- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Anders' vannverden (side 4)
Anders' vannverden (side 4)
Hei igjen! I morgen er det klart for cory-innkjøp! Da skal vi en tur til Kongsberg å kikke i den ene, eller muligens begge dyrebutikkene der. Gleder meg som en unge! (er jo nesten også det, da, men..) uansett. Jeg vet ikke hvilken art jeg ender opp med, men det er ikke sikkert at jeg kommer til å ta den første og beste, liksom.. har gledet meg i flere dager, men har samtidig bestemt meg for at jeg skal smøre meg med tolmodighet, fordi jeg vil finne en corydorasart jeg liker! Men uansett, jeg er nok helt sikker på at jeg vil finne noen fine typer i Kongsberg i morgen. Skal først innom "Zoobua".
Skal prøve å legge inn noen bilder her når jeg har fått tak i noen coryer, men kan hende de er litt for spinnville i morgen. Får da i såfall vente til neste dag, eller så kan jeg prøve å evt. ta bilder ved foringstid.
Skal prøve å legge inn noen bilder her når jeg har fått tak i noen coryer, men kan hende de er litt for spinnville i morgen. Får da i såfall vente til neste dag, eller så kan jeg prøve å evt. ta bilder ved foringstid.
Postet 04.08.10 kl 22:15
Postet 04.08.10 kl 23:37
Inaktiv bruker
Utrolig fine gullfisk. blir nok å følge med
Btw, gratulerer med ny tråd
Btw, gratulerer med ny tråd
Postet 04.08.10 kl 23:40
AquaRonjaUtrolig fine gullfisk. blir nok å følge med :) Btw, gratulerer med ny tråd :D
Tusen takk for det!
Tråden min er ikke helt ny, men ikke skrevet så mye i ennå..
Idag er det da ut for å kjøpe nye fisker litt senere. Kommer tilbake da med litt info om hvilken art av corydoras jeg kommer hjem med, og kanskje litt bilder..? :P
Postet 05.08.10 kl 09:49
Postet 05.08.10 kl 09:52
Postet 05.08.10 kl 12:28
Postet 05.08.10 kl 15:38
Postet 05.08.10 kl 22:51
Ja, hadde jo vært litt moro med lek og litt egg! Ser ut til at jeg har fått begge kjønn, syntes noen ser litt rognstinne ut!
Ser ut til at det så langt går fint med nykommerne. De er vel som alle andre coryer, roter i grusen, og elsker røde mygglarver! Ikke noen fisk som jeg har opplevd som ikke liker dette.. det er jo bra, da! ;P
Ser ut til at det så langt går fint med nykommerne. De er vel som alle andre coryer, roter i grusen, og elsker røde mygglarver! Ikke noen fisk som jeg har opplevd som ikke liker dette.. det er jo bra, da! ;P
Postet 10.08.10 kl 09:05
Coryene virker litt rolige..
Hei på dere! Jeg har bare blitt litt mistenksom den siste tiden. Jeg ser at coryene ligger ganske mye stille på bunnen, men ikke hele tiden, altså! Det er jo c. paleatus, og har lest at dette er en dagaktiv fisk i fiskebasen her. De spiser godt, men syntes bare de er litt mye stille. For eksempel nå, ligger vel 4 av 6 under rota og hviler seg. Virker nesten som om de er mest aktive etter at lyset er slukket!
Som sagt, de spiser godt, og adferden virker eller ganske normal. Noen som tror de har en liten forklaring på dette?
Anders
Som sagt, de spiser godt, og adferden virker eller ganske normal. Noen som tror de har en liten forklaring på dette?
Anders
Postet 12.08.10 kl 11:39
For en liten stund siden prøvde jeg å teipe litt svart søppelsekk til bakgrunn i 54-literen, uten hell... Harry (kampfisken) begynte selvfølgelig å speile seg(!) i den nye bakgrunnen, og finnene stod rett ut og han hadde "blåst opp" gjellene sine.. dette holdt han på med, så jeg bestemte meg for å ta vekk hele bakgrunnen. Syntes det var finere med bakgrunn, men det gikk jo ikke når kampfisken bare irriterte seg over den..!
Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke? Vil helst ikke ha noe innvendig.
Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke? Vil helst ikke ha noe innvendig.
Postet 13.08.10 kl 10:37
Se på innlegg 221 her i denne tråden. Utvendig bakgrunn til akvariet laget av papir.
Postet 13.08.10 kl 11:05
Postet 13.08.10 kl 11:18
Da var jeg nok en gang tilbake.. i natt har jeg drømt om fisk som har hoppa ut, og at den nærmeste dyrebutikken skulle legge ned og jeg skulle få en reol!
Men, det skjedde altså IKKE.
Var ute på dyrebutikken rett etter at det åpna i dag, skulle se etter noen siamesiske algeetere. Jeg har bare en stakkar igjen. Ser ut til å være i full fart, han, men trivselen er neppe optimal, da han bare er en igjen av den lille flokken.. :P Men SAE var de utsolgt for. Det vil si, de hadde EN bitteliten, men den kjøpte jeg ikke, den var jo så liten at den sikkert ville blitt spist opp av de monster-gullfiskene mine.. er jo store i forhold til en bitteliten SAE! :P
Så min eneste Sae får være alene en ukes tid til, så skal jeg nok få tak i noen flere!
Ellers har alle det veldig fint. Harry har jo blitt skikkelig godvenn med coryene også, ser det ut som! Så bra ;P
Men, det skjedde altså IKKE.
Var ute på dyrebutikken rett etter at det åpna i dag, skulle se etter noen siamesiske algeetere. Jeg har bare en stakkar igjen. Ser ut til å være i full fart, han, men trivselen er neppe optimal, da han bare er en igjen av den lille flokken.. :P Men SAE var de utsolgt for. Det vil si, de hadde EN bitteliten, men den kjøpte jeg ikke, den var jo så liten at den sikkert ville blitt spist opp av de monster-gullfiskene mine.. er jo store i forhold til en bitteliten SAE! :P
Så min eneste Sae får være alene en ukes tid til, så skal jeg nok få tak i noen flere!
Ellers har alle det veldig fint. Harry har jo blitt skikkelig godvenn med coryene også, ser det ut som! Så bra ;P
Postet 14.08.10 kl 11:12
Endret: 14.08.10 kl 11:14
Sitter å tenker, og har funnet ut av at jeg er litt lei av oppsettet i det store akvariet. Savner liksom ltt "åpne flater". Plantene har jo tatt helt overhånd, og må nok kvcitte meg med noen.. og hvis jeg skal endre oppsettet, blir det nok kanskje til at jeg butter til sand der også. Noen corydoras i det karret også hadde jo vært ok..
Jeg tok noen få bilder, men ble dårlige. Har litt dårlig tid (skole..). Men det går vel kanskje an å se oppsettet litt, men kan prøve å ta noen flere og bedre etter skolen i dag.
Jeg tok noen få bilder, men ble dårlige. Har litt dårlig tid (skole..). Men det går vel kanskje an å se oppsettet litt, men kan prøve å ta noen flere og bedre etter skolen i dag.
Postet 25.08.10 kl 07:43
Reolplaner
Har begynt å lure seriøst på om det er noe galt med meg. Nesten blitt litt irritert, har lyst på nytt akvarium igjen! Nei, det ble feil å si, nye akvarier! Er litersyke egentlig en mental sykdom? Kan den stoppes? Kan noen doktor hjelpe..?
Nå hørtes jeg sikkert forferdelig dum ut, verste er at jeg mener det jeg snakka om med "litersyke"..
Men, som du kanskje også fikk med deg, jeg har fått ekstremt lyst på en reol... vel, jeg legger mine planer. Det må være en med plass til 3 akvarier oppover, og ikke mindre enn 60-litere. Helst 70-80 litere. Litt av grunnen er at jeg vil holde flere typer.. vil du gjette nå?; corydoras! Jeg vil bare prøve flere og flere arter, og kanskje snart også prøve litt opdrett. Men det er nå en annen sak.
Problemene kommer jo også fram i en slik "situasjon". Har vært i 2 stk. før, og har gått bra.. først ville jeg ha et akvarium. Var såå bestemt! Det ble en 54-liter. Så ville jeg ha noe større, var meget bestemt, det endte jo søren meg opp med en 225-liter, og nå vil jeg søren ha 3 stykker til!! Kanskje sykt at en 12-13 åring kan være så interresert i tanker med vann og fisk, men de som skjønner akvaristikk, vet at det er mye mer enn en tank med vann, planter og fisk..
Vel, du lurer kanskje på hvorfor en reol? Fordi det tar først og fremst lite plass. Syntes ikke det er på noen måte stygt, og du får med deg 3 i samme slengen.. men det er klart, skal jeg ha reol, så må jeg jo finne plass på rommet til det (ikke noe problem for meg når jeg virkelig har lyst på noe!) Men i tillegg må jeg gjøre en annen ekstremt vanskelig, vrien ting, overtale mamma og pappa.. jeg har et voldsomt prosjekt foran meg, men skal nok klare det. Sånn sett er jeg mentalt sterk.. xP
Dette ble et langt innlegg, du som gadd å lese hele med alt mitt pjatt, er jammen tolmodig! ;D (minner om at det kan være menge rare skrivefeil her..)
Nå hørtes jeg sikkert forferdelig dum ut, verste er at jeg mener det jeg snakka om med "litersyke"..
Men, som du kanskje også fikk med deg, jeg har fått ekstremt lyst på en reol... vel, jeg legger mine planer. Det må være en med plass til 3 akvarier oppover, og ikke mindre enn 60-litere. Helst 70-80 litere. Litt av grunnen er at jeg vil holde flere typer.. vil du gjette nå?; corydoras! Jeg vil bare prøve flere og flere arter, og kanskje snart også prøve litt opdrett. Men det er nå en annen sak.
Problemene kommer jo også fram i en slik "situasjon". Har vært i 2 stk. før, og har gått bra.. først ville jeg ha et akvarium. Var såå bestemt! Det ble en 54-liter. Så ville jeg ha noe større, var meget bestemt, det endte jo søren meg opp med en 225-liter, og nå vil jeg søren ha 3 stykker til!! Kanskje sykt at en 12-13 åring kan være så interresert i tanker med vann og fisk, men de som skjønner akvaristikk, vet at det er mye mer enn en tank med vann, planter og fisk..
Vel, du lurer kanskje på hvorfor en reol? Fordi det tar først og fremst lite plass. Syntes ikke det er på noen måte stygt, og du får med deg 3 i samme slengen.. men det er klart, skal jeg ha reol, så må jeg jo finne plass på rommet til det (ikke noe problem for meg når jeg virkelig har lyst på noe!) Men i tillegg må jeg gjøre en annen ekstremt vanskelig, vrien ting, overtale mamma og pappa.. jeg har et voldsomt prosjekt foran meg, men skal nok klare det. Sånn sett er jeg mentalt sterk.. xP
Dette ble et langt innlegg, du som gadd å lese hele med alt mitt pjatt, er jammen tolmodig! ;D (minner om at det kan være menge rare skrivefeil her..)
Postet 25.08.10 kl 21:18
Postet 25.08.10 kl 22:17
Takk for det, Sissimor, men skjer nok ikke noe heelt ennå.. xP
Jeg har jo nevnt det for mamma, høres ut som det ikke er snakk om noe nytt ennå. Det er jo helt klart at jeg må selge 54-literen (hvertfall absolutt mest sannsynelig!), ellers hadde det jo vært kjekt å hatt den også, som et slags i-tilfelle-kar...
Men, det gjenstår å se.. ;P
Men en ting er sikkert- reolen skal hvertfall komme om ikke så ekstremt lenge, det har jeg bestemt meg for.. men hvordan overtale foreldrene mine..?
Jeg har jo nevnt det for mamma, høres ut som det ikke er snakk om noe nytt ennå. Det er jo helt klart at jeg må selge 54-literen (hvertfall absolutt mest sannsynelig!), ellers hadde det jo vært kjekt å hatt den også, som et slags i-tilfelle-kar...
Men, det gjenstår å se.. ;P
Men en ting er sikkert- reolen skal hvertfall komme om ikke så ekstremt lenge, det har jeg bestemt meg for.. men hvordan overtale foreldrene mine..?
Postet 26.08.10 kl 07:39
Har lagt en liten "plan", slik at det hadde blitt litt lettere å få plass til alt ting..
Vi har et rom i kjelleren som egentlig nesten ikke er i bruk. Det er en gammeldags, mørk og grå kjeller, men det rommet er ikke helt grått. Dessuten har vi et vaskerom ikke langt unna med sluk i gulvet og kraner, perfekt for vannbytte! Kanskje det kan være en liten start på et lite akvarierom..? Det er klart, det kam hende jeg må male litt på rommet, og lukta er kjeller, men vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Må vel muligens ha døra inn til rommet stengt hele tiden. Men uansett så tenker jeg på å ha mitt store karr fortsatt oppe på rommet mitt som selskapsakvarium. Må ha noe der også!
Men dette er bare tanker. Om det blir noe, vet jeg ikke. Men kan jo drømme!
Vi har et rom i kjelleren som egentlig nesten ikke er i bruk. Det er en gammeldags, mørk og grå kjeller, men det rommet er ikke helt grått. Dessuten har vi et vaskerom ikke langt unna med sluk i gulvet og kraner, perfekt for vannbytte! Kanskje det kan være en liten start på et lite akvarierom..? Det er klart, det kam hende jeg må male litt på rommet, og lukta er kjeller, men vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Må vel muligens ha døra inn til rommet stengt hele tiden. Men uansett så tenker jeg på å ha mitt store karr fortsatt oppe på rommet mitt som selskapsakvarium. Må ha noe der også!
Men dette er bare tanker. Om det blir noe, vet jeg ikke. Men kan jo drømme!
Postet 26.08.10 kl 14:22
Jeg har faktisk gått så langt at jeg sitter å kikker og søker etter reoler på rubrikk. Mulig jeg bare får prate litt med mine foreldre om forskjellige ting :P
Det rommet jeg snakker om.. var nede å kikka på det. Dårlig utgangspunkt! Veggen er kanskje grei, bortsett fra at den må males. (er av betong), men gulvet er en annen sak. Det kan jeg neppe bruke, det er stygt! Det er dype hakk i det, så her må jeg i så fall legge et tregulv eller noe..
Men dette er sannsyneligvis et litt for håpløst utgangspunkt, har foreldre.. ;P
Må nok bruke rommet mitt, gitt..
Det rommet jeg snakker om.. var nede å kikka på det. Dårlig utgangspunkt! Veggen er kanskje grei, bortsett fra at den må males. (er av betong), men gulvet er en annen sak. Det kan jeg neppe bruke, det er stygt! Det er dype hakk i det, så her må jeg i så fall legge et tregulv eller noe..
Men dette er sannsyneligvis et litt for håpløst utgangspunkt, har foreldre.. ;P
Må nok bruke rommet mitt, gitt..
Postet 26.08.10 kl 17:05
Endret: 09.03.13 kl 13:11