- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Millas akvakaos:p (side 4)
Millas akvakaos:p (side 4)
fiskene ser bra ut enda iaffal puster vanlig og ingen sammenklemte finner egg kommer på løpende bånn, men veldig mange hvite egg. Men vet jo di kan, sia det ble yngel den ene gangen. Selv om di ble spist. Har nettopp tømt et 180 juwel karr paret skal få gå i. Bare vente til di er ferdig med egga di la her om dagen mange hvite der også ser jeg.
Postet 13.02.11 kl 12:55
Inaktiv bruker
Hei.
å så morsomt da med discus yngel!
jeg er bare sååå missunnelig du får jo yngel på discus og scalare hele tiden... urettferdig... hehe.
men det er jo vanskelig å få yngel på discus for meg da når ikke jeg har noen
så, det blir morrsomt å se hvordan det går å tro om du får til noen flotte discusyngel. håpe de 3 små danner par også. skulle jaggu hatt et discus lekspar jeg da, kanskje jeg får yngel også...
kan man egentelig sende discus??
Det kunne bare vert litt lettere å fa tak i noen... vill ha det jeg også!
hvordan går det med scalare yngelen??
Har det kommet noen flere?
kan de egentelig sendes??
Har som sagt prøvd å få kontakt med deg, men det er veldig vanskelig på tlf...
Håpe det går den rette veien for discusene dine da
Mvh Kristian.
å så morsomt da med discus yngel!
jeg er bare sååå missunnelig du får jo yngel på discus og scalare hele tiden... urettferdig... hehe.
men det er jo vanskelig å få yngel på discus for meg da når ikke jeg har noen
så, det blir morrsomt å se hvordan det går å tro om du får til noen flotte discusyngel. håpe de 3 små danner par også. skulle jaggu hatt et discus lekspar jeg da, kanskje jeg får yngel også...
kan man egentelig sende discus??
Det kunne bare vert litt lettere å fa tak i noen... vill ha det jeg også!
hvordan går det med scalare yngelen??
Har det kommet noen flere?
kan de egentelig sendes??
Har som sagt prøvd å få kontakt med deg, men det er veldig vanskelig på tlf...
Håpe det går den rette veien for discusene dine da
Mvh Kristian.
Postet 13.02.11 kl 14:31
har du fortsatt det andre nr mitt? Det jeg brukte først? Bedre dekning der har jeg merka scalareyngel kommer hele tida her må kvitte meg med noen av di store scalarene, å bare beholde para tror jeg. Begynner å bli mye krangling oppi der. Har jo også en hue uten mann, som legger egg hele tiden. Men uten mann, ingen yngel. Discus kan sendes via buss osv. Men ikke i posten. Di tåler veldig lite. Har nå l144 yngel også. Løfta ut ei rot, å da havna det masse yngel på gulvet. Fikk redda di opp i et kar. Men fant bare 15. Så resten ble nok discus mat. Labeon min er død fant han inntørka på gulvet i mårres. Hadde glemt å lukke toppen.
Postet 13.02.11 kl 14:42
Inaktiv bruker
tlf har plumpa i hundeskåla så den er ødelagt, alle nr borte. jeg har bare mobilnr ditt. kan jeg få det andre, skulle fått tak i deg så jeg kunne fått spurt om litt forskjellig, jeg gjerne trenger svar på...
Mvh Kristian.
Mvh Kristian.
Postet 13.02.11 kl 15:16
i hundeskåla faktisk:p hehe. Hvordan iallverden fikk du til det? I dag ble discusyngla spist... Igjen. Av sine kjære foreldre. BARBARER! Jaja. Får bare prøve igjen. L144 yngla lever fortsatt hurra men di ser ikke særlig gule ut. Mer hvite. Regner med di får gulfarge etterhvert? Også er kampfisken min frank død hvorfor vet jeg ikke. Han var frisk og fin. Savner å ha kampfisk, så får se etter en ny. Han var så fin. Orange lange slør.
Postet 17.02.11 kl 13:02
ca 40 befruktede discus egg, og ca like mange hvite.... Dårlig med befruktninga på gategutten min gitt:p scalarene er rene kaninene. Egg konstant. Slutter di aldri?? Det før så harmoniske karret er jo nå blitt rene slagmarka! Juwelene mine har også lagt egg:p spennende har funnet ut jeg vil ha fler sommerfuglpleco. Har 2 stk, men vet ikke skjønn på di. Også ønsker jeg meg green laser, 2 stk discus til, flere khulii, kongotetra, zebramaller, ny kampfisk og,og,og, uff. Listen er lang. Men umulig å få tak i noe her jeg bor. Sukk.
Postet 21.02.11 kl 09:48
Inaktiv bruker
hei. godt med en opdatering!
om du skulle hatt discus så har jeg akuratt nesten bestillt meg 4 stk. over 10 cm, har lagt egg før. til en vanvittig pris... 1100 kr. han sa det kunne bli mere rabatt om jeg kunne finne fere eller om vi bestillte flere sammen, men da må de fraktes til en av oss på et vis. å det må nesten blir hos meg nå når jeg ikke kommer nen steder, hehe, helle ikke du kanskje, men det er noe å tenke på...
skulle hatt et scalare par altsa, har betemt meg for bare å ha 2 par scalare, men det blir ikke egg! hvordan får du det til??? hehe åååå. lykke til med discus yngl da
Mvh Kristian.
om du skulle hatt discus så har jeg akuratt nesten bestillt meg 4 stk. over 10 cm, har lagt egg før. til en vanvittig pris... 1100 kr. han sa det kunne bli mere rabatt om jeg kunne finne fere eller om vi bestillte flere sammen, men da må de fraktes til en av oss på et vis. å det må nesten blir hos meg nå når jeg ikke kommer nen steder, hehe, helle ikke du kanskje, men det er noe å tenke på...
skulle hatt et scalare par altsa, har betemt meg for bare å ha 2 par scalare, men det blir ikke egg! hvordan får du det til??? hehe åååå. lykke til med discus yngl da
Mvh Kristian.
Postet 22.02.11 kl 23:11
scalareyngla våkser seg store på micro mark en hel drøss av di:p samme med juvel ciklide yngla glupske små discus yngel har jeg enda ikke fått til å overleve, pga kanibaler av noen foreldre men kanskje denne gangen? Di la egg igjen i går. L144 yngla våkser også å sverdragere, platy og gyppyene yngler og holder på. Morro med småttiser
Postet 02.03.11 kl 21:44
i går kom en utrolig hyggelig dame fra drevsjø og henta scalare jeg gav bort så da får di det vel litt bedre. Her fikk di bare juling av mine 2 ynglende parr. Jo også fikk jeg posthorn i bytte kjempefine snegler. Kjøpte meg 2 indianer platy i tynset i går også. Utrolig dårlig utvalg der. Eneste var alle coryene. Sikle,sikle. Neste gang blir det corydoras sterbai på meg. Hadde ikke råd i går. Var jo 120 kr stk, og tenkte å kjøpe 8 stk. Blir jo brått en tusing det..... Pandaene var også søte. Kanskje jeg kjøper de neste gang også. Over til no helt annet. Micromark hvorfor klatrer ikke marken på veggene? Di er kun nedi grøten. Må bruke artemiasil å skylle bort grøt og gjær, før jeg mater yngla mine.
Postet 04.03.11 kl 09:47
Det var da en særdeles hyggelig omtale av meg Takk for den! Og takk for de fine fiskene! Følte meg som en julenissa da jeg kom på jobb i dag med 5 nye scalarer. Den som var der fra før var veldig nysgjerrig. Tipper han og papegøyeciklidene får litt å gjøre nå... Selv hadde jeg jo 20 guppyer, 4 sverddrager og 4 palettciklider med meg hjem fra Trondheim. Reisende i fisk, ja Snakket med ei her på Drevsjø i dag som også var veldig interessert i scalarer.... Og jeg MÅ bare ha noen flere forskjellige ancistrus og corydoras (eller noen som gjør samme jobben som sistnevnte). Hmmmm. Mulig jeg trenger et kar til???
Postet 04.03.11 kl 20:49
heisann hege sier bare som sant er:p hehe du fikk med deg såpass mye fisk hjem fra trondheim ja heldigrisen. Vil å ha mer fisk:p bare å sende ho hit, så har jeg scalare yngel og bare L144 mallene blir litt større, så har jeg det også om du er intresert ja flere akvarium er en god invistering om man intreserer seg for fisk er som sagt en her på af som skal til røros 26 mars som har karr til salgs. Kanskje han kan ta med et til deg:p jeg må nesten presse ting eeenda litt mer sammen for å få plass til et kar till. Hvis ikke får jeg begynne å plasere karr på soverommet snart også:p
Postet 04.03.11 kl 21:58
Postet 05.03.11 kl 11:26
Hei ola:)
satte 2 nye for... Tja... 4 dager siden? Ser det myldrer med mark nedi grøten. Men di vil ikke klatre skal prøve å fukte den litt å strø litt gjær på. Så får jeg se:p
Postet 05.03.11 kl 14:12
Postet 07.03.11 kl 22:16
Imponerende
Er du milla klar over at du har 1740 Liter med vann i huset? Det er 1160 1,5 Litre med Cola det!! Eller hvis du ser litt anderledes på det bytter du 522 Liter vann hver gang du bytter hvis du bytter 30%.. Hadde du bare hatt 60 Liters kar hadde du hatt 29 Stk! Hadde det vært melk du hadde hatt, Kunne du laget 43500 vaffelplater, Dette hvis du bruker 6L Pr 10L røre.. Nei nå gir jeg meg,,, litt trøtt her..hehehe, Men det setter ting i litt perspektiv Flott tråd forresten
God natt
God natt
Postet 07.03.11 kl 23:23
Postet 08.03.11 kl 06:33
Inaktiv bruker
Hei. fiskemilla. ja du har litt vann i huset ja...
jaja, blir vel mere her også ettervert, har satt op 120 literen også nå.
du kan ikke lage en liten liste over hva du har av fisk...? totalt og arter?om de har hatt yngel osv.
hadde vert veldig morsomt å visst...
Mvh Kristian.
jaja, blir vel mere her også ettervert, har satt op 120 literen også nå.
du kan ikke lage en liten liste over hva du har av fisk...? totalt og arter?om de har hatt yngel osv.
hadde vert veldig morsomt å visst...
Mvh Kristian.
Postet 08.03.11 kl 07:42
akkurat nå, har jeg yngel på scalare, l144 og juvelciklide jo også dukker det stadig opp små sverdragere,platy og guppy yngel i 160 litern da lurer på en ting. Er sommerfugl pleco umulig å få yngel på? Finner ingenting og dretting her på af. Har 2 stk, skal kjøpe et par stk til, å håpe jeg ender opp med begge kjønn. Hadde håpet på yngel etterhvert. Men om ingen har fått det til, så finner jeg en annen malle å drette:p
Postet 08.03.11 kl 08:11
Inaktiv bruker
Hei.
du har mye ynglinger...
du har ikke svarddrager, eller platy som skal gisbort/selges?? jeg har nemli veldig lyst å prøve meg en gang til, men guppy er jeg ferdig med... hehe
skulle hatt 5 hunner og 2 hanner av ver type helst eller bare den ene, veldig lyst på sverddrage som jeg ikek før har hatt...
ellers så tar det vel ikke lang tid før du har masse discus... hehe :O) det blir spennende
du har mye ynglinger...
du har ikke svarddrager, eller platy som skal gisbort/selges?? jeg har nemli veldig lyst å prøve meg en gang til, men guppy er jeg ferdig med... hehe
skulle hatt 5 hunner og 2 hanner av ver type helst eller bare den ene, veldig lyst på sverddrage som jeg ikek før har hatt...
ellers så tar det vel ikke lang tid før du har masse discus... hehe :O) det blir spennende
Postet 08.03.11 kl 15:05
Postet 08.03.11 kl 15:15