Mats henrik's lille akvarieverden. (side 4)

Ja, der jeg bor er 7-9 min. fra lunde mot ulefoss
Du Anders, har du Ancistrus? Jeg har masse yngel Mange er over 2 cm, mens noen er større. Er du int.?
Plussmedlem
Nei, jeg har ikke ancistrus, men er muligens interessert. Hvor mye pr. stk?

Skal love å tenke på det
Anders Kaste
Nei, jeg har ikke ancistrus, men er muligens interessert. Hvor mye pr. stk? ;) Skal love å tenke på det :-)


Kommer an på antall. Hva er e-posten din? Så kan jeg sende deg en pris der, istedet for å legge det ut i tråden
Mats Henrik O. Hansen
[QUOTE=Anders Kaste]Nei, jeg har ikke ancistrus, men er muligens interessert. Hvor mye pr. stk? ;) Skal love å tenke på det :-)


Kommer an på antall. Hva er e-posten din? Så kan jeg sende deg en pris der, istedet for å legge det ut i tråden

Tenkte at du kunne noen jeg, Anders Har jo så mange
Plussmedlem
Mats Henrik O. Hansen
[QUOTE=Mats Henrik O. Hansen][QUOTE=Anders Kaste]Nei, jeg har ikke ancistrus, men er muligens interessert. Hvor mye pr. stk? ;) Skal love å tenke på det :-)


Kommer an på antall. Hva er e-posten din? Så kan jeg sende deg en pris der, istedet for å legge det ut i tråden

Tenkte at du kunne noen jeg, Anders Har jo så mange

Å, jøss! Det var veldig omtenksomt av deg! Skal virkelig tenke på det.

Du kan gå til profilen min og trykke på "send e-post" hvis du vil sende e-post til meg. Men adressen er; andersmkaste@hotmail.com
Akvariedag!
Søndag var akvariedag. "Storkaret" på soverommet ble ryddet opp i, og det ble flott! Det gikk også for seg med tanke på reolen, for jeg fikk ryddet opp i B. Splendens karet, der det var fullt av vallisneria. Jeg ommøblerte i L-134-karet og, det ble stilig! Lurte på hvor den fjerde malla var, men jeg fant jo også den. Var en hule på rota som tom ut, så når jeg stakk fingeren inn for å se hvor dyp den var, traff jeg noe kjent, det var jammen den savnede L-134!

Fikk også plantet vallisneriaene jeg plukket ut fra B. Splendens karet, og plantet noen i Ancistrus - voksne og i yngelkaret deres. Snudde litt på rota i det fremtidige C. Adolfoi karet også, og det ble kjempefint. Nå mangler jeg bare Coryene Har dessverre ikke sett tegn til lek hod B. Splendensene, men vi får se, jeg er jo ikke sikker på at det er 2 kjønn en gang
Bilder kommer forhåpentligvis
Plussmedlem
Ja, er kjekt med noen akvariearbeidsdager da man får gjort en del!

Men du får legge ut et bilde av det storkaret ditt. Er litt nysgjerrig!
Plussmedlem
Hei, må nesten spørre hva som skjer her, ikke hørt noe på en stund nå!
Hei!
Alt går bra! Ancistrusene vokser, L-134'ene har blitt min. 7 cm, de vokser fort! Skal prøve å få lagt ut noen bilder av storkaret snart Har forresten fått mange avleggere på Echinodorus Amazonicus, Amasonas-sverdplante, hvis noen er interessert. Skal prøve å få lagt ut bilder av dem og Har mange avleggere
Det er forøvrig en nydelig plante, med en "varm" grønnfarge, og de passer i stort sett alle kar mener jeg. Har man de i et stort kar blir de store, i et lite kar beholder de den lille størrelsen.(alt er relativt) Hehe.. En flott plante! Det der ble visst litt reklame for avleggerne mine Ellers har jeg dessverre ikke fått tak i C. Adolfoi ennå, men de kommer nok etterhvert.

Plussmedlem
Da kan du gjette hvem som har fått tak i adolfoi her da!

Amazonas-sverdplante.. kanskje jeg har den..? Har en del typer sverdplanter her, det vil si et par-tre arter :P Men elsker sverdplanter, det passer alltid inn! En av mine yndlingsplanter
Grattis med Adolfoi! Og ja, sverdplanter er fantastiske! Bildet av den jeg nevnte ligger ikke i basen, men muligens på tropica's nettsider? Kanskje på akvariekjelleren.no? Hehe Si ifra om du skulle hatt lyst på noen fler sverdplanter da PS! En av mine yndlingsplanter og
Liker akvarietråden din. Ser du har l-134 vor store er di nå? Har du fått yngel på dem? Oppdater akvarietråden ! jeg har selv l-134 og ancistrus sp super rot. Hvet du hvor store ancistrus oppdretsvariant må vere før de er er kjønsmodene?

Interesang akvarietrå
Heisann :)
Tusen takk

Ancistrushunnen min var bare rundt 5 cm, hannen rundt 7, og jeg visste ikke om jeg hadde en av hvert kjønn, men tok en hanne og en jeg trodde var en hunn Ancistrus super rot er en flott fisk, forresten, grattis med den

L-134'ene mine er ca. 7-8 cm nå, og de har helt nydelig mønster ! Har dessverre ikke fått yngel på dem, men har ikke hatt tid til å prøve grunnet 10 akvarier og eksamener/tentamener.

Reolen skal tømmes grunnet at familien flytter og jeg begynner på VGS, men Brochis, L-134, Ancistrus-par, Endlers-guppy, og noen planter skal beholdes. Noen som er interresert i avleggere fra amasonas-sverdplante? Karet jeg tar med meg på VGS er 137 literen, men grusen skal byttes ut med sand slik at brochisene og kan bo der etterhvert.

Noen som muligens er interresert i en reol med 9*85 litere? (med pumper og varmekolber, muligens litt grus/sand og planter)

Til høsten blir det alle fiskene i 137 literen, det er jo ikke så mange fisker, bare 10 maller (brochis, L-134, Ancistrus) + en skokk med guppy Blir deilig å starte på ny frisk i 137 literen med sand og flotte røtter og planter. Håper og plantene begynner å gro når karet blir satt opp på nytt L-134'ene skal jeg prøve å få yngel på da jeg går ned til 1 akvarie grunnet VGS
Plussmedlem
Huffameg, dette syntes jeg var trist å høre Synd at du kutter ned så mye, men sånn er det når man skal gå videre på ny skole... jeg vet jo aldri hva som skjer med meg når den tid kommer heller, og det er jo ikke så veldig lenge til

Skulle gjerne hatt tak i reolen din, flott reol, men jeg tør ikke engang nevne det her i huset :P Men 85-litere er jo kjempegode artskar for Coryer

Lykke til uten så mange akvarier, så må du love å komme sterkere tilbake når du er ferdig med skole God sommer!
Hehe, ja, kommer nok sterkere tilbake når utdanning er ferdig, men det er nok mange år til, men ja, det lover jeg God sommer til deg også, forresten Ja, 85 litere er ypperlige kar til coryer, men når det er ganske mange år til jeg kommer til å være ferdig med utdanning er det kanskje best å selge reolen, med tanke på limingen på karene. De holder seg vel bedre om det er i bruk?

Jeg beholder jo det største karet, så det er jo en mulighet for at jeg kanskje skaffer en gruppe coryer, men jeg vet ikke hvor mange jeg evt. kan ha, da jeg har 8 bunnfisker allerede, og så er det jo gibbicepsen, da... Den er jo egentlig altfpr stor for mitt kar med sine 20+ cm....
Vil kanskje skaffe meg Adolfoi om jeg kan ha mer fisk i karet, eller noe fra områder rundt der L-134 er fra

Forresten, siden jeg skal kutte ned til 1 kar fremover er det jo en mulighet for at jeg kjøper et større et, med plass til mange coryer og L-maller
Hei og hopp !
Ja, nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet noe her... Grunnen er jo en sommer med flytting og start på VGS Nå har plantene slått røtter, og endelig gror de igjen! Har tatt vekk forautomaten slik at de bakerste kan få mere lys og gro seg til. (Lampen må skyves frem pga. forautomaten) Ancistrus-paret har ynglet, L-134'ene er flotte, en rognstinn hunnfisk der og, + + Alt er fryd og gammen Men, da jeg går på internatskole har jeg ikke karet der, men jeg vil ha et på skrivebordet. forslag på størrelse? Gi meg gjerne en link til kar Det skal nok være plantekar, med muligens en kampfisk, eller passende fisk i, om jeg skal ha fisk i det
Heisann Nå når jeg er hjemme igjen en liten tur, har jeg dårlige nyheter... den ene L-134'en er død Det er rart, da det ikke så ut til å være noe noe i veien med den. Vel, det var det lille som hadde skjedd den siste uken... jo, og så begynner det å bli tynt med rødmunntetraer, men det er grunnet deres alder
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap