Eriks coryrom (side 4)

Takk for i går, og mange takk for flotte fisk og reker Samtlige ser ut til å trives i sine nye hjem. Det var artig å se akvarierommet ditt "live", det er en skikkelig fin reol, blir du lei av den er det bare å si ifra Fant du forresten ut hva den planten heter?
Nå måtte jeg lete lenge for å fine navne på den, den heter Heteranthera zosterifolia.
Hiavata
Nå måtte jeg lete lenge for å fine navne på den, den heter Heteranthera zosterifolia.

Supert, da noterer jeg det
Hiavata
Har handla noe ny fisk, 8 stk viltfanget green laser disse synes jeg er litt blåaktig i fargen, har også kjøpt noen weitzmani

Mine F1 Green Laser som jeg oppdrettet i fjor, var også noe "blåaktige" i sine yngre dager. Dette skjæret av blått forsvant imidlertid med alderen.
Dine nye ser ganske unge ut, så kanskje det er en sammenheng med alder der også...?

Er du forresten sikker på at de er viltfanget? Viltfangede Corydoras pleier jo å være fullvoksne, stort sett...?
Hei Mona, Sikker på at disse er vildt fanget kan man aldri være. Men de ble ihvertfall kjøpt som det. 5 stk er er helt blå turikise så jeg tror nok jeg setter disse i et eget karr, hvis de fortsetter å ha den farven når de blir voksene. Kanskje en ny farvevariannt på cory ?
i en tidligere samtale med ian fuller, så sa han at blant de grønne ynglene sine fant en med lyseblå stripe. du kan jo prøve å skille gruppen til blå og grønn gruppe og se om du kan avle fram en blue laser? :p
Ja jeg kommer nok til å gjøre det. Hvis de holder samme farge når de blir større, de er ca 4 cm. nå.
Legger ut noen bilder her av Japanes blue de er utrolig flotte + noe otto bilder.
Legger ut noen nye bilder, er ganske stille på egglegging på corry om dagen, eneste lyspunktet er at orkesisen er i full vigør, spinner rundt i karret , syntes nesten at det er tendens til slossing innad i gruppen.
Endelig er ventetiden over, i dag kom fisken evelynae disse har klart seg fint i posene sine i 3 dager, må bare takke Tor som har tatt med seg fisken fra sverige for oss. Skal bli artig å følge disse i tiden framover. Legger ut noen dårlige bilder av disse, kommer helt sikkert masse fine bilder etter hvert.
Skikkelig godbit du har fått tak i der.
Takk for det Amundsen, disse er utrolig flotte i farven selv etter 3 dager i posen. Også er det F1 fisk. Så det burde være mulig å få egg på disse.
Har du noe nærmere lokasjon på de?
Ser at de forskjellige Evelynae'ene kan komme fra forskjellige steder
Så flott at du har fått dem i hus, og det er bare å si ifra hvis du får yngel etter dem
C. Gomezi utrolig flotte cory+noen bilder av orcesi
Heisann erik
Takk for trivelig handel av flotte Adolfoi! Utrolig flotte tegninger og farger på de Og livlige, vitale fisk! Fiskene klarte fint flyturen til vestlandet, og ser ut som de har finne seg godt til rette i karet!
Artig og ha fått seg ny cory .
Du nevnte forresten at du og hadde yngle på L-134, hvor gamle er disse / når er de evt salgsklare?
Hilsen Pål
Så bra at all fisken kom vel fram. Adolfien er en kjempeflott fisk. Går fortsatt mange her hjemme, når det gjelder L134 er de litt i minste laget ennå. Men om en md eller 2 skal de være klare.
Hilsen Erik
Flytte sp blacken i dag, pga. ny fisk skal inn i karret. Gruppen består av 19 fisk, og blei litt skremt når jeg målte den største huen, nesten 8 cm lang, ikke rart disse legger masse egg. Forge uke ble det lagt 900 egg av denne gruppen. Vurderer om jeg skal kanskje selge gruppen, hvis det kommer noen seriøse bud. Se bilde av den ene huen, på det bilde ligger hun ikke helt rett, men litt bøyd, så hun er litt lenger en det som blir vist på tommestokken.
Tilfeldig bekjentskap
© Svein Lund
Reklame for plussmedlemskap