- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Jarle's hobby nr 2 (side 4)
Jarle's hobby nr 2 (side 4)
mona oGratulerer med Corydoras-egg! Er det dine første? :)
Ja det er de aller første. Har lest opp og ned på tråden om yngelfor.
Artemia A-Å er bokmerket Vet jeg har lest den før men veldig fint å få en oppfrisking. Mikororm er sikkert lettere og jeg lurer på om det skal være backup om Artemia klekking ikke faller i smak.
Banan orm har jeg også hørt mye positivt om.
Fra og begynne å poste til å planlegge kar og bli pluss medlem har gått lynraskt Mona Velkommen tilbake og takk for linker og hjelp.
Postet 19.10.11 kl 09:09
Postet 19.10.11 kl 14:39
Endret: 19.10.11 kl 15:36
Postet 19.10.11 kl 18:40
Postet 19.10.11 kl 18:43
Litt avbrekk fra akvarie
Nå fikk jeg til å poste youtube filmer. Her er pus
Shadow aka Petra. Hun er en Maine Coon Smoke. Lekemusen er inne i Ikeaposen.
<embed src="http://www.youtube.com/v/Qo1zSPwazPU?version=3&hl=en_GB" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/C_YdzSsmrio?version=3&hl=en_GB" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Shadow aka Petra. Hun er en Maine Coon Smoke. Lekemusen er inne i Ikeaposen.
<embed src="http://www.youtube.com/v/Qo1zSPwazPU?version=3&hl=en_GB" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
<embed src="http://www.youtube.com/v/C_YdzSsmrio?version=3&hl=en_GB" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Postet 20.10.11 kl 11:18
Endret: 20.10.11 kl 12:06
Postet 20.10.11 kl 13:24
sissimorNyyydelig pusekatt ;D
Takk takk.
I dag ser jeg noen bitte små corydoras som piler rundt i akvariet. Har vurdert om jeg skal håve dem opp av 240 literen. Tror jeg ikke har en hov som er så finmasket til den bitte lille kroppen. Jeg har vist ikke funnet alle egg, de er flinke til å gjemme dem.
Ingen som har klekket av de jeg tok ut enda. Smører meg med litt tålmodighet. Kan det komme av at det er kaldere i plastkaret som jeg puttet eggene i med en brusestein ?
Postet 23.10.11 kl 19:16
Endret: 23.10.11 kl 19:17
Jarle F[QUOTE=mona o] Gratulerer med Corydoras-egg! Er det dine første? :)
Ja det er de aller første. Har lest opp og ned på tråden om yngelfor.
Artemia A-Å er bokmerket Vet jeg har lest den før men veldig fint å få en oppfrisking. Mikororm er sikkert lettere og jeg lurer på om det skal være backup om Artemia klekking ikke faller i smak.
Banan orm har jeg også hørt mye positivt om.
Fra og begynne å poste til å planlegge kar og bli pluss medlem har gått lynraskt Mona Velkommen tilbake og takk for linker og hjelp.
Hei Jarle,
Bjørn Torsbakken er mannen du skal prate med. Du treffer han enklest på klubbens eget forum. Han kan mye om Mikroorm,bananorm,eddikål etc.
Postet 23.10.11 kl 21:55
Takk Jan, Bare litt teflon hjerne til tider.
Ellers så jeg et par med Betta Macrostoma på Tam-Alna idag. Wow for en nydelig og artig fisk. Ikke billig heller.
Ellers så jeg et par med Betta Macrostoma på Tam-Alna idag. Wow for en nydelig og artig fisk. Ikke billig heller.
Postet 24.10.11 kl 17:02
Postet 25.10.11 kl 09:46
Postet 25.10.11 kl 12:32
Fluval u1
Skiftet vann i sneglekaret og det var så vidt det kom noe vann ut av Fluval U1 filteret. Sjekket filteret og fant ikke noe galt. Ingenting som blokkere for rotor. Etter litt grubling så snudde jeg svampen og så at det er mønster etter rotorhuset. Kan jo være at den har ligget slik lenge fra fabrikken. Snudde svampen med mønsteret opp siden rotor ligger i bunn av filteret og det løste problemet
Postet 25.10.11 kl 12:39
Postet 25.10.11 kl 15:55
Postet 25.10.11 kl 17:27
Postet 25.10.11 kl 17:49
Notert.
Juncuns Repens er vel bare å klippe av og plante de som får nye røtter ?
Tropical Pleco's Tabin er veldig dyrt for ca 15 tabletter men de er derimot store 25 mm. Den inneholder 36% spirulina,trevirke og vitaminer.
Alle fisk i mitt akvarie er helt ville etter disse tablettene. Foret har en litt dårlig tendens til å synke så jeg har funnet ut at jeg holder tabletten i vannet en liten stund også slipper jeg. Det virker mye bedre en å la den flyet rundt før den daler ned. Løser seg opp litt for fort etter min smak. Støver ganske mye i akvariet så jeg anbefaler ikke å bruke dette i kar under 100 liter og ikke så ofte. I en 60 liter så ble det meget grønt vann på kort tid.
Juncuns Repens er vel bare å klippe av og plante de som får nye røtter ?
Tropical Pleco's Tabin er veldig dyrt for ca 15 tabletter men de er derimot store 25 mm. Den inneholder 36% spirulina,trevirke og vitaminer.
Alle fisk i mitt akvarie er helt ville etter disse tablettene. Foret har en litt dårlig tendens til å synke så jeg har funnet ut at jeg holder tabletten i vannet en liten stund også slipper jeg. Det virker mye bedre en å la den flyet rundt før den daler ned. Løser seg opp litt for fort etter min smak. Støver ganske mye i akvariet så jeg anbefaler ikke å bruke dette i kar under 100 liter og ikke så ofte. I en 60 liter så ble det meget grønt vann på kort tid.
Postet 26.10.11 kl 21:03
Endret: 26.10.11 kl 21:04
JBL Pleco Chips (for grøntspisende sugemaller) er fine, de holder fasongen og løser seg ikke opp til støv i vannet. De mykner, så maller og reker kan få det i seg, men gir altså ikke støvete vann
Da jeg hadde Otocinclus cocama (sebra-otto) så spiste de disse tablettene av hjertens lyst. Ikke verst til å være viltfangede, sarte fisk.
Da jeg hadde Otocinclus cocama (sebra-otto) så spiste de disse tablettene av hjertens lyst. Ikke verst til å være viltfangede, sarte fisk.
Postet 26.10.11 kl 21:19
Endret: 26.10.11 kl 21:33
Postet 26.10.11 kl 23:36
Notis til meg selv og evntualt andre som har klokke på timer til lys etc. Husk å stille klokke tilbake en time i helgen. Heldighvis slipper jeg å programere alle dager inn og ut igjen for det var et ork. Det som er fint er at jeg kan bestemme hver enkelt dag så fredag og lørdag ble lystiden flyttet en eller 2 timer så man kan nyte akvariet siden det står i stuen. Programerte nattlyset (Blå ledlyslist fra Chlas Olson) til å stå på en time etter at lyset er slått av.
Har klippet biter fra akvarieunderlag og limt det på lokket til Resun akvariet til min sønn slik at det ikker bråker. Det er kansjke en ide og lime fast noen små biter på filteret slik at filteret ikke er i direkte kontakt med glasset. Det burde hjelpe på vibrasjoner fra filteret. Bra å sitte å skrive i sin egen tråd da dukker det opp noen ideer.
Har klippet biter fra akvarieunderlag og limt det på lokket til Resun akvariet til min sønn slik at det ikker bråker. Det er kansjke en ide og lime fast noen små biter på filteret slik at filteret ikke er i direkte kontakt med glasset. Det burde hjelpe på vibrasjoner fra filteret. Bra å sitte å skrive i sin egen tråd da dukker det opp noen ideer.
Postet 28.10.11 kl 16:31
Postet 29.10.11 kl 02:25