Trenger hjelp til å starte opp et akvarie (side 4)

blir khuli åler og noen ancistrus (medmindre noen kommer til å drepe hverandre da.. ) Og noen kardinal/neon tetra.
Men kan jeg har ciklider sammen med de?
Bbrann
Hvilken av disse skal jeg velge? grov eller fin sand? [URLBLOCK1]


Grovkornet varenr 175425
mona o
[QUOTE=Bbrann]Hvilken av disse skal jeg velge? grov eller fin sand? [URLBLOCK1]


Grovkornet varenr 175425

Er det noen grunn til at man må/bør velge den groveste? Bruker selv den fineste varianten i alle kar, og har ikke hatt noen problemer med det.
Ok

men hvorfor ikke den fineste? :P
hmm, min søster har fått seg 2 fisker i akvariet no... men ingen som vet hvilken :P
Så tenkte jeg kunne prøve å identifisere de.. men fant ikke mye, så trenger hjelp.

De er ca 3cm lange, tydeligvis stim fisk, de har en blank/skinnende/av og til Grønn/blåaktig(kommer an på vinkel osv) stripe fra øyet til halefinnen,
halefinnen er rød/oransje med en svart flekk på, resten av fisken er gråaktig, men litt vanskelig å forklare.
Dette er felles for begge, prøvde å ta bilder men gikk ikke pga de flyttet på seg hele tiden :P
Det er fryktelig vanskelig å fastslå hva slags fisk det er når du ikke har noe bilde dessverre
joda, sant.. men de ser ut som neontetra bare andre farger, og litt annen form på kroppen
Sett på svart neontetra da? Men om de har litt annen form så kan det fort være mye annet også.
Yey, filteret mitt har ankommet posten
Sammen med digitalt termometer

Da blir det å kjøre på biltema en dag å kjøpe sand
Yeey, kjøpte fisker idag, fikk skitvann og filtergugge fra et annet akvarie, så skal gå ganske greit!

Kjøpte 10 planter, og 12 fisker.. det var en ancistrus (ca 4cm lang, svart med hvite prikker, så blir sikkert fin når den blir større) og 10 khuli åler
(de er jo helt i hundre, svømmer som bare det! de er fra 4-6cm lang ca ) og en fisk som egentlig ikke skulle være med.. kom med et uhell (den er gulaktig har blå øyne
og en svart stripe fra øyet til halen, har også 2 litt lange følere (elns) under kroppen, noen som vet hvilken fisk det er?

plantene var noe javamose, og noen andre ganske standard planter.. den ene består av stilker med store blader på, den andre ser ut som en tett skog :P
hvordan får jeg plantene mine skikkelig grønne? fargen var så daff no =/
Oi, ene guppyen har fått seg 8 unger no
oi, kom flere.. er oppe i 15 no :P
hei. ett lite tips.. lag deg en egen tråd/blogg:=) så kan du skrive sånne ting som de tre fire siste innleggene dine der.. så kan du stille reine spørsmål her....
hmm, kanskje det :P

får ta det en dag jeg har tid
Har problemer no! plantene mine dør. og tror ancistrusen min er syk =/ Den har lysere flekker på seg, hva kan det være?
På alle sånne spørsmål er det lurt å fortelle vannverdier og temperatur, og hvor lenge ancistrusen har vært i akvariet. Og gjerne et bilde av fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap