- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tom andrè sine akvarier. (side 4)
Tom andrè sine akvarier. (side 4)
Postet 30.11.09 kl 21:20
Postet 30.11.09 kl 21:29
Fått noe svar?
tomandresendte en E post til aquamainia angående rubin 720 literen de har til salgs der. det står ingenting om akvariet hos dem. lurte på hvordan lys det er T5 eller T8 og hvor mange rør det er i lystoppen. lurte også på om det ble noe avslag i pris om jeg kjøpte alt av utstyr til akvariet hos dem, slik som varmekolbe utvendig filter fluval 5 m/ filtersubstrat. svart finkornet sand. og en rot. er spent på svaret, dette er det ultimate drømmeakvariet for meg. :)
Hei.
Har du fått noe svar fra aquamainia?
Vet du noe om kvalitet på disse karene?
mvh
Arild
Postet 30.11.09 kl 22:41
nei jeg har ikke hørt noe fra aquamania. tror ikke jeg hører noe heller nå som det har gått en stund siden jeg sendte e post til dem.
de er som regel raske til å svare på e post. kansje de syntes jeg var for frekk når jeg spurte om avslag om jeg kjøpte alt i en smekk hos dem, jeg vet ikke.
rubin akvariene kjenner jeg ikke til, men det lingner veldig på mp akvariet jeg har fra før på 240 liter. dette akvariet er kansje litt smalt, er faktisk ikke sikker på om det er standard størelse på det.
jeg ønsket litt mer informasjon om akvariet på 720 liter så jeg sendte en e post til aquamania. dette var svaret jeg fikk,
Hei!
Det er kun akvarie, armatur med lysrør og bord.Bordet til det store karet ser litt anderledes ut enn den på bildet.Bordet til en 720L har en hylle i mellom de skapdørene.Ingen filter følger med
Mvh
B. Amundsen
Aquamanias
de er som regel raske til å svare på e post. kansje de syntes jeg var for frekk når jeg spurte om avslag om jeg kjøpte alt i en smekk hos dem, jeg vet ikke.
rubin akvariene kjenner jeg ikke til, men det lingner veldig på mp akvariet jeg har fra før på 240 liter. dette akvariet er kansje litt smalt, er faktisk ikke sikker på om det er standard størelse på det.
jeg ønsket litt mer informasjon om akvariet på 720 liter så jeg sendte en e post til aquamania. dette var svaret jeg fikk,
Hei!
Det er kun akvarie, armatur med lysrør og bord.Bordet til det store karet ser litt anderledes ut enn den på bildet.Bordet til en 720L har en hylle i mellom de skapdørene.Ingen filter følger med
Mvh
B. Amundsen
Aquamanias
Postet 01.12.09 kl 07:05
Endret: 01.12.09 kl 07:06
Postet 01.12.09 kl 22:57
Endret: 01.12.09 kl 22:58
Postet 01.12.09 kl 23:00
Endret: 01.12.09 kl 23:08
Postet 01.12.09 kl 23:03
Postet 01.12.09 kl 23:05
jeg har i alle år gjødslet en gang i uka,
har jo lest på linker til planteakvarister at de gjødsler litt hver dag, har tenkt at dette må da være mye jobb. så jeg har ikke brydd meg så mye om å gjødsle hver dag.
men her om dagen tenkte jeg at jeg får prøve det jeg også da jeg synes at plantene mine ikke er så flotte som jeg synes de skal være.
så jeg gjødsler nå littegrann hver dag nå, så får jeg se om dette virkelig hjelper på plantene eller om det blir alge suppe av prosjektet mitt.
har jo lest på linker til planteakvarister at de gjødsler litt hver dag, har tenkt at dette må da være mye jobb. så jeg har ikke brydd meg så mye om å gjødsle hver dag.
men her om dagen tenkte jeg at jeg får prøve det jeg også da jeg synes at plantene mine ikke er så flotte som jeg synes de skal være.
så jeg gjødsler nå littegrann hver dag nå, så får jeg se om dette virkelig hjelper på plantene eller om det blir alge suppe av prosjektet mitt.
Postet 02.12.09 kl 21:43
Postet 12.12.09 kl 13:26
Postet 14.12.09 kl 23:41
Endret: 14.12.09 kl 23:43
Postet 15.12.09 kl 23:03
Postet 15.12.09 kl 23:05
Postet 16.12.09 kl 00:08
Postet 16.12.09 kl 08:56
Stilig! Hva gjødsler du den flotte Cryptocoryne planten din med? Den så veldig frodig og flott ut.
Jeg liker veldig godt Cryptocoryne, særlig de med rødbrune blad, men jeg ser ikke helt ut til å få dem til. De funker enten sånn at de hverken vokser eller dør, bare står der. Eller så vokser de og man tror alt er bra, men så brått og uten forvarsel tar de en skikkelig nedsmeltning og furter litt. Så vokser de opp litt... og så en ny nedsmeltning. Jeg skjønner meg ikke på dem! Men den stadige nedsmeltningen gjør jo at de aldri når sitt fulle potensiale og blir store og flotte hos meg, så jeg misunner de som får dem til. Hos meg ser de ut til å være så hårsåre at jeg har gitt dem opp etter utallige forsøk.
Jeg liker veldig godt Cryptocoryne, særlig de med rødbrune blad, men jeg ser ikke helt ut til å få dem til. De funker enten sånn at de hverken vokser eller dør, bare står der. Eller så vokser de og man tror alt er bra, men så brått og uten forvarsel tar de en skikkelig nedsmeltning og furter litt. Så vokser de opp litt... og så en ny nedsmeltning. Jeg skjønner meg ikke på dem! Men den stadige nedsmeltningen gjør jo at de aldri når sitt fulle potensiale og blir store og flotte hos meg, så jeg misunner de som får dem til. Hos meg ser de ut til å være så hårsåre at jeg har gitt dem opp etter utallige forsøk.
Postet 16.12.09 kl 09:01
jeg kjøpte en type bunngjødsel som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på.
jeg kan ta bilde av stiksene når jeg kommer hjem fra jobb. det var en ny type som var kommet på markedet.
Cryptocorynen sturer av og til hos meg også, men den visner aldri helt ned. jeg er litt hardhendt med mine planter, klipper og rister i de slik at rusk og rask blir fjernet fra plantene.
jeg kan ta bilde av stiksene når jeg kommer hjem fra jobb. det var en ny type som var kommet på markedet.
Cryptocorynen sturer av og til hos meg også, men den visner aldri helt ned. jeg er litt hardhendt med mine planter, klipper og rister i de slik at rusk og rask blir fjernet fra plantene.
Postet 16.12.09 kl 12:44
Postet 24.01.10 kl 21:38
Postet 24.01.10 kl 21:39
litt flere bilder. et av 120 literen og to av 240 literen i dette akvariet er ansistrusen i full gang med vifting, denne gutten er iverig i tjenesten synes han ligger å vifter i et kjør, synes jo litt synd på han, men det er så vanskelig å hindre han når han appsolutt skal bruke roten og ikke den fine skiferhulen jeg har kjøpt til han. hadde han brukt skiferhulen kunne jeg ha tatt den ut slik at han kunne fått vile litt mellom slagene.
Postet 24.01.10 kl 21:51