Inge´s blog (side 4)

åh nej for søren da, ovenstående var ikke ment som noget personligt eller politisk, og det var sagt med ironi. Bare så der nu ikke er nogen der misforstår noget. puha bare jeg nu ikke har trådt nogen over tæerne.
Jegersnegler skal ikke jeg ha i allefall. Dem spiser alt som er av snegler. Det er også vanskelig å bli kvitt dem med mindre man vet hvor dem har lagt egg. Tror at det skal gå bra og ta med seg dyr over grensa fra Amerika, man må innom tollen først å forhøre seg og evnt fortolle dem, så jeg tror det skal gå bra. Hvis man bare tar dem med seg over grensa og blir stoppa, da har man med en gang et problem. Spør tolla først du.
Dont worry be happy. Det går nok bra.
yepeee jeg var i dyrehandlen igen idag og jeg så mig et par skønheder som jeg bare ikke kunne modstå Jeg fik mig et dejligt par ballonmollyer. den ene med sejlfinne, uhhh så smukke.
De havde sommerfugle ciklider og de er sååå smukke at jeg bare måtte ha mig en med hjem, nu håber jeg bare at guramierne lader den være, den er jo en lille bitte en.
Cowgirl
Jegersnegler skal ikke jeg ha i allefall. Dem spiser alt som er av snegler. Det er også vanskelig å bli kvitt dem med mindre man vet hvor dem har lagt egg. Tror at det skal gå bra og ta med seg dyr over grensa fra Amerika, man må innom tollen først å forhøre seg og evnt fortolle dem, så jeg tror det skal gå bra. Hvis man bare tar dem med seg over grensa og blir stoppa, da har man med en gang et problem. Spør tolla først du.


Jeg købte sneglene uden at vide at det var jægersnegle, så da jeg fandt ud af det, blev de straks flyttet over i karret med kampfisken som heller ikke tåler andre dyr end sig selv hrmpff den slår alt der svømmer ihjel!
Jeg syntes nu at jægersneglene og deres mønster er flotte, de må bare ikke komme i NÆRHEDEN af mine andre snegle Ingen snegle mord tak! Kampfisken får også lov til at leve sine dage ud her, men det bliver alene da jeg ikke ønsker flere fiske mord her i huset heller.
Ja, det er enkelt å ta feil. Det er ihvertfall fint at du fant en løsning. Ja, dem er fine å se på men dem får ikke som du også sier det å komme i nærheten av sneglene. Kampfisker kan ha et heftig temperamang tydeligvis. Godt å vite. Det er fint å kunne dele erfaringer på dette forumet, man får også god hjelp syns jeg. Jeg starta med 60 liter og endte opp med 180 liter så jeg er alvorlig ramma av litersyken kan man si. Men nå setter leiligheta en effektiv stopper for videre ramming av litersyken. Hehehehe... Men jeg syns akvariehobbyen er en kjempefin hobby som jeg har blitt helt betatt av.
Cowgirl
Jeg starta med 60 liter og endte opp med 180 liter så jeg er alvorlig ramma av litersyken kan man si. Men nå setter leiligheta en effektiv stopper for videre ramming av litersyken. Hehehehe... Men jeg syns akvariehobbyen er en kjempefin hobby som jeg har blitt helt betatt av.


jeg forstår dig, jeg startede med at købe min mann et akvarie og 6 mdr. Efter er
vi oppe på 6 +det løse og jeg ønsker mig flere. Eneste er at jeg ikke syntes at det ser pænt ud med akvarier over alt i stuen. Nu har jeg 2 hvor
jeg slapper af, 1x35L og 1x200L. På gæstebadet, hvilket var en nødplan som endte med at se godt ud så der står en 45L m. "Tigger" og "killingen" dvs. Pragt botiaen min og killi. Deri bor også "bossen" som altid ligger og gemmer sig bag en rod ogsom s
vi så ikke ser noget til. samt gulvvasen med "den gale hane" kampfisken. Så det gav 4 akvarier, så stå der jo også lige to på min datters værelse på ca. 20-25L hvor hun har gubbier i det ene og yngel i det andet. Hun har også snegle i begge, hun er jo ikke mor's datter for ingenting. Ak ja litersygen rammer hårdt.

Ballon Molly'erne ser fine ud omænd lidt sky endnu. Sommerfugle chikliden ser til genæld frisk og frejdig ud og mænger sig fintmed de 6 guramier, så den bekymring er ude af verdenen, dejligt. Nu skal jeg bare huske at jeg ikke længere må fodre med RØDE myggelarver!
Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som er ramma av litersyken. Det er veldig spennende og avslappende å ha akvarium og det er som regel noe nytt som har skjedd i akvariet fra dag til dag.
"majskolberne" bliver ved med at klægge og og epleungerne vandrer over det hele. Det er dejligt at få små babyer hehehe
Hei på deg.
Gratulerer med småttiser...er de ikke søte?
Heidi Ingdal
Hei på deg. Gratulerer med småttiser...er de ikke søte? ;-)


De er bare SÅ søte!! Jeg er bare så glad! Jeg kan jo sidde og kigge på dem i timevis! og deres fine tynde lange følehorn, jamen så søte altså! Jeg forstår godt at du ikke nænner at kaste de Heidi, Meeen hvor kommer der mange ud af bare en enkelt klase, og jeg har 5 nye liggende klar til klægning!!! Jeg har lagt dem inde i en fødekasse på et stykke styropor og med en magnet under så kassen holder sig oppe over vandet. Så kan jeg bedre styre de små og hvor de skal hen, for de første kom jo direkte ned i selskabskarret og efterhånden som jeg gjorde rent (og jægersneglen ikke var fundet) så forsvant der jo flere og flere, men NU skal de tages vare på, for det er jo mine små babyer. De er så småå og søøte.
ja ja jeg lærer jo efterhånden og bliver bedre og bedre til det.
Det kryr av bitte små eplesnegler hos meg også. Gule og så fine.
WOW Jeg har fået egg fra kæmpesneglene mine.
Ja, seriøst! Og de er såå fine. Næsten helt røde og ja de ligner næsten store røde kaviar!!! Hvor er de altså fine. Nu håber jeg bare at de også klægger så jeg kan se de som små! Men af med dem skal jeg jo også, da de fire jeg har tager alt pladsen i akvariet uden planter, så mon det er muligt...hmmm..tænke tænke, nå men kaste dem kan jeg ikke få mig selv til, de er jo børn! Ak ja så fint så fint, hvor er jeg dog glad for at have startet på denne hobby min. Det er også godt for min datter at hun har sine egne kar, det giver hende et ansvar for andre end sig selv, at skulle passe og pleje dem. Hun må også selv købe foder osv til hendes fisk ud af lommepenge og hvad der kommer ind af penge af salg af eikeblade.

MEN JEG HAR FÅET KÆMPE EGG!
Nei, det er ikke enkelt å kaste de eggene, men etter hvert som dem vokser opp kan du jo gi dem bort eller selge dem. Kult at du har fått egg i akvariet. Det er flott at du gir henne ansvar det lærer henne også å behandle penger med respekt.
Cowgirl
Det er flott at du gir henne ansvar det lærer henne også å behandle penger med respekt.


HA HA HA ja det er noget hun ikke har så meget af, hun kan jo bare få noget nyt mener hun! Meeeen det er jo nok mor her der har forkælet hende i første omgang.
Men hun er nu ret god til det med akvarierne hendes, men der er jeg også lidt streng og vil ikke bruge penge på fisk og planter til hende, det må hun selv betale. Pengene hun så tjener på eikeblade eller fisk osv. de skal så kun bruges på akvarie hobbyen hendes.
Så har vi fået egg igen! Og endnu størrer end den vi fandt igår! Og kæmpesneglene er igang igen! Så nu får jeg vel en tredje i morgen eller overmorgen. Men flotte er de, lyserøde når de lige er lagt og helt røde dagen efter, jeg elsker rødt har altid gjort det, også disse egg.
Gratulerer med ny eggklase. Ja, når dem først begynner så stopper dem ikke... LOL
Cowgirl, er du så rigtig "amerikaner" og lytter til contry og western musik?
I så fald hvem er dine favoritter?
hehehe, ja, jeg digger nok det amerikanske ja. Alan Jackson, Shania Twain, The Cash family, Bellamy brothers, Randy Travis, Dolly Parton, og flere andre store artister. Digger å se på amerikanske trailere og biler. Den ville westen er like fasinerende i dag som den gangen jeg var liten. Kanskje mere fasinert nå en før. Hver helg så følger jeg med på Bonanza, må ha med meg den serien selv om jeg har sett de fleste episodene flere ganger. Også har du han John Wayne, han er bare helt rå. Han har spilt i flere filmer og er bare helt rå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap