Du lærer av dine feil :) (side 4)

Inaktiv bruker
Ancistrus yngel...

[External Image]
Inaktiv bruker
Jippi!

Idag la Corydoras Trinidad'ene egg! Legger ved et bilde av eggene, men nå må jeg løpe og plukke egg!

[External Image]
Inaktiv bruker
I dag var det dagen for å skvise flere akvarier inn på akvarierommet! Så vi satte i gang med hammer og spiker og planker og jeg-vet-ikke-hva. På bildene kan dere se litt hvordan det gikk.
Der var du jo Erik ,med egen tråd
Har ikke fått den med meg jeg, men så har jeg og vært litt lite aktiv på forumet i sommer og da.

Så flott at Trinidad`ene har lagt egg så kjapt da .Hvordan går det med de ,både fisk og egg ?
Inaktiv bruker
Hei igjen!

Trinidadene har det helt supert! Koser seg med kalde vannbytter og masse frossent for. Eggene ligger fortsatt til klekking. Er den fjerde dagen imorgen. Kanskje det nærmer seg da... Det morsomme er at jeg tror denne lekingen til Trinidadene har smittet litt over på de andre coryene i de andre akvariene! Hehe! Mine C. Trilineatus la egg i dag. Det har jeg ventet på!

-Erik
[QUOTE=Erik Silgjerd]Hei igjen!

Trinidadene har det helt supert! Koser seg med kalde vannbytter og masse frossent for. Eggene ligger fortsatt til klekking. Er den fjerde dagen imorgen. Kanskje det nærmer seg da... Det morsomme er at jeg tror denne lekingen til Trinidadene har smittet litt over på de andre coryene i de andre akvariene! Hehe! Mine C. Trilineatus la egg i dag. Det har jeg ventet på!

-Erik[/QUOTE

Supert ,nærmer seg da
Håper du oppdatere hvordan det går.

Det er jo ofte sånn at når noen begynner å leke så følger de andre med ,spesiellt hvis de går i samme kar.Men det gjør vel kanskje ikke dine ,er vel kanskje noe i luften da
Kjekkt er det uansett ,egg på coryer er alltid gøy

Inaktiv bruker
Av eggene til Trinidadene, var det bare ett som klekket... Hehe! Bedre lykke, neste gang! C. Trilineatus eggene ser ikke ut som de vil klekke, men beholder håpet til siste slutt. Det ene Trinidad yngelet lever forøvrig i beste velgående! hehe. De er vel snart i lek igjen tenker jeg.

Uten om det så har jeg mottat noen flotte reker fra Frank Angell denne uken! De spiser godt og det er veldig morsomt å følge med på dem. Eneste som plager meg, er at jeg får hjertet i halsen hver gang en reke har byttet skall. Etter en times hyperventelering, innser jeg at det ikke er en død reke, men et tomt skall... :p
En yngel er da bedre enn ingen da , det går sikkert bedre neste gang
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
En yngel er da bedre enn ingen da , det går sikkert bedre neste gang :)

Ja, det er jo det! Går og venter på at de skal ta seg en ny runde. Ble så stressa da de la egg, at jeg ikke tenkte klart i det hele tatt. Glemte helt at cory-eggene skal være hvite helt i begynnelsen. Trodde de var ubefruktet, helt til de fikk en gyllen farge rett før de glei inn i kjeften på en C. Trinidad. Hehe! Går sikkert bedre neste gang!

Gøy du følger med på tråden forresten!

-Erik
Ja de spiser gjerne eggene sine dessverre

Hvilke reker har du kjøpt da ?

Må jo følge med vettu
Inaktiv bruker
Kjøpte 30 stk Neocaridina sp. Utrolig flotte! Alle slags farger. Blå, gul, grønn, osv osv. Også var det noen knall røde. De er klart favoritten! De går i en 128 liter helt alene.

Burde jo vært en art med cory der, synes du ikke? Hehe :p Sikler litt på Metae, Green gold og ikke minst dine Green laser! :p

Skal prøve å få lagt ut noen bilder imorgen. Har hatt litt vondt i hodet i dag...
128 liter og bare reker iiiikk ,cCoryer er vel et must her

De grønne hadde jo bare vært et syn sammen med reker i flere farger.
Ser frem til å se bilder av de ,høres spennende ut

Inaktiv bruker
I dag har jeg fått tatt noen bilder av de kjære rekene mine! :p Fikk ikke noen bra bilder av de virkelig flotte rekene, men skal prøve igjen senere...

Her ser jo du også hvordan jeg har innredet karet.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Sølvi Gullaksen
128 liter og bare reker iiiikk ,cCoryer er vel et must her ;) De grønne hadde jo bare vært et syn sammen med reker i flere farger. Ser frem til å se bilder av de ,høres spennende ut :)

Tror nok at jeg må ha noen coryer her, ja, men tror jeg skal la rekene få bygge opp en liten koloni først.
Ser flott ut det karet

Håper du får tatt noen flere bilder av rekene.
Inaktiv bruker
Klovnepleco
I går flyttet det inn 6 stk Klovnepleco. En ganske flott malle. Målet er å få oppdrett på disse, så vi får de hvordan det går...

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Utrolig fine kar du har! Må nok følge med litt her. Kanskje du kan ta litt bilder av selve akvarierommet ditt? Spennende
Plussmedlem
Nå må du snart oppdatere her, Erik, tråden må ikke gro igjen med alger!!
Inaktiv bruker
Hehe!

Det har du helt rett i! Det er bra du passer på!

Var veldig vanskelig å få noen bra biler av akvarierommet, men skal prøve igjen imorgen. Legger ved noen bilder jeg synes ble bra.

[External Image]

I 54 liter'n med 6 stk klovnepleco har jeg sett noen antydninger til lek, men kan ikke se noe egg enda. Kanskje bare litt flørting?

[External Image]

Ancistrus dolichopterus

[External Image]

Neocardina sp.
Plussmedlem
Ser du har noen bilder av reker, det er morsomme dyr! Men ettersom at jeg har kampfisk i det ene karret, og gullfisk i det andre, tror jeg det blir håpløst.. får vente til jeg får flere akvarier.. :P

Inspirerende tråd du har! Mye ettersom du er ung, og driver så aktivt med akvaristikken! Det inspirerer en annen ung akvariesjel mye..
Inaktiv bruker
Må bare takke og bukke! Litt gøy at du følger med på tråden. Er ofte og kikker innom tråden din, men må kanskje bli litt flinkere å kommentere. Du skal se at du også, ender opp med reoler opp etter alle vegger tilslutt. Hehe! :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap