tær for lek ja
L-134 i hus:)
Da er endelig denne nydelige fisken innkjøpt. 3stk nesten voksne individer. De kostet litt i innkjøp, men når eg såg denne mallen live måtte eg bare ha den
For en fantastisk flott fisk!
Venter på bilder.

Takk for handelen i går. Utrolig flotte maller.
Banjoen dykket nesten med en gang ned i sanden.
Så den senere på kvelden/natten i nattlyset mitt.
Utrolig tøff med øynene fremst på hodet.

Espen
Ja takk for handelen Banjomallen er en artig sak, den er enda artigere vist du prøver å gi den oksehjerte. Da ser du bare øynene som stikker opp av sanden som kikke på sitt bytte (biten med oksehjerte) før den kaster seg fremover og sluker det i en jafs
Bilder peckoltia compta :-D
Under foring klarte eg å snike meg til å ta bilder av Peckoltia comptaene mine. Røde mygglarver gjør susen når en skal få lettere nervøse maller litt frem i akvariet [External Image]
[External Image]
Så er der på an igjen:)
Da er det nye Betta albimarginata egg pågang. Så tendenser til lek tidligere i dag, nå når eg kom heim har hannen fått dobbelhake
Peckoltia comptaene er mye mindre sky enn eg hadde trudd dei skulle være, de svinser rundt i akvariet med jevne mellomrom og suser ikke vekk når eg kikker inni akvariet. de er mye mindre sky enn Hypancistrus contradensene er.

Etter et litt stort vannbytte i går låg ene Hypancistrus contradens hannen og viftet som en gal med halefinnen utenfor ene hulen, nå er det bare å krysse fingrene for at det er en ho som er intr i akvariet

[External Image]
[External Image]

Må også legge ved et bilde av H. contradens som kikker ut av sin hule
[External Image]
Da har ene honnonggurami hannen min laget et skumrede og vokter dette intenst, ingen av de andre fiskene tør å nærme seg den delen av akvariet
Håper jo at han slipper en av damene til og at det kan bli yngel av det. Men har lest litt at det er vanskelig å fore opp yngelet siden de er så små. Får bare håpe på at de ikke er si små at de ikke klarer å få i seg artemia.

De eldste Betta albimarginata yngelet begynner å nærme seg salgsklare og de andre vokser seg stadig større
Da var det Betta channoides egg pågang Såg hannen hadde egg i munnen så den ble flyttet til et yngleakvarie. Får håpe yngelet klarer seg denne gangen vist hannen holder lenge nok på eggene

Har fått luftfilterene som ble bestillt for en stund siden, disse kan anbefalles på det sterkeste vist noen har akvarier med yngel. Det halverer jobben med vannbytter. Vannet og vannkvaliteten er super
hvilken type filter?
Bilder eller link?

Espen
her er filteret, luftdrevet.

Slik ser den ut montert i akvariet.
Enkel:
[External Image]

Dobbel:
[External Image]
har nesten samme typen. Genialt filter.
Så deg ikke på auksjonen i dag?

Espen
Nei var ikke der, brukte opp budsjettet for denne mnd (og neste mnd) på 3stk Pecolita compta som eg kjøpte på MidttunZoo Åsane når du kjøpte fisk fra meg
Får ha det tilgode til neste auksjon.
Uff, flere av fiskene mine i ene akvariet har blitt tynn, er redd for at det er innvoldsorm som smitter. Det begynte med en og nå er det 3 fisker som er tynn, det ser også ut som det er flere av fiskene som begynner å skrante litt.
Har ikke tenkt på at det kan være orm som smitter de andre fiskene, så eg har jo brukt samme håv og slanger i alle akvariene, håper virkelig dette ikke har komt i alle akvariene.
Da har økingen av phen i ene karet begynt. Den skal fra 6,5 opp til 7,5. etter dette skal eg medisinere med gyrotox, håper dette fjerner innvoldsormen som fiskene mine har. Slik som er har forstått det er dette ganske sterke saker, så eg krysser fingrene for at ingen av fiskene dør under medisineringen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap